2021-03-26, 18:19
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
GL är inte vacker, han har ett väldigt eget utseende som följt honom med åren.
Sett likadan ut i princip hela sitt vuxna liv.
Män brukar inte se intressanta ut när de
är 70, men de finns genomsnittliga män som definitivt ser bättre ut än GL.
På det är det väl mer fair att jämföra honom med 70 åringar med status Aje Philipson, 78 år är fagrare.
Se denna nytagna bilden, utan titlar så hade han så klart inte attraherat kvinnor i 30-års åldern vilket han gör nu.

https://static.cdn-expressen.se/images/d9/77/d977c07e9a6b49df8826c45bd95d86d3/16x9/1280@40.jpg

Kurs för gold diggers:
https://www.youtube.com/watch?v=Xp5oQnd8fqo
Citera
2021-03-26, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Fast jag tror nog att han helst skulle vilja ha allt ogjort.

Om du tittar på de gamla bilderna som Lektyrfotografen tagit så förstår jag att EA drömde om en modellkarriär. Men om du också tittar på senare bilder, t.ex. med "trollkarlen" (aktören i hennes p-rulle?) och EA så kanske du också landar i annan slutsats.

Personligen tror jag att om 10 år är EA glömd av alla, hon fick sina vintermånader i medias fokus. Men vad kan hålla uppe ett intresse för henne? Fortsatta "julafton" äventyr med gamla män? Rättsprocesser om falsk tillvitelse med hennes manliga kontakter? Nej, som 40-årig kvinna tror jag inte detta karriärval fungerar längre. Det är nog trappstädning i Tensta som gäller istället.

Men GL däremot kommer att fortsätta att arbeta för en rättssäker lagstiftning där män inte längre är ofrivilliga offer för falskanmälningsbenägna feministaktivister på vänsterkanten. Tvärtom, straffen för falsk tillvitelse kommer att vara i paritet med de påstådda straffen.

Det är också lite förvånande att rättsväsendet att resurser att ställa upp som skyddsvakter för EA enligt media. Är det inte enklare att låsa in henne i GLs tomma cell?

Har du länk till några nytagna bilder?
Citera
2021-03-26, 18:24
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Se denna nytagna bilden, utan titlar så hade han så klart inte attraherat kvinnor i 30-års åldern vilket han gör nu.

https://static.cdn-expressen.se/images/d9/77/d977c07e9a6b49df8826c45bd95d86d3/16x9/1280@40.jpg

Kurs för gold diggers:
https://www.youtube.com/watch?v=Xp5oQnd8fqo

Men han har pengar och inte minst makt! Det gör att hans utseende tripplas minst. Gör att unga studentskor söker sig till honom för "råd" och "vägledning".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Va nej. Han är ju alltid klassad som en våldtäktsman. Han kom undan bara. Men är likväl skyldig. Bara att läsa vad personer som Irene tycker. Enda chansen, liten sådan är väl just att gå till full offensiv men det kommer nog inte hjälpa det heller.

Innan hans PK hade de få instahat inlägg som fanns begränsats efter att röster höjts om domarna mot kvinnan. Det stod och vägde.

Man anade tom att de publika feministkvinnorna såg det som motgång att en galen kvinna falskanmält, att det trots allt kunde ske.

Skiten träffade fläkten först efter hans katastrofala PK. Efter den kunde man rädda ansiktet och vända situationen till att det var mannens fel ”kladdig” ”lögnare bedragerska” osv samt Lambertz uppsyn.

Bara idag har jag hört två vanliga pöbelkvinnor kasta skit på Lambertz!

Alltså det går inte att lägga ut texten om sånt här. Allt kommer vridas mot den misstänkta förövaren.
Citera
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Fast jag tror nog att han helst skulle vilja ha allt ogjort.

Om du tittar på de gamla bilderna som Lektyrfotografen tagit så förstår jag att EA drömde om en modellkarriär. Men om du också tittar på senare bilder, t.ex. med "trollkarlen" (aktören i hennes p-rulle?) och EA så kanske du också landar i annan slutsats.

Personligen tror jag att om 10 år är EA glömd av alla, hon fick sina vintermånader i medias fokus. Men vad kan hålla uppe ett intresse för henne? Fortsatta "julafton" äventyr med gamla män? Rättsprocesser om falsk tillvitelse med hennes manliga kontakter? Nej, som 40-årig kvinna tror jag inte detta karriärval fungerar längre. Det är nog trappstädning i Tensta som gäller istället.

Men GL däremot kommer att fortsätta att arbeta för en rättssäker lagstiftning där män inte längre är ofrivilliga offer för falskanmälningsbenägna feministaktivister på vänsterkanten. Tvärtom, straffen för falsk tillvitelse kommer att vara i paritet med de påstådda straffen.

Det är också lite förvånande att rättsväsendet att resurser att ställa upp som skyddsvakter för EA enligt media. Är det inte enklare att låsa in henne i GLs tomma cell?
Du tror att det är trollkillen i p rullen ? Det har ju dividerats om det är EA i rullen. Vad tror du ?
Citera
2021-03-26, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med!

I någon av domarna mot U.D så fick hon tydligen lämna pissprov, och det var spår av kokain i det. Troligen taget vid anmälningstillfället eller ännu senare.

Vad jag tror (men absolut inte vet) är att kanske G.L. och hans försvar har begärt att filmen ska testas med ett "igenkänningsprogram". G.L. verkar i mina datailiterära ögon mycket bevandrad datatekniskt. "Igenkänningsprogram" i datorerna har nästan varenda engelsk polisstation (programmet känner igen/jämför ansikten, gångstil, kroppshållning etc), från all CCTV som finns överallt i något större städer (min stad har ca 250.000 invånare, "förorter" inräknade och vi har CCTV nästan överallt i staden).

Dessutom nämndes det i Stoppa Pressarna att porrvideon hade spelats in och lagts upp på nätet EFTER att polisanmälan mot G.L. inkom, den lades ut på nätet tiden mellan polisanmälan och häktningen. Och att det var E.A. som satte på, och stängde av kameran, självmant.

Så kommer jag ihåg det.

Vad är det för video ”alla pratar om”?
Citera
2021-03-26, 18:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Vad är det för video ”alla pratar om”?

https://stoppapressarna.se/svenskt/hemliga-sexfilmen-som-friade-goran_lambertz-0
Citera
2021-03-26, 18:35
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
https://stoppapressarna.se/svenskt/hemliga-sexfilmen-som-friade-goran_lambertz-0

Helvete inte undra på att den gamle gubben fick upp kuken
Citera
2021-03-26, 18:39
Moderator
Maviels avatar
Är det samma video som figurerat i den andra tråden?

Jag tvivlar starkt på att det var det som avgjorde att han friades. Snarare att hon - om det nu stämmer - klippt och klistrat bland sms och ljudfiler och fabriksåterställt - som hon gjort innan.

Det är inte klarlagt såvitt jag förstått att det är EA på videon. Ärligt talat tycker jag inte att huruvida du gjort amatör porr eller ej ska påverka detta. Du kan lika mkt bli våldtagen.
Citera
2021-03-26, 18:44
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Du tror att det är trollkillen i p rullen ? Det har ju dividerats om det är EA i rullen. Vad tror du ?
Det är inte trollkillen, kolla bilden, känner någon igen knullmannen från EA:s porrfilm?
https://i.ibb.co/y0hvFK1/cellu.jpg
Citera
2021-03-26, 18:48
Avstängd
Knivur-273s avatar
Om man skall göka, så skall man vara kär först.
Citera
2021-03-26, 18:49
Medlem
Irena Pozars artikel https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/ utelämnar ganska mycket väsentlig information minst sagt.

Förstår hon inte att man kan ha två tankar i huvudet på samma gång:

- GL är skvatt galen. Hans försvar är parodiskt och han gör det hundra gånger värre för sig själv genom sitt vevande under presskonferensen.

- MÄ har i ett tidigare liknande fall manipulerat bevis, vilket ganska solklart påverkar hennes trovärdighet negativt.

- Alla skriver om "fadersgestalt", "beroendeställning" och "juridikstudent". Såvitt jag förstår det så är GL inte hennes advokat. Hon står inte i någon som helst formell beroendeställning till honom. De har inte heller träffats särskilt många gånger utifrån vad jag har kunnat läsa mig till - så fadersgestalt är också att ta i. Man skriver hela tiden "den unga kvinnan" som om det handlade om en tonåring. Hon är nästan 30 år gammal. Det hade varit en jädra skillnad om tjejen hade varit en 19-åring som anlitat Lambertz som juridiskt ombud. Nu är det en 30-åring som vill fira jul med en gubbe som hon har träffat en gång tidigare. Återigen, det här har ingenting med skuldfrågan att göra, men att använda den retoriken bygger också upp en bild av hur en typisk våldtäkt och en typisk våldtäktsman ser ut.

- Bilden av GL som en stor maktfaktor och en förebild inom svenskt rättsväsende är väl inte heller helt sann. Han har haft sina maktpositioner, men sedan Quick-grejen så skrattar nog de flesta bakom hans rygg och han har väl snarare varit en belastning än en tillgång för HD.

- Vad som hände och om det var en våldtäkt kan ingen av oss veta med hundra procents säkerhet. Den som påstår något annat ljuger. Hade det gått upp i rätten hade kanske fler saker klarnat. Att GL blev friad var logiskt utifrån det vi vet. Allt annat hade varit rättsosäkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in