2021-03-26, 13:38
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så bra, det är klokt av Johann att kliva åt sidan.

Klokt? han fick springa för skiten från fläkten kom flygandes, Esb blir förhoppningsvis rätt informerad nu och blir nog inte så glad, utan tycker nog för att använda löparens or han tycker det är jobbigt.
2021-03-26, 14:36
Medlem
Citat:
Fast så är det ju inte riktigt. Jag ifrågasätter trådsanningen och hypoteser gjorda i tråden.
Om jag missar vem som gör en anmälan så är det ju inte som att det är världen grej.
Jag visste ju att Esbjörn talar med polisen.
Och det är ju det relevanta.

Båda ifrågasättande och Team Ebba speglar storyn vinklad utifrån sitt sett att se. Det är ganska naturligt att det blir så.
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Vilken trådsannig? du är mest bara lat och har dåligt minne eller?
Leta upp den och du ska finna hur dum ditt ifrågasättande är.

Jag som inte ens följer den här tråden slaviskt vet att RO gruppens Binninge gjorde en polisanmälan uppe i Örebro (?) mot Ebba att hon tagit ned träd olovandes på Esbs tomt.
Esb gjorde INTE någon anmälan, han sa efteråt att det var hans revisor som gjort det. Revisor? Vem hade dillat i honom att det var en revisor?
Esb blev tilfrågad av polisen om detta efter att anmälan gjorts.
2021-03-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Nej de orden användes inte utan: ”Esbjörn Bolin gör inte heller gällande att avtalet är ogiltigt med stöd av lagen....”
För mig blev det på slarvig svenska att han inte driver..
Är det tydligare nu?

Hmm, ok, jag förstår, ovanligt och... märkligt av ombudet
2021-03-26, 15:08
Medlem
Men ombudet kan ändra sig
2021-03-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Kan det vara därför de la till anmärkningen att domstolen äger rätten?
2021-03-26, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Kan det vara därför de la till anmärkningen att domstolen äger rätten?

Ombudet ska egentligen inte behöva svara på en sådan fråga, det är skillnad på att yrka och att hänvisa till viss lagparagraf. Så domaren tyckte kanske att det var bra att förtydliga.
2021-03-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
3. Ebba hur utlovat att backa om Esbjörn verkligen inte vill sälja.

Det räcker med att rätten frågar Esbjörn om han verkligen inte vill sälja o att han säger att så är det.

Hur tänker du nu?
2021-03-26, 17:29
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Plötsligt händer det!

Enligt det senaste dagboksbladet har något hänt i fallet, E*björn ska få ett nytt juridiskt ombud och tidsplanen för bevisuppgift ska enligt Binninge kunna hållas, allt detta fantastiska finns noterat i aktbilaga 53.

https://docdro.id/VHyWuua

Än är inte undrens tid förbi!

Intressant, då får vi se senast på tisdag vad de har ljugit ihop denna gång.
2021-03-26, 17:39
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Intressant, då får vi se senast på tisdag vad de har ljugit ihop denna gång.

Yes och vi kommer att få reda på vad det är för galning som tagit upp Binninges fallna mantel, bara det är ju intressant, vem är galen nog att köra på i Binninges hjulspår?

Ser framemot tisdag.
2021-03-26, 17:45
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Förvisso. Men om man som partiledare tittar in i en kamera och säger:
-Jag kommer inte att genomföra köper om Esbjörn inte vill.

Det vill säga, en partiledare ger ett enskilt löfte till en privat person. Då ser det illa ut att inte hålla det. Vidare säger det ju något om hur tillitsfull hon är.
Men han dök ju aldrig upp när han hade chansen.

Han får verkligen lov att agera om han ändrar sig.
Köpekontrakt på en fastighet är klara papper just för att slippa bråk.
Vad gjorde han som var viktigare?
2021-03-26, 17:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag vill minnas att det var i ett längre sammanhang där Esbjörn citerades, där han med egna ord sa att han kontaktat tidigare spekulanter, inklusive Matz. Jag har för mig att Esbjörn sa något nedlåtande om att han inte visade intresse eller hade tid.

Det har förekommit på minst två ställen. Ett av dem var polisförhöret där han berättade att han visat huset för flera andra spekulanter under flera års tid.

Sedan som du säger angående Matz, så vill jag minnas att det var i en av TV4's intervjuer som han berättade att han kontaktat andra intressenter bland annat typ "i familjen", underförstått då Maggan tänker jag, samt Matz som han förklarade att han kontaktat angående detta och att det då bestämdes att Matz skulle komma och hämta grejer. Men frågan är hur det är med tidsordningen där, om han kontaktade Matz före eller efter han sålde huset. Han ville ju inte att huset skulle gå till syskonbarnen, och det fanns ju ett avtal att Matz skulle ärva det. Så det verkar lite långsökt att han skulle ringt Matz och frågat om Matz ville köpa det, och i så fall hade väl Matz påtalat att han skall få ärva huset.

Jag vill minnas att detta var i samma sekvens i intervjun som Esbjörn berättade att Matz hade tagit till rejält grova ord emot Ebba när han ringt upp henne. Men TV4 har ju tydligen klipp och klistrat en del i sitt material även efter publicering, så det kanske inte finns kvar längre.
2021-03-26, 17:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes och vi kommer att få reda på vad det är för galning som tagit upp Binninges fallna mantel, bara det är ju intressant, vem är galen nog att köra på i Binninges hjulspår?

Ser framemot tisdag.

Ja, det är väl någon streber. Vi får hoppas att det blir en riktig advokat i alla fall. Men det skulle inte förvåna mig om det blir Monika. Hon har ju redan rätten att företräda honom, generalfullmakten innefattade väl även det vill jag minnas.

Svårt att låta bli att undra vem som "hjälpt" honom att hitta ett ombud denna gång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in