2021-03-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Jaja, det kan tydligen vara tydligare.

Att någon kommer och tittar på ett hus är ju inte samma sak som
att HAN verkligen har en visning av huset.

Sådan här intressanta hus, drar köpare till sig.
Mer eller mindre seriösa frågor, av folk som tittar på huset, mer eller mindre spontant - "är huset till salu?"

Det tydliga är iaf han har INTE lagt ut huset för försäljning.
Det är väl ingen som påstått att han lagt ut till försäljning, underförstått via mäklare då.
Nu har det ju sålts ändå via direktkontakt vilket inte på nåt sätt i sig är ovanligt eller olagligt.
2021-03-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle behöva hjälp från trådens grävare. EB skriver på sin Facebook att Esbjörn kontaktat andra som uttryckt intresse för fastigheten för att se om de önskar buda över henne. I något sammanhang säger Esbjörn samma sak, men jag kan inte komma ihåg när. Jag har för mig att han då även kontaktar Matz om detta. Hjälp mig hitta det uttalandet.

Nu har jag hittat den andra källan där det sägs att Esbjörn kontaktat tidigare intressenter innan han skrev avtal med Ebba Busch. Hon skriver detta på sin Facebook:
”Dessa två hävdar att säljaren inte är kapabel att fatta beslut och att de för hans talan. Detta har jag inte sett några tecken på. Tvärtom har han till exempel under våra samtal lyft möjligheten att stycka tomten för att få ett högre pris. Samt kontaktat andra som uttryckt intresse för fastigheten för att se om de önskar buda över mig. Jag har känt mig trygg och övertygad om att Esbjörn varit både klar och fullt kapabel att ta egna beslut.”
Den som bekräftar att andra fått möjlighet att bjuda över EB är Marcus Oscarsson som på sin Facebook refererar till TV4:s intervju med Esbjörn. Enligt detta så fick även Matz Bolin möjlighet att bjuda över EB före kontraktet skrevs. Men han hade inte tid...

Det finns uppenbarligen bevis för att Esbjörn medverkade till affären och att han även kollade med andra intressenter innan han föreslog det pris som man sedan kom överens om. Han visste även tillräckligt om abstrakta begrepp som äganderätt och lite till eftersom han tog upp möjligheten att stycka av tomten för att få ett högre pris.

Att någon fortfarande försöker framställa honom som mindre vetande eller dement gör det av politiska motiv, för det finns ingenting som pekar i den riktningen när man ser till fakta som kan beläggas från oberoende källor.

Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Så här säger Marcus Oscarsson:

Marcus Oscarsson
ESBJÖRN PEKAR UT SIN BRORSON 🔸 ”UPPRÖRD NÄR HUSET FALLIT BORT FRÅN STORA FAMILJEN” 🔸 NY BILD AV EBBAS HUSKÖP
Esbjörn - som sålde sitt hus till Ebba Busch (KD) men sen ville häva affären i efterhand efter att Ebba ville göra om i trädgården - framhåller sin egen släkt när han får frågan av TV4 huruvida någon annan påverkat honom att ändra sig och behålla huset och legat på för att Esbjörn skulle agera på något visst sätt.
- Nej, men jag har ju ringt och pratat med några som har velat komma och titta tidigare och den som jag trodde var mest benägen att få komma hade inte tid och komma då när jag ringde upp och pratade – min brorson. Så då föll det bort.
◾️ Fråga: Vad sa brorsonen när du hade skrivit under kontraktet med Ebba och berättade för din brorson att du nu ska jag sälja huset. Vad sa han då?
- Han körde vokabulär med henne som jag inte vill… enligt Ebba har han varit grov i käften. Han fick reda på att huset hade mer eller mindre fallit bort från den stora familjen. Det måste ha tagit skruv ordentligt eftersom han bar sig åt på det viset, säger Esbjörn som uppger till TV4 att han i princip löst ut sina brorsbarn och systerbarn.
https://www.facebook.com/marcus.oscarsson.7/posts/3469459569827327
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-26 kl. 12:09.
2021-03-26, 12:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Det stora problemet med detta är Esb med kumpaner gjort saker i fel ordning. Man börjar inte med hot och smutskastning och sen vänder på klacken när saken ska diskuteras irl. Hade detta hanterats med någon form av förnuft hade Esb bjudit över Ebba för ett möte och förklarat att han önskar backa ur affären, och vilka skäl som ligger bakom. Men som denna situation har utvecklat sig hade inte Ebba så mycket annat val än att pröva detta rättsligt. Och det känns väll ändå som det mest moraliska i en sådan här situation. För vem ska annars avgöra tvisten?....
De kanske har en konstig form av humor. Vad vet jag. Kanske de har skumrask för sig, det vet inte jag. Men det finns inga bevis för det.

Men det är ju så att Ebba oxå klantat sig på sociala medier.
Hon har lagt ut att Esbjörn fått ta del av två oberoende värderingar av huset.
Hon skrev att Esbjörn skulle stå för hantverkskostnader. Som var medräknade och fanns specificerat bland de 300k. I inlagan till tingsrätten så ser informationen inte alls ut så.
2021-03-26, 12:28
Medlem
Reimers avatar
Plötsligt händer det!

Enligt det senaste dagboksbladet har något hänt i fallet, E*björn ska få ett nytt juridiskt ombud och tidsplanen för bevisuppgift ska enligt Binninge kunna hållas, allt detta fantastiska finns noterat i aktbilaga 53.

https://docdro.id/VHyWuua

Än är inte undrens tid förbi!
2021-03-26, 12:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu har jag hittat den andra källan där det sägs att Esbjörn kontaktat tidigare intressenter innan han skrev avtal med Ebba Busch. Hon skriver detta på sin Facebook:
”Dessa två hävdar att säljaren inte är kapabel att fatta beslut och att de för hans talan. Detta har jag inte sett några tecken på. Tvärtom har han till exempel under våra samtal lyft möjligheten att stycka tomten för att få ett högre pris. Samt kontaktat andra som uttryckt intresse för fastigheten för att se om de önskar buda över mig. Jag har känt mig trygg och övertygad om att Esbjörn varit både klar och fullt kapabel att ta egna beslut.”
Den som bekräftar att andra fått möjlighet att bjuda över EB är Marcus Oscarsson som på sin Facebook refererar till TV4:s intervju med Esbjörn. Enligt detta så fick även Matz Bolin möjlighet att bjuda över EB före kontraktet skrevs. Men han hade inte tid...

Det finns uppenbarligen bevis för att Esbjörn medverkade till affären och att han även kollade med andra intressenter innan han föreslog det pris som man sedan kom överens om. Han visste även tillräckligt om abstrakta begrepp som äganderätt och lite till eftersom han tog upp möjligheten att stycka av tomten för att få ett högre pris.

Att någon fortfarande försöker framställa honom som mindre vetande eller dement gör det av politiska motiv, för det finns ingenting som pekar i den riktningen när man ser till fakta som kan beläggas från oberoende källor.
Vad Ebba skriver på Facebook är ju knappast att betrakta som sanning. Jag läste det där inlägget, jag har för mig att det är en mening innan där hon ännu tydligare skriver vilka dessa personer är. Jag minns att jag tänkte att fan vad olämpligt skrivet av henne. Lärde hon sig ingenting av att bli anmäld för förtal.
Ja det bekräftar att Marcus Oskarsson tycker som skrivet. Marcus äger ju ingen sanning.
Att kalla Ebbas inlägg på Facebook och Markus inlägg på Facebook för två oberoende källor tycker jag är magstarkt.
2021-03-26, 12:34
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Plötsligt händer det!

Enligt det senaste dagboksbladet har något hänt i fallet, E*björn ska få ett nytt juridiskt ombud och tidsplanen för bevisuppgift ska enligt Binninge kunna hållas, allt detta fantastiska finns noterat i aktbilaga 53.

Så bra, det är klokt av Johann att kliva åt sidan.
2021-03-26, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Så bra, det är klokt av Johann att kliva åt sidan.
Då får vi vänta och se vem som tagit sej an detta delikata uppdrag.
Ebba-Elisabeth Busch och hennes fanclub här inne på fb är garanterat en aning oroliga, det kan bli svårare att flytta fokus från själva sakfrågan för dessa nu utan Binninge.
2021-03-26, 13:05
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Då får vi vänta och se vem som tagit sej an detta delikata uppdrag.
Ebba-Elisabeth Busch och hennes fanclub här inne på fb är garanterat en aning oroliga, det kan bli svårare att flytta fokus från själva sakfrågan för dessa nu utan Binninge.
Risken är att de oförtröttligt kommer att fortsätta tugga om Binninge och framstå som lite bakom för alla utom sig själva.
2021-03-26, 13:10
Medlem
Citat:
Vad Ebba skriver på Facebook är ju knappast att betrakta som sanning. Jag läste det där inlägget, jag har för mig att det är en mening innan där hon ännu tydligare skriver vilka dessa personer är. Jag minns att jag tänkte att fan vad olämpligt skrivet av henne. Lärde hon sig ingenting av att bli anmäld för förtal.
Ja det bekräftar att Marcus Oskarsson tycker som skrivet. Marcus äger ju ingen sanning.
Att kalla Ebbas inlägg på Facebook och Markus inlägg på Facebook för två oberoende källor tycker jag är magstarkt.
Menar du att de är beroende källor? Citatet som Marcus Oscarsson delar med sig kommer från Esbjörn själv och styrker EB:s inlägg. Det blir två oberoende källor oavsett vad du möjligen känner.

Esbjörn kollade med tidigare intressenter innan han gav sitt slutliga bud till EB.
2021-03-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Plötsligt händer det!

Tack för den! Det går tydligen att meddela rätten information utan att gå via Expressen. Intressant!
2021-03-26, 13:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jaså, igår var det en trådsanningen att han inte visste om polisanmälan.
polisförhör och polisanmälan nu vet jag inte vad likheten är där?
2021-03-26, 13:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fast så är det ju inte riktigt. Jag ifrågasätter trådsanningen och hypoteser gjorda i tråden.
Om jag missar vem som gör en anmälan så är det ju inte som att det är världen grej.
Jag visste ju att Esbjörn talar med polisen.
Och det är ju det relevanta.

Båda ifrågasättande och Team Ebba speglar storyn vinklad utifrån sitt sett att se. Det är ganska naturligt att det blir så.

Vilken trådsannig? du är mest bara lat och har dåligt minne eller?
Leta upp den och du ska finna hur dum ditt ifrågasättande är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in