2021-03-25, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Ja för det är himla konstigt att hålla på och tjata om städning var och varannan dag. Jag vet ingen annan som gör det.
Men hon tjatar ju också om att hon bäddar och sköter hygienen varje dag.
Citera
2021-03-25, 20:20
Medlem
Hon har ju aldrig tidigare nämnt att tisdagar är en stor städdag och att hon städar i flera timmar. Däremot har hon klagat på att hon måste städa resten av familjens smuts. Som vanligt så genomskinligt att Anna har en agenda och att inläggen är riktade mot städfirman. Hur orkar människan... tror hon fler vill ha med henne att göra?
Citera
2021-03-25, 20:29
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Hon har ju aldrig tidigare nämnt att tisdagar är en stor städdag och att hon städar i flera timmar. Däremot har hon klagat på att hon måste städa resten av familjens smuts. Som vanligt så genomskinligt att Anna har en agenda och att inläggen är riktade mot städfirman. Hur orkar människan... tror hon fler vill ha med henne att göra?

I värsta fall har städfirman varit där, men Anna tar åt sig äran..
Citera
2021-03-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
I värsta fall har städfirman varit där, men Anna tar åt sig äran..

Sant finns ju inte en enda bild med Anna med en mopp eller dammsugare i handen! Alternativt är det Felicia som fullgör samhällstjänsten.
Citera
2021-03-25, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelipuck
Men hon tjatar ju också om att hon bäddar och sköter hygienen varje dag.
Och smörjer in hela kroppen... såg någon handikappförlängningsarm som man kunde applicera salva eller duschkräm på ryggen med.. hon kanske har en sån?
Citera
2021-03-25, 21:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Och smörjer in hela kroppen... såg någon handikappförlängningsarm som man kunde applicera salva eller duschkräm på ryggen med.. hon kanske har en sån?

Måste vara så, Anna tycks ju inte vara speciellt mobil och akrobatisk.
Möjligt att Anna köpte upp hela lagret av denna, som numera är helt slut på lagret
https://www.conrad.se/p/hydas-200850...t-mint-1095048
Eller så har Felicia fått en samhällstjänst som sitter som smort, hon har fått det tunga jobbet att torka och smörja in h e l a sin mamma varje dag.
Citera
2021-03-25, 21:50
Medlem
Citat:
Måste vara så, Anna tycks ju inte vara speciellt mobil och akrobatisk.
Möjligt att Anna köpte upp hela lagret av denna, som numera är helt slut på lagret
https://www.conrad.se/p/hydas-200850...t-mint-1095048
Eller så har Felicia fått en samhällstjänst som sitter som smort, hon har fått det tunga jobbet att torka och smörja in h e l a sin mamma varje dag.

ja, en sån, fanns på Lidl, även duschpall. Tänkte på booken när jag såg det
Citera
2021-03-25, 22:00
Medlem
EssGunillAss avatar
Märstamorsan är bästa pigan.....
Fanns det inte ett städprogram med två tanter som röjde runt på TV4 för ca 15 år sedan?
Om nu Anna är så extremt duktig på att städa borde hon kunna bli programledare och städexpert med hela svenska folket. TV4 brukar damma av gamla tv-program, fångarna på fortet sänds ju fortfarande.
Citera
2021-03-25, 23:04
Medlem
cosmic_dancers avatar
Städa städa städa och varför detta behov av att i minsta detalj dokumentera allt. "Nu har jag gjort rent handfattet, bild på det".

Sen verkligen behöva storstäda 5-6 timmar en gång i veckan. Nog för att jag är pedant men jag städar ett par gånger i veckan just för att inte behöva göra någon större städning speciellt ofta. Hur mycket grusar man ner om huset behövs städas så som Anna påstår sig städa.
Citera
2021-03-25, 23:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Städa städa städa och varför detta behov av att i minsta detalj dokumentera allt. "Nu har jag gjort rent handfattet, bild på det".

Sen verkligen behöva storstäda 5-6 timmar en gång i veckan. Nog för att jag är pedant men jag städar ett par gånger i veckan just för att inte behöva göra någon större städning speciellt ofta. Hur mycket grusar man ner om huset behövs städas så som Anna påstår sig städa.

Anna behöver dokumentera att hon gjort
n å g o n t i n g efter ABC, hon har ju gång på
gång sagt att hon gjort sååå mycket mer i livet än Mello..
När Anna är pensionär och ska minnas tillbaka kommer hon självgott le och säga att hon var
v ä l d i g t aktiv innan hon blev pensionär..
Hon har ju bevis i form av alla matlagningsbilder, sorterade lådor, sorterade trosor, skurade golv och bäddade sängar..
Citera
2021-03-26, 00:29
Medlem
Citat:
Anna behöver dokumentera att hon gjort
n å g o n t i n g efter ABC, hon har ju gång på
gång sagt att hon gjort sååå mycket mer i livet än Mello..
När Anna är pensionär och ska minnas tillbaka kommer hon självgott le och säga att hon var
v ä l d i g t aktiv innan hon blev pensionär..
Hon har ju bevis i form av alla matlagningsbilder, sorterade lådor, sorterade trosor, skurade golv och bäddade sängar..
Men märk väl, Anna är INTE hemmafru! Den som påstår det blir blockeliblockad.
Citera
2021-03-26, 00:40
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EssGunillAs
Märstamorsan är bästa pigan.....
Fanns det inte ett städprogram med två tanter som röjde runt på TV4 för ca 15 år sedan?
Om nu Anna är så extremt duktig på att städa borde hon kunna bli programledare och städexpert med hela svenska folket. TV4 brukar damma av gamla tv-program, fångarna på fortet sänds ju fortfarande.

Anna får ta över bådas roll, hon tar plats för två.

Medan Lena Ph dansar i neon, på sin egna krogshower och i Mello 2021, så får Anna nöja sig med att städdansa bakom en stol i köket till Partykungens barndiscolampas sken.

Väntar fortfarande på Annas porslinsserie som PW redan haft såklart, Annas kokbok, som PW redan överträffat Anna med 3 st böcker.. Anna hade ju så mycket att ge efter BL, hon hade så mycket grejer hon skulle göra.. Ingick städning i dessa framtidsplaner som ett karriärssteg?
Om inte annars får väl Anna bli en städtant på någon skola.Städa kan hon och tant är hon. Barnen skulle älska henne.
(Tror jag) 🧹🗑️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in