Citat:
Ursprungligen postat av
Shageki
Är det någon som kan lägga ut förundersökningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Shageki
Ok. Men själva anmälan och förhören av slemgubben när han satt häktad?
Det kommer ALDRIG att komma någon FUP i detta ärende! Anmälan och förhör är just det som tillsammans BLIR en FUP.
Citat:
Ursprungligen postat av
LenaPaul
Brukar vara offentliga handling......
Jag kommer begära ut den om ingen annan orkar
Ok, vi väntar på att du gör det då, för jag garanterar att ingen annan kommer att göra det i detta ärende, jo, möjligen att Shageki gör ett försök......
Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
Ja det är ju ingen garanti att det går, allt beror ju på vart data lagrats, hur det lagrats och vad som lagrats efter att lagringsmediat formaterats osv. Sen kan det som du säger berott på att de inte kunde eller ville eller ansåg att det var värt tiden/pengarna det kostar.
Finns bara ett säkert sätt att bli av med information på ett lagringsmedia och det är att förstöra det helt och hållet, bara då kan man vara garanterad att det inte går att återskapa och har man sen molntjänster inkopplat så måste självklart allt där också förstöras.
Advokat David Massi talade just om E.A.s "moln" (där de hittade resten) i sin föreläsning "En kvinna ljuger" på youtube
Citat:
Ursprungligen postat av
Shageki
Fel. Hennes anmälan var aldrig falsk, vilket bevisas av hans nedlagda anmäla.
Men däremot räckte bevisen dock inte eftersom han aldrig erkände vad han hade gjort.
Hennes anmälan lades ju också ned.......så med din logik blir ju även E.A.s anmälan falsk....
Bevis brukar behövas som mest när MGM inte erkänner......
Citat:
Ursprungligen postat av
M18A1-Claymore
Jag trodde inte man i Sverige kunde anmäla brott som begåtts mot annan myndig i Sverige, hur kommer det sig att i detta fallet att det gick igenom och de kunde övertala henne i efterhand? Jo jag har provat att anmäla ett brott åt en vän som pryglades av sin man men det var tvunget att komma från kvinnan själv för att ha någon bäring i rättssystemet så hur gick det i detta fallet?
I detta fallet KAN det bero på vem "väninnan" var/är. Sök på signaturen Intenog s inlägg i tråden.
Det var ju likadant i fallet med hon som blev ihjälslagen av killen hon ville göra slut med, polisen vägrade att ta emot anmälan från systern....