2021-03-25, 21:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl
Någon som tänkt på att detta skulle kunna vara planerat, utstuderat av G.L som saknat en plats i rampljuset. Med tanke på att M.Ä tidigare anmält män för våldtäkt skulle hon med all säkerhet anmäla ett övergrepp från G.L. Vilket skulle ge honom en möjlighet att göra comeback i rampljuset och med svårigheter till fällande dom eller ens åtal. Men en för G.L förnöjd presskonferens redan samma dag han släpptes och en bok på väg till tryck. Tänk på det, han bjöd hem henne på ordentlig spritfest vilket båda tillstyrker. Varför?Han kände till hennes bakgrund med tidigare domar, hur hon sagt sig blivit utnyttjad i just berusat tillstånd. Varför då ta risken att just berusa sig med henne och sedan dessutom ha sex med henne? Antingen är han korkad eller beräknande. Han njuter till fullo av all uppmärksamhet och var snabb med att begära att hans namn skulle komma ut till media.

Ja och om vi ska fantisera lite mer så kanske det var du som planerade allt med Lambertz så du är kanske en medbrottsling?
Citera
2021-03-25, 21:20
Medlem
Jag trodde inte man i Sverige kunde anmäla brott som begåtts mot annan myndig i Sverige, hur kommer det sig att i detta fallet att det gick igenom och de kunde övertala henne i efterhand? Jo jag har provat att anmäla ett brott åt en vän som pryglades av sin man men det var tvunget att komma från kvinnan själv för att ha någon bäring i rättssystemet så hur gick det i detta fallet?
Citera
2021-03-25, 21:20
Medlem
Citat:
Någon som tänkt på att detta skulle kunna vara planerat, utstuderat av G.L som saknat en plats i rampljuset. Med tanke på att M.Ä tidigare anmält män för våldtäkt skulle hon med all säkerhet anmäla ett övergrepp från G.L. Vilket skulle ge honom en möjlighet att göra comeback i rampljuset och med svårigheter till fällande dom eller ens åtal. Men en för G.L förnöjd presskonferens redan samma dag han släpptes och en bok på väg till tryck. Tänk på det, han bjöd hem henne på ordentlig spritfest vilket båda tillstyrker. Varför?Han kände till hennes bakgrund med tidigare domar, hur hon sagt sig blivit utnyttjad i just berusat tillstånd. Varför då ta risken att just berusa sig med henne och sedan dessutom ha sex med henne? Antingen är han korkad eller beräknande. Han njuter till fullo av all uppmärksamhet och var snabb med att begära att hans namn skulle komma ut till media.

Herregud vilken konstig konspirationsteori. Ta av foliehatten!
Tänk om det helt enkelt bara är precis så som det verkar? EA tänkte ”tredje (fjärde?) gången gillt, nu fan ska det gå”.
Citera
2021-03-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Hennes version kom ju fram redan genom att anklagelserna mot Lambertz blev offentliga.

Men jag anser förvisso att hon kan få genmäla mot Lambertz, men då skall det ske genom att hon står bakom det med sitt namn.

Problemet är dock inte detta, utan att två fel inte gör ett rätt. Om Aftonbladet anser att Lamberz absolut inte skall få komma med påstådda kränkande saker om MÄ kan de inte utan dubbelmoral låta henne göra detsamma om Lambertz.

Det är faktiskt, vad jag vet, första gången hon själv fått säga sitt. Allt som skrivits tidigare, innan GL, har varit uttalanden från åklagare och advokater.

Det var fel att låta GL tala fritt på det sättet. Sedan, när det hänt, var det tvärtom nödvändigt att låta även motparten komma till tals. Det handlar inte om 1+1 utan om 1-1.

Jag litar inte ett smack på någon av de här två men ser gärna att bägge får möjlighet att uttala sig, nu när det blivit som det är. Det vore fel att sätta munkavle på den ene eller andre.
Citera
2021-03-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu klagar EA på att hon inte kan använda sin telefon, ja men varför fabriksåterställde du den då flicka lilla:
Jag kan inte synas offentligt, jag kan inte använda min telefon, säger hon.

https://omni.se/kvinnan-som-anklagade-lambertz-tvingas-leva-gomd/a/dlPddj

Vill hon synas offentligt kan hon bara höra av sig. Jag tar gärna en fika med henne, naturligtvis med övervakningskamera och ljud så inga missförstånd sker. Jag tror vi kunde ha ett givande samtal om hur falskt anklagade mår efter den utsatthet de tvingats genomlida.
Om någon känner henne förmedla gärna kontakten. Jag kan berätta min upplevelse på ämnet för henne. Eller Olle, en som hängde sig efter att han släppts fri efter rättegång där han friades pga att tjejen bröt ihop när hon pressades.
Citera
2021-03-25, 21:25
Medlem
just_a_girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Herregud vilken konstig konspirationsteori. Ta av foliehatten!
Tänk om det helt enkelt bara är precis så som det verkar? EA tänkte ”tredje (fjärde?) gången gillt, nu fan ska det gå”.

Just för att hon tänkt andra gången gillt och han vetat om detta så är det oerhört korkat att bjuda henne på sprit och sedan ha sex med henne och INTE förvänta sig att hon kommer att skrika våldtäkt. Han borde ha förväntat sig detta helt enkelt.
Citera
2021-03-25, 21:28
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Just för att hon tänkt andra gången gillt och han vetat om detta så är det oerhört korkat att bjuda henne på sprit och sedan ha sex med henne och INTE förvänta sig att hon kommer att skrika våldtäkt. Han borde ha förväntat sig detta helt enkelt.

Fjärde gången gillt menade du väl.
Citera
2021-03-25, 21:28
Medlem
Citat:

Det gör inte det hela mindre sjukt eller henne mindre bindgalen!
Citera
2021-03-25, 21:37
Medlem
Citat:
Precis, bra tänkt!
Jag får psykopatvibbar av Göran Lambertz..det är ju inte klokt det hela, precis som att den här unga tjejen frivilligt skulle ha hoppat i halmen med det där äcklet! Mer än 40 år äldre än hon själv till råga på allt..nänä!!! Han hade säkert utsett henne till ett lämpligt byte...lite naiv tjej..sårbar, varit ett offer tidigare..fy fan dom jävlar som trakasserar henne nu .dra åt helvete med er!!!!
Citera
2021-03-25, 21:37
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
Dock har han ju redan sagt att sexet var frivilligt från bådas sidor. Att han ändå gör en polisanmälan för våldtäkt skulle ju kunna ses som något i stil med falsk tillvitelse.
Nej, det har han ju inte sagt.

”Juristens advokat Ola Salomonsson säger att hans klient nekar till brott.
– Det är uppenbart att skäl till häktning saknas. Och inget har skett mot målsägandes vilja, sa Ola Salomonsson under häktningsförhandlingen.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-haktad-misstankt-for-valdtakt

Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Det vi vet är att GL gjorde närmanden mot henne som hon avvisade. När han sedan gett henne en hel del alkohol gör han nya försök och nu lyckas han få ikull henne.
Hur vi vet det här? Han har själv sagt det på en presskonferens.
Han berättade ju att hon var den som gjorde närmanden och då ”fick ikull” honom.

Presskonferensen finns transkriberad tidigare i tråden.

En trettioårig kvinna kan nog hälla upp sitt eget glas eller säga ”Nej, tack. Nu får det räcka för min del” om hon blir serverad, tror du inte?
Citera
2021-03-25, 21:38
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, det har han ju inte sagt.

”Juristens advokat Ola Salomonsson säger att hans klient nekar till brott.
– Det är uppenbart att skäl till häktning saknas. Och inget har skett mot målsägandes vilja, sa Ola Salomonsson under häktningsförhandlingen.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vAn7xl/toppjurist-haktad-misstankt-for-valdtakt

Nu har ju, som de flesta känner till, Lambertz hunnit yttra sig om betydligt mer än så gällande vad som skedde.
Citera
2021-03-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burksatan
Kvinnan bör förgöras live som någon på Expressen föreslog. Själv tycker jag nog denna tråd räcker som straff.
Vi vet ju ingenting om EAs föräldrar eller var hon är uppväxt. Men jag kom att tänka på att vi vet ju ingenting omGLs föräldrar heller. Var dom också några höjdare? När man tittar på Wikipedia på kända personer så brukar det stå vilka föräldrarna var och barn och äktenskap. Men i Lambertz fall ingenting om föräldrarna. Är jag för nyfiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in