2021-03-25, 19:15
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hehe nej jag behöver inte länka till Lambert officiella uttalanden. Han fixar sin katastrof PR själv.

Okej tack för att du bekräftar att du bara hittade på.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Osäker tyvärr. Har för mig att det var den mycket tillförlitlige skribenten intenog som skrev det.

Okej, tack för informationen i alla fall. Jag får gräva mer i det vid ett senare tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av moshes
normal person man eller kvinna bör verkligen tänka ansvarsfullt innan man har sex med en relativt okänd person- det gäller både män o kvinnor-
i detta fallet saknar kvinnan förmåga till gränssättning gentemot män- vilket hennes tidigare våldtäktshistorik visar
G.L vet om hennes våldtäktshistoria och borde därför förhållit sig behärskad och kontrollerad
han visste om hennes problematik
men ändå går han själv över gränsen
nåt stämmer inte med denne man

Visst, jag håller helt med om att GL "lekte med elden" i det här fallet och att han borde vetat bättre, men det innebär inte att det var hans ansvar att se till att EA inte drack för mycket eller att det var hans ansvar att förklara för henne att hon nog egentligen inte ville ha sex med någon som var så mycket äldre än henne, vilket den som skrev inlägget jag svarade på insinuerade.

Och ja, GL är i min mening en kuf och hans tidigare agerande som JK är inget jag kommer att ursäkta, men i det här fallet tycks han mött en ännu större kuf i EA.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har kommenterat i denna tråd som handlar om journalistiken kring Lamberz häktning: (FB) Medias hantering av häktningen av Göran Lambertz

Aftonbladet låter alltså Sara förnya sina anklagelser mot Lamberz och ställer sig dessutom på hennes sida på andra sätt, trots att caset är nedlagt och Lambertz att betrakta som oskyldig.

Detta är tydligen helt ok trots att att att man förmedlar grova påhopp på och påståenden om Lambertz utan att han får bemöta dem eller det balanseras på annat sätt, men när Lambertz försvarar sig och hävdar att anklagelserna är falska är det ett journalistiskt haveri att han ens får göra detta. Dubbelmoralen är slående.

Nja, jag håller inte med. I och med att GL fick gå ut i media oemotsagd är det rimligt att EA nu får ge sin version som ett genmäle.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Är det mannens uppgift att reglera kvinnans drickande? Ska inte emanciperade självständiga och jämställda kvinnor få bestämma själva hur mycket de dricker, var och i vems sällskap?

Hon kanske dessutom redan dragit nytta av gubbslemmet i form av juridisk rådgivning, rättsutlåtande och hjälp med studierna. Hon kanske kände att det var pay back time?

Eftersom hon inte arbetar med något som skulle kunna kallas för "lönearbete" kunde hon inte arvodera gubbslemmet med monetära medel. Återstod att betala in natura..

Var och en väljer sin egen väg.

Hon skulle också ha kunnat välja att studera - istället för festa och missbruka och stämma folk stup i kvarten. Då skulle hon nu själv kunna arbeta som jurist. Istället för att jobba åt dem som deras avsugerska.

Det är väl lika dumt att som jurist ta hem en labil klient som man säger sig hjälpa med ett par mål av sexualbrottskaraktär och dricka alkohol med henne som en kvinna att följa med en kladdig halvbekant och dricka med denne?

Dessutom får väl genom att han är den han är antas ha ett någorlunda fungerande kognitiv förmåga och omdöme medan kvinnan som påstås ha någon slags störning kanske har något nedsatt omdöme på grund av det. En manisk fas hos en bipolär kan slå över i psykostillstånd, särskilt om personen stör ev. medicinering med alkohol och kanske andra droger.
Citera
2021-03-25, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Varför vill alla våldsföra sig på denna kvinna. ..
Våldföra sig? Hon ser ju bra ut, om någon stackars oförsiktig man som inte har sin psykopat-radar aktiverad blir erbjuden sex av henne så lär han inte tacka nej.

Den enda som våldför sig på henne är hon själv som missbrukar både sex och berusningsmedel i rent självdestruktivt syfte. Jag gissar att alla hennes tidigare anmälningar som inte lett någonstans beror på att hon är trasig i huvudet, inget annat.

Det enda sättet att råda bot på den här galenskapen är att nobba kvinnor helt.
Kul framtid...
Citera
2021-03-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man hinner ju exempelvis ge henne råd hur man fabriksåterställer en mobil som ska lämnas in för granskning..
Så som mobiltelefoner och datorer fungerar idag så hjälper ju inte en fabriksåterställning för att dölja vad som en gång funnits på dess lagringsmedia. Kan man med rätt kunskap och ork göra själv dessutom så det behövs inte NFC eller annat lab heller till att göra. Lämnas dessutom en telefon in till NFC så är just borttagna filer en av de första sakerna de tittar efter så om det var rådet så var det ett dåligt råd helt enkelt.
Citera
2021-03-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja, jag håller inte med. I och med att GL fick gå ut i media oemotsagd är det rimligt att EA nu får ge sin version som ett genmäle.

Fast hennes version har cirkulerat i veckor och det via hennes målsägarbiträde. Hans version var inte känd före han hade sin pk. Genmälet ger inga nyheter efter Aftonbladets artikel i dag.
Citera
Avslutad
Någon som har en bild på tjejen. Försökt scrolla i tråden men hittar inget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej kanske bättre att individerna tar tag i sina liv och försöker må bättre . Finns hjälp att få bara viljan finns.

Men om de väljer att dricka så är det på någon annans ansvar?
Citera
2021-03-25, 19:19
Bannlyst
Är det någon som kan lägga ut förundersökningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, tyvärr inte då hennes tillförlitlighet sätts ur spel. Försvaret hade mosat henne det vet åklagaren som lade ner utredningen.

Finns på David Massis youtube om fallet kvinnan var inblandad i där han försvarade mannen som frikändes. Föreläsning hos polisen.
Vad som har hänt tidigare är irrelevant, det spelar ingen roll. Så du länkar till ännu en video som kränker kvinnan?
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Är det någon som kan lägga ut förundersökningen?

Förmodligen inte eftersom ärendet aldrig gick till åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in