2021-06-10, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Om han köpt henne som eskort skulle hon nog anmält honom för köpet. Det hade vart det enklaste och han hade säkerligen då åkt dit, speciellt om hon så bara kunde bevisat betalningen. Hon skulle säkerligen även kunnat hävda våldtäkt och han åkt dit, om hon bara bevisat att hon fått 2 papp av honom. Och detta gjorde hon inte.
Hon är bara en psyksjuk bedragare och en beroendeperson med offerkofta som lönlöst hoppas på en fungerande karriär, kosta vad det kosta vill. Förutom egen arbetsinsats. Och där faller hon, bedragerskan.
En liknande bedragare/snikare behandlas här.
(FB) Åhus: Polisinsats vid misstanke om grovt brott 2018-04-10 (kvinna avliden)

Dock fann kaka maka i detta tragiska fall.

Jo du har nog rätt.
Citera
2021-06-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen. Detta låter som en typisk skröna. Texten är numera avpublicerad. Har händelsen polisanmälts? Finns det någon dom? Finns det öht något som visar att det Stoppa Pressarna skriver här är sant?
Tänk bort det ni har gemensamt mellan benen och läs tråden från början så får du nog en nyktrare syn på den snortande falskanmälerskan.
Det finns ingen anledning att gå på EAs lögner.
Senast redigerad av 90510 2021-06-10 kl. 21:11.
Citera
2021-06-10, 21:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen. Detta låter som en typisk skröna. Texten är numera avpublicerad. Har händelsen polisanmälts? Finns det någon dom? Finns det öht något som visar att det Stoppa Pressarna skriver här är sant?
Kan du peka på när "Stoppa pressarna" har ljugit? Det måste du ha massor av exempel på när du påstår:
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen.
Citera
2021-06-10, 21:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag vet egentligen ingenting. Men jag tror att historien har ett lager till, som kan få GL och E att sila sanningen ordentligt. Min enklaste gissning är att GL köpt en eskort och tagit mer än han betalat för.

Hela upplägget är så himla märkligt och kan nog inte förklaras med dåligt omdöme, fylla, personliga problem osv. Vad tusan gör en snygg 30-åring hemma hos en ensam 70-åring hon knappt träffat? Varför råsuper de? Varför är hon uppklädd? Varför dokumenterar hon vad de gör? Och varför stoppar inte GL detta?

Jag kan ha totalt fel, men sanningen kommer alltid fram. Jag tycker de luktar eskortservice. Men det är kanske bara jag..

En eskort behöver inte bara erbjuda sex - hon (eller han) kan vara snyggt sällskap som köps för några timmar, helt enkelt.

Och visst kan det spåra ur..
Hon gillar dock bra mycket äldre män.

Ålderskillnaden mellan henne och hennes tidigare man var väl 30 år?
Citera
2021-06-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Om jag var "incest"- Lambertz skulle jag gå till första bästa kirurg och be denne "HEN" att sy fast en fucking "skäms"-kudde över mitt ansikte. Sen skulle jag gå runt med den resten av mitt liv.

Hans/Lambertz släkting eller släktingar har bytt efternamn (detta är sant). Snacka om någon som kommer att fira jul själv ... utan ens en Lolita bredvid sig.

Tror nog EA s släkt och familj skäms mer över borderline prinsessans eskapader i sänghalmen med än den ena och än den andra och på det anmälningar om våldtäkt.
Så nästa Jul firar nog GL med familj och vänner,lite kantstött kanske efter allt detta men han repar sig.
Och EA har ju tidigare varit gift med en nästan jämnårig med GL så hon verkar inte bry sig om ålders skillnader.
Citera
2021-06-10, 22:30
Medlem
Jag är inte särskilt insatt i fallet. Trodde att Lambertz var skyldig innan jag såg Kalla fakta.

Men efter den intervjun tror jag att han är oskyldig. Hon säger att hon är stupfull och har minnesluckor men säger samtidigt att hon är säker på vad hon gjort och inte gjort . Hon har dessutom varit så klar att hon spelat in dem. Var det fyra påstådda våldtäkter på fyra år och hon bara fortsätter i samma stil... Hennes historia håller inte.

Sedan är hennes look och beteende är bara för mycket. Löjligt oseriöst.
Senast redigerad av Keus 2021-06-10 kl. 22:33.
Citera
2021-06-10, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash06
Tror nog EA s släkt och familj skäms mer över borderline prinsessans eskapader i sänghalmen med än den ena och än den andra och på det anmälningar om våldtäkt.
Så nästa Jul firar nog GL med familj och vänner,lite kantstött kanske efter allt detta men han repar sig.
Och EA har ju tidigare varit gift med en nästan jämnårig med GL så hon verkar inte bry sig om ålders skillnader.

Jag skulle gissa på att om Ea inte firar Jul med någon ny ålderman så firar hon jul inlåst, psyke eller anstalt, drömmandes av en marsipandolk i present.
Senast redigerad av tvarodalappar 2021-06-10 kl. 22:42.
Citera
2021-06-10, 22:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag vet egentligen ingenting. Men jag tror att historien har ett lager till, som kan få GL och E att sila sanningen ordentligt. Min enklaste gissning är att GL köpt en eskort och tagit mer än han betalat för.

Hela upplägget är så himla märkligt och kan nog inte förklaras med dåligt omdöme, fylla, personliga problem osv. Vad tusan gör en snygg 30-åring hemma hos en ensam 70-åring hon knappt träffat? Varför råsuper de? Varför är hon uppklädd? Varför dokumenterar hon vad de gör? Och varför stoppar inte GL detta?

Jag kan ha totalt fel, men sanningen kommer alltid fram. Jag tycker de luktar eskortservice. Men det är kanske bara jag..

En eskort behöver inte bara erbjuda sex - hon (eller han) kan vara snyggt sällskap som köps för några timmar, helt enkelt.

Och visst kan det spåra ur..
Han hade engagerat sig i hennes förtalsmål och nästan ett år tidigare lämnat in ett utförligt rättsutlåtande till stöd för henne att användas i kommande rättegång (hölls 11 maj 2021 utlåtandet användes ej) . Hon är juridikstuderande och de hade en juridikrelaterad kontakt. Han uppfattade henne som en duktig student, fast i själva verket har hon visst inte klarat så många kurser.

Pandemin gjorde att många firade en annorlunda jul, så det verkade kanske inte så konstigt just därför.
Citera
2021-06-10, 23:07
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har sett programmet och är benägen att hålla med. Lika illa som jag tyckte om Sorans "tycka synd om" program där inte heller de som anklagat honom fick komma till tals tyckte jag om denna. Skillnaden här är väl att Lambertz fick hålla sin presskonferans i trädgården och komma till tals tidigt. Det går inte med bästa vilja att säga att han inte fått säga sitt. Snart kommer väl hans bok ut också. Med det i åtanke kan jag på ett sätt tycka att det är "rätt" att hon får säga sitt. Reportaget även om vinklat faller inte tillbaka vidare bra på henne. Fler frågor ställs än vad som besvaras.

Undrar hur han förhåller sig till det han berättar i boken, med tanke på förtal (även sanna uppgifter som delas räknas ju som förtal, exempelvis Cissi Wallin's bok).

Han lär komma ur detta förhållandevis oskadd. Hon gör det inte. Hon kommer aldrig att kunna leva normalt efter detta.

Efter att ha läst hela denna tråden med en stor nypa salt är jag övertygad om att kvinnan lider av allvarlig psykisk ohälsa och antingen sätter i system att anmäla eller att hon har ett så pass problematiskt förhållande till droger och alkohol att hon regelbundet spelar in saker. Hon har medvetet undanhållit bevis i form av att ha redigerat ljudfiler minst två gånger. Hon var säkerligen ute efter att på ett eller annat sätt profitera på Lambertz. Medvetet eller omedvetet. Missbrukarbeteende. Sedan tror jag säkert att hon farit illa i sitt liv. På ett eller annat sätt, vid några tillfällen. Annars beter man sig inte så här.

Dock har knappast han rent mjöl i påsen. Han har mest troligt inte begått någon våldtäkt, men att han har kladdat och haft avsikter med julafton är jag ganska övertygad om. Otrohet är inte ett brott i lagens mening, men något han är skyldig till.

Detta är en smutsig soppa som vi inte sett det det sista av. Lambertz är antagligen inte rätt man att försöka utpressa heller... inte direkt en fiende man vill ha.

Vilken ”otrohet” är han ”skyldig till”???
Citera
2021-06-10, 23:16
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Det är bara allmän kunskap. Jag resonerar utifrån vanliga kriterier och vad vi vet om berusning, alkoholhalt och medvetandegrad. Om E:s historia stämmer (att hon praktiskt taget svimmade) så bör hon väl ha legat mellan 2 och 3 promille. Jag antar att hon inte är alkis. Jag har inte hört att hon är det iaf. Så jag försöker resonera utifrån ett normalperspektiv.

En alkis kan köra bil och prata ordentligt med 3 promille, men så funkar väl inte denna "Emma"..

Alla människor är olika, men är man avsvimmad (utan koll på någonting omkring sig) så passerar man flera stationer innan dess. Man kräks, för oväsen, sluddrar, får affektutbrott, ramlar osv. Varken inspelningen, Lambertz berättelse eller "Emmas" berättelse innehåller de inslag man förväntar sig, om hon nu supit sig medvetslös.

Här är enkla riktlinjer:

https://www.drugsmart.com/faq/hur-mycket-maste-man-ha-druckit-for-att-uppna-vissa-promillenivaer/

Under resan till 3 promille borde följande ha iakttagits:

Sluddrigt tal, gångsvårigheter, känsloutbrott, dålig balans, dålig koordination, raglande gång, aggressivitet eller plötsliga gråtattacker, dubbelseende, kräkningar, dålig uppfattning om omvärlden, trötthet (eventuellt somnar personen).

Det "Emma" beskrev ("Jag bara däckade") bör nog hända mellan 2 och 3 promille.

Att uppnå 3 promille på 6 timmar är ju brutalt också. Det är få icke-alkisar som lyckas med det utan olyckor på vägen: kräkningar, fall, trasiga saker, trasiga kläder, skrikande, gapflabbande, rejäla minnesluckor och allmänt yvigt och pinsamt beteende..

Jag var förvisso inte på plats.. jag bara resonerar allmänt.
Ja väldigt ”allmänt” och baserat på att ”E:s historia stämmer” så blir ju sammantaget det ett resonemang helt utan värde.
Citera
2021-06-10, 23:38
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Men de tidigare anmälningar har väl inget med den aktuella händelsen med Lambertz att göra. Jag är själv tjej i hennes ålder. Jag tycker att hon gjorde ett ärligt och sant intryck i TV intervjun. Strongt av henne att ställa upp. Inte minst genom att hon lever under beskydd. Inte konstigt när individer som du ger sej tillkänna och vädrar ditt hat.
Låter ju faktiskt helt sjukt att du tycker det. Tycker du även att Cissi Wallin ger ett ärligt och sant intryck?
Citera
2021-06-11, 00:04
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Nej, det hade inte gjort skillnad. Det hade nog snarare blivit värre för henne.

Äter man läkemedel som inte ska mixas med alkohol har man ju dubbelt vuxet ansvar. Jovisst det finns hundratals preparat som inte ska mixas med alkohol..

Visst, hon kan ha en fastställd diagnos (tex bipolaritet eller depression) och vuxenansvaret försvinner inte för det. Psykiskt sjuka människor alltid samma råd av läkare: Drick extremt måttligt men helst inte alls, någonsin.
Naturligtvis är hon i likhet med andra människor ansvarig för sina handlingar. Har någon påstått något annat 🤫? För min del tycker jag att det visar på oerhört dåligt omdöme hos båda parter att de valde att dricka sig berusade tillsammans på julafton. Det var ju som upplagt för elände.

Citat:
Ursprungligen postat av Moruroa
Det Stoppa pressarna skriver kommer från hennes exmans blogg. Inlägget har han tagit bort efter påtryckningar från EA, men här är ett annat inlägg från honom:

https://lennartmsjoberg.blogg.se/

Här förklarar han varför:
Fast ingen av oss har ju egentligen någon aning om huruvida det exmannen skriver är sant eller inte. Finns det fler namngivna källor som verifierar det han säger?

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan du peka på när "Stoppa pressarna" har ljugit? Det måste du ha massor av exempel på när du påstår:
"Stoppa pressarna" är inte direkt känd för att hålla sig till sanningen.
Det har skrivits en del om Stoppa pressarna den senaste tiden. Har du helt missat det? Siten har exempelvis ljugit om en känd sportjournalist för en tid sedan. Denne har polisanmält siten för förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in