2021-03-25, 19:32
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Advokat Massi verkar skarva...

Han säger att EA på ljudfilen hörs säga
"Det är helt sjukt (namn på vän), vi klarade det, vi klarade det, det är helt sjukt"

Det stämmer inte överens med vad som tidigare framkommit
Citatet skall enligt TR ordagrant vara:
”Alltså shit, va fan, vi klarade det här".

Knappast en skillnad i sak från vad Massi återgav.
Citera
2021-03-25, 19:32
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Med tanke på hur många liv denna kvinna verkar ha trashat så är det märkligt att du backar henne.
Märk väl, GL verkar vara en mupp av sällan skådat slag, men det verkar onekligen inte vara en våldtäktsman, inte heller de andra målen verkar vara våldtäkter.

Det har avhandlats framlänges och baklänges i tråden, det rimligaste att anta är att hon är farlig för samhället. Hon bör lagföras och spärras in.
Jag tycker tvärtom kvinnan har ju gjort många fel men det är extremt allvarligt att en sån dåre o narcissist so lambert ha varit jk o så starkt inflytande på rättssystemet bra att det kommer fram hans verkliga person riktigt vidrig person. Svårt att förstå att en så gammal gubbe kan vara så barnslig o otrevlig.
Citera
2021-03-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Tidigare anmälningar för detta fall. Varje fall ska dömas för sig. Det finns många kvinnor som hamnar i destruktiva situationer gång på gång. Att förundersökning lades ner betyder inte att kvinnan ljög. Dessutom gick Lambertz över alla gränser under sin presskonferens

Jag har inte sagt att hon ljög utan skrev att hon är inte tillförlitlig och åklagaren lade ner bevisligen för att hon inte hade till ett åtal. Man kan inte vara så destruktiv vet du att man hamnar inför skranket själv för grovt förtal. Grovt förtalat en person för våldtäkt och för det kommer hon att dömas.
Citera
2021-03-25, 19:33
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Ja, och då borde de låta bli att dricka alkohol.

Visst om det ändå vore så enkelt, men tänker inte ta denna diskussionen här, det tillhör ett helt annat ämne än vad denna tråden handlar om.
Citera
2021-03-25, 19:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Han sa det i samband med intervjuv
Fattar inte att du orkar backa GL
Kvinnan tvingas nu leva gömd pga hatet.

Du säger det ja men du kan inte länka till det. Det är alltså bara dina fantasier.

Fattar inte att du orkar backa serieförbryterskan.
Citera
2021-03-25, 19:34
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Menar du att han redogjorde mer exakt på föreläsningen än i rättssalen?
Men det är väl för f-n inte Massi som redogör för citatet i TR eller HR! De har ju en ljudfil att lyssna på.

Spelar du dum?
Citera
2021-03-25, 19:35
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag tycker tvärtom kvinnan har ju gjort många fel men det är extremt allvarligt att en sån dåre o narcissist so lambert ha varit jk o så starkt inflytande på rättssystemet bra att det kommer fram hans verkliga person riktigt vidrig person. Svårt att förstå att en så gammal gubbe kan vara så barnslig o otrevlig.

Jag tycker EA har begått allvarliga brott och bör spärras in.

Jag tycker att GL verkar vara en mupp bortom räddning.
Citera
2021-03-25, 19:36
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Men puttinuttan då. Tog det så hårt på dig. Är du GL lille privata runkare kanske? Blev du stött då han fick kritik. Ska du springa hem till farbrorn nu och smaka hans dase?

Varför jag anklagar honom? För att han verkar komma undan med en våldtäkt och det genom att ha varit vidrigt beräknande och utnyttjat situationen till fullo. Den stora frågan är ju snarare varför du, och fler med dig, väljer att försvara ett sådant svin.

Angående mitt sexliv har jag och min fru det toppenbra. Så pass bra så jag behöver inte supa ned någon annan kvinna och våldta henne. Det överlåter jag till andra. Det som är tråkigt är att de som gör det verkar komma undan med det och dessutom förvaras av andra. Det gör mig faktiskt en aning mörkrädd.

Problemet med dig är att du verkar ha svårigheter med att förstå saker och ting. Ibland handlar sådana förståndshandikapp om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar, och jag ber om ursäkt om du är drabbad och har en sådan diagnos.

I det fall du inte har något förståndshandikapp, utan det snarare handlar om en väldigt låg IQ nivå, så kan jag här och nu upplysa om att det är klart och tydligt, baserat på de FAKTA OCH BEVIS som finns (såvitt vi vet), att kvinnan har satt i system detta bedrägeri mot män och försöker skinna de på pengar. I grund och botten handlar det mycket om maktmissbruk och det omättliga behovet av att få stå i centrum och bli sedd.
Vare sig GL försökte våldta kvinnan eller ej, kommer vi aldrig få veta. Det är lika okänt för oss som ifall du är pedofil eller inte. Vare sig du är pedofil eller inte, eller har en kvinna inlåst i en bur i din källare som herr Fritzl, det vet vi inte, och kommer förmodligen aldrig få veta heller. Men för den sakens skulle kan vi väl inte anklaga dig för dessa saker, ELLER?
Och så länge vi inte kan och rättmätigt få anklaga dig för det nämnda, så kan varken du eller vi anklaga GL för det du försöker anklaga honom för. Inte minst för att åtalet lades ner och han är på fri fot. Att vi kan ha åsikter om kvinnan i fråga, beror på att det trots allt FINNS uppgifter om henne, som visar exakt vilken människa hon är och att hon har satt dessa våldtäktsanklagelser i system.
Fall som gång, på gång blir nedlagda, liksom denna gång.

Och jag lider med dig för att du inte har den mentala förmågan att begripa något så otroligt lättbegripligt som detta.
Citera
2021-03-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag säger inte att han har våldtagit henne det finns det inga bevis för men att han är ett äckligt svin det är det fler än jag som tycker.

Lektyrfotografen var ju till och med gift med EA så hon måste ju haft en del goda sidor också men jag tror att många kvinnor likt EA blir behandlade som svin av män så fort hon inte dansar efter deras pipa. Då hämnas hon , vilket jag tycker är fel också men jag kan i grund och botten förstå henne om hon har den problematiken som sägs.
Och en sån här flickfotograf är väl ingenting att ha. Gå och gifta sig med en sådan. Man skulle inte ens tänka tanken. Kanske ha som en toyboy max en enda gång. Men gifta sig. Nej aldrig. Men när man är ung kan man vara lite dum.
Citera
2021-03-25, 19:37
Bannlyst
Enda sättet att få fram sanningen var om Lambertzs skulle ha waterboardats i häktet som länken här:

https://www.theguardian.com/world/2009/apr/20/waterboarding-alqaida-khalid-sheikh-mohammed
Citera
2021-03-25, 19:38
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mothership
Med tanke på hur många liv denna kvinna verkar ha trashat så är det märkligt att du backar henne.
Märk väl, GL verkar vara en mupp av sällan skådat slag, men det verkar onekligen inte vara en våldtäktsman, inte heller de andra målen verkar vara våldtäkter.

Det har avhandlats framlänges och baklänges i tråden, det rimligaste att anta är att hon är farlig för samhället. Hon bör lagföras och spärras in.
Det är jävla märkligt att tidigare jk ska lipa i tv o kritisera det rättssystemet han själv har skapat

Oavsett vad kvinnan har gjort så drabbade det helt rätt person lambert är värsta sortens pajas därför gäller det nu att vi alla backar den här kvinnan
Citera
2021-03-25, 19:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x39l6j/sara-ar-kvinnan-som-lambertz-misstanktes-ha-valdtagit--hamnade-i-en-m

Riktiga jurister säger dock det är de som sände ut det som är ansvariga. GW är bara en alkoholiserad kriminolog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in