2021-03-25, 19:27
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej alltid individens egna ansvar men trasiga människor har svårt hantera drickandet det slutar många ggr illa istället för att ge glädje.

Jo, men vi har ingen aning vad som skett här. Det kan helt enkelt vara så att kvinnan är beräknande och kanske inte alls var speciellt onykter
Citera
2021-03-25, 19:28
Medlem
Zoneinopiums avatar
Vad var det jag sa!? Falsk tillvitelse är hon nu anmäld för..
"Sara"
Citera
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Den enda som vill att denna historia fortsätter är Lambertz som uppenbarligen tar all chans att vara i rampljuset när han fått chansen.
Vilket jag tycker är ansvarslöst gubbigt oavsett vad tjejen gjort.

Han skrev ju en bok i häktet så han lär tjäna pengar på detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Precis. Det finns folk som knullar barn, djur, sitt syskon, sina föräldrar, onanerar till eld, onanerar till motorcyklar... Men att frivilligt ha sex med Lambertz är tydligen helt omöjligt om man är en 29-årig kvinna som varit gift med en 28 år äldre man.
Hon kände sig väl lite sugen och tyckte hon kunde pröva på hur han var och betedde sig sexuellt. Spelade inte så stor roll. Sedan kanske han har talat om att han är i ett förhållande efteråt och hon blir arg och besviken och känner sig verkligen utnyttjad och ensam. Så då tycker hon att han kan få sin hämnd. Sedan när han går ut i TV och pratar om saken då blir det snäppet värre och hon blir helchockad. Så trodde hon iallafall inte att han kunde bli. En person som hon, en ung person i sin bästa ålder, har erbjudit sin kropp. Totalchock.
Citera
2021-03-25, 19:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har kommenterat i denna tråd som handlar om journalistiken kring Lamberz häktning: (FB) Medias hantering av häktningen av Göran Lambertz

Aftonbladet låter alltså Sara förnya sina anklagelser mot Lamberz och ställer sig dessutom på hennes sida på andra sätt, trots att caset är nedlagt och Lambertz att betrakta som oskyldig.

Detta är tydligen helt ok trots att att att man förmedlar grova påhopp på och påståenden om Lambertz utan att han får bemöta dem eller det balanseras på annat sätt, men när Lambertz försvarar sig och hävdar att anklagelserna är falska är det ett journalistiskt haveri att han ens får göra detta. Dubbelmoralen är slående.

Visst är det en dubbelmoral som är så stor att den kan nästan räknas till en quadrupel men vad fan kan man förvänta sig av media i det här läget, deras statsreligion feminism ifrågasätts och dessutom av en verkligen potentat i juridiska sammanhang.

Lambertz fick dock möjligheten av Aftonbladet att kommentera artikeln, alltså bemöta den men avstod klokt nog, det är inte idag han ska vinna slaget utan det här är början på ett långt krig för honom och då kan man inte trötta ut sig med tjafs om varenda lögnaktig drapa han får emot sig.

Vad Lambertz nu borde göra är att lämna in en jävsanmälan mot den åklagare som lade ner hans anmälan om falsk tillvitelse, där ska han börja anser jag.
Citera
Avslutad
Det borde vara enkelt, finns det inga bevis kan man inte döma personen. Man kan inte döma någon utifrån en berättelse utan vittnen eller någon form av annat fysiskt bevis. GL borde ha släppts dag 1 i häktet om man saknade detta.
Citera
Bannlyst
Citat:
Kriminolog Leif GW Persson tycker att det Lambertz sa under presskonferensen borde anmälas:

– Där skulle jag nog, om jag vore ombud för henne, överväga att väcka åtal mot Sveriges Television, för det faktum att han får ge sin version innebär inte med automatik att hennes version på något sätt skulle vara påstådd eller falsk.
De berättar helt enkelt olika versioner av samma sak
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x39l6j/sara-ar-kvinnan-som-lambertz-misstanktes-ha-valdtagit--hamnade-i-en-m
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Brukar vara offentliga handling......
Jag kommer begära ut den om ingen annan orkar

Ja, brukar vara om en undersökning leder till åtal, då hävs nämligen förundersökningssekretessen eftersom utredningen anses avslutad. Detta ärende gick aldrig till åtal utan utredningen lades istället ned.

Jag har nämnt tidigare i den här tråden att det mig veterligen inte finns något som säger att förundersökningssekretess absolut ska kvarstå även om en utredning avslutas utan åtal men gissningsvis är det ovanligt att sådant material lämnas ut.

Hur som helst är det väl fritt fram att göra ett försök så får vi se vad polisen säger om saken.
Citera
2021-03-25, 19:30
Medlem
Enydrions avatar
Vilket otroligt vidrigt as Lambertz är, han skiter tydligen totalt i andra personer, hans kungliga höghet Lambertz är den enda som räknas, hoppas GW kan betala för att låta åtala SVT...
Citera
2021-03-25, 19:30
Medlem
Någon som vet vad tjejer heter eller har bild på henne?
Citera
2021-03-25, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Nej alltid individens egna ansvar men trasiga människor har svårt hantera drickandet det slutar många ggr illa istället för att ge glädje.

Ja, och då borde de låta bli att dricka alkohol.
Citera
2021-03-25, 19:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Så som mobiltelefoner och datorer fungerar idag så hjälper ju inte en fabriksåterställning för att dölja vad som en gång funnits på dess lagringsmedia. Kan man med rätt kunskap och ork göra själv dessutom så det behövs inte NFC eller annat lab heller till att göra. Lämnas dessutom en telefon in till NFC så är just borttagna filer en av de första sakerna de tittar efter så om det var rådet så var det ett dåligt råd helt enkelt.

Det fungerade förra gången EA gjorde detta, polisen misslyckades då med att plocka fram originalfilen från hennes mobil efter fabriksåterställning. Om det berodde på att de egentligen inte ville eller kunde är öppet för diskussion. När försvaret fick det beskedet begärde dock advokat David Massi att polisen skulle gå igenom hennes iCloud och där fanns originalfilen och EA avslöjades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in