2021-03-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon anklagar hon falskeligen för ett brott som kan ge många år i fängelse & social utstötthet.
Och du förväntar dig att han på något vis skall vara finkänslig för att inte "smutskasta" psykfallet som nästan lyckades förstöra återstoden av hans liv. Att han skall oroa sig för att hon skall bli "ledsen".

Vet vi sanningen dock? Helt omöjligt att säga vad som hände och om vem som ville ha sex. Klart att han nekar om det gynnar honom.
Citera
2021-03-24, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Vilken hedersknyffel han är, GL. Kalla till presskonferens och kalla henne för lögnerska. Varför inte bara säga: Det här är min bild av vad som hände.
Inte konstigt att vi kvinnor drar oss för att anmäla våldtäkter när det är så svårt att bevisa och det lätt blir sån här smutskastning.

En idé till dig. Testa tanken: "Inte konstigt att vi kvinnor drar oss för att anmäla våldtäkter om några sätter i system att falskanmäla och att manipulera bevisning i form av ljudfiler?"
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Det är mer komplicerat än att blint lita på vittnet. Det handlar om att samla information om händelsen, och om detaljerna stämmer överens.

Samma gäller om du hittar en tjej gråtande på en gräsmatta, så är ditt vittnesmål intressant för att bekräfta storyn och måla upp en tydligare helhetsbild. Men det kan också vara till målsägandes nackdel om den ljugit.

Nu hittade inte väninnan henne på gräsmattan där hon grät. EA sökte upp sin väninna och berättade sin saga och väninnan spred sedan den sagan till polisen. Att sagan tog omvägen via väninnan gör inte sagan på något sätt starkare.

Hela det tankesättet bygger på att MÄ är ärlig och inte medvetet spider sin saga till tredje part för att sedan använda den personen som vittne. Men om man antar att MÄ alltid är ärlig räcker förstås hennes ord vilket är just fallet här.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Och hans ord är sanningen ? Tror du på det själv? Hon ville ju ha juridiska råd av GL och självklart ställer GL upp men då har han rätt att kladda på henne och ha sex med henne. Nä vet du vad den här mannen GL är ett svin.

Du är precis som GL som anklagar friade män för grova brott.
Citera
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Vilken hedersknyffel han är, GL. Kalla till presskonferens och kalla henne för lögnerska. Varför inte bara säga: Det här är min bild av vad som hände.
Inte konstigt att vi kvinnor drar oss för att anmäla våldtäkter när det är så svårt att bevisa och det lätt blir sån här smutskastning.
Han kallar henne lögnerska och hon kallar honom våldtäktsman. Hon hade kunnat få honom dömd till fängelse. Han kan möjligen få henne att framstå som opålitlig. Ge dig.
Citera
2021-03-24, 10:39
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skulle du tycka det var fräscht att säg knulla en äldre +70 kvinna?

Nej men jag skulle inte tycka det är äckligt att knulla en yngre villig kvinna. Hennes preferenser är hennes sak men det gör inte mannen äcklig. Det vore mer rimligt om man i så fall tyckte kvinnan var äcklig.
Citera
2021-03-24, 10:39
Medlem
Citat:
Ingen som tror på att GL är oskyldig bara för att bevisen inte räckte . Han har varit ett svin mot EA och det är hon som får stå med skampålen trots att det är GL som inte kunnat behärska sig . Nä fy fan vilken äcklig gubbe .
Man kan absolut tycka väldigt illa om GL. Jag är en av dem.

Men om vi tittar på det fetade, så skulle man kunna dela upp det skedda i tre delar:
Först fick EA pålen, alltså GL:s.
Sedan ljög hon.
Därför får hon nu stå med skampålen.

Jag säger inte att det är rättvist, men så kan det gå..
Citera
2021-03-24, 10:41
Medlem
Citat:
Och hans ord är sanningen ? Tror du på det själv? Hon ville ju ha juridiska råd av GL och självklart ställer GL upp men då har han rätt att kladda på henne och ha sex med henne. Nä vet du vad den här mannen GL är ett svin.
Först trodde jag GL var skyldig. I de flesta liknande fall är det ju så att den anklagade är skyldig även om hen inte blir fälld. I just detta fall tycker jag dock att det är uppenbart att målsägande saknar trovärdighet givet hennes historik. Du ser inte det själv? Allt tyder på att hon är en bedragerska precis som GL sa på presskonferensen igår. Det är en s.k. "kaninkokerska".
Citera
2021-03-24, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag har fått intrycket att hon inte är en beräknande person, utan mer känslomässigt styrd och lättpåverkad av andras påtryckningar. Det kan alltså innebära att hon agerade genomtänkt planerat i förra fallet då hon hade hjälp av en kompis, men även där kan jag tänka mig att idén kom plötsligt. Men jag vet inte, kanske är hon en kallt kalkylerande människa som ser flera steg framåt och håller känslorna i styr, men det går inte ihop med den bilden jag fått av henne.

Inspelningen av det förra fallet med falska anklagelser mot en oskyldig man talar ju om motsatsen.

Hon tycks ha planerat allt i förväg ("Shit, vi klarade det!") och sen efteråt klipptes inspelningen.

Hon tycks alltså klara av att planera både i förväg och i efterskott.

Och hon har även likasinnade (knarkar)väninnor som är med på ett hörn som "vittnen". Sannolikt för att få sin del av försäkringspengarna och skadeståndet.
Citera
2021-03-24, 10:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Finns ju dom som tänder på lik...
Precis. Det finns folk som knullar barn, djur, sitt syskon, sina föräldrar, onanerar till eld, onanerar till motorcyklar... Men att frivilligt ha sex med Lambertz är tydligen helt omöjligt om man är en 29-årig kvinna som varit gift med en 28 år äldre man.
Citera
2021-03-24, 10:44
Medlem
Citat:
Cry me a river. Göran visade var skåpet ska stå. Nu väntar vi bara på en stämning mot staten och kvinnan och saken är biff. Det ska kosta ordentligt att försöka ljuga och påstå vidriga saker som denna kvinnan gjorde. Ridå.
Citera
2021-03-24, 10:44
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du är precis som GL som anklagar friade män för grova brott.

Jag säger inte att han har våldtagit henne det finns det inga bevis för men att han är ett äckligt svin det är det fler än jag som tycker.

Lektyrfotografen var ju till och med gift med EA så hon måste ju haft en del goda sidor också men jag tror att många kvinnor likt EA blir behandlade som svin av män så fort hon inte dansar efter deras pipa. Då hämnas hon , vilket jag tycker är fel också men jag kan i grund och botten förstå henne om hon har den problematiken som sägs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in