2021-03-27, 00:36
Medlem
stockcocks avatar
Hur fick Lambertz och E.A. kontakt? Hon uppges vara juridikstuderande, inte var han lärare eller så? Varannan person studerar juridik, strökurser majoriteten, och en del i seriösa högskoleprogram som leder till eventuell examen.

Har Lambertz medverkat i någon form av föreläsning? Har E.A. befunnit sig där? Hur uppstod deras kontakt, skrev E.A. till Lambertz på Facebook?

DETTA ÄR ORIMLIGT! HAHAHA.
Citera
2021-03-27, 00:38
Medlem
Att Lambertz väcker sån ilska hos feminister e nog för att han tar strid. Pozar, Sveland och resten vet att kvinnan ljuger men dom blir otroligt provocerade av att Lambertz tar strid. Många i hans situation hade kanske legat lågt och andats ut för att han inte fick fängelse i några år. Men Lambertz gör inte så. Han vill hämnas på en person som förstört många liv. Så ska inte den svenske mannen göra tycker Wallin och Wennstam.
Citera
2021-03-27, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Hur kan du veta det? Var du närvarande under sexakten?

Nej. Bara att hon inte anklagades för förtal är hennes anmäla korrekt - trots att den lades ned, att hon våldtogs av en av Sveriges skickligaste jurister.
Senast redigerad av Shageki 2021-03-27 kl. 00:41.
Citera
2021-03-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Nej. Enbart att hon inte åtalats för förtal stämmer hennes anmälan - trots att den lades ned, att hon utsattes för våldtäkt av en av Sveriges skickligaste jurister.

Hon ska ju för fan upp i rättegång om någon vecka där hon är åtalad för just förtal av en annan snubbe som hon hävdar har våldtagit henne.
Citera
2021-03-27, 00:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hon ska ju för fan upp i rättegång om någon vecka där hon är åtalad för just förtal av en annan snubbe som hon hävdar har våldtagit henne.
Vad har det med detta att göra?
Citera
2021-03-27, 00:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Hon kan vinna det målet om rätten finner henne oskyldig till förtal.
Citera
2021-03-27, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Hade hon inte kunnat få ut bra mycket mer pengar genom att hålla sig på god fot med Lambertz och smörja åderpålen lite då och då? Jag tror inte det har rört sig om att få till ett skadestånd. 100 000 kr är sådana trams till småpengar, varför offra en genuin "daddy-kontakt" för denna summa om målet var ekonomiskt?

Nej, det känns inte logiskt.

Jag funderar på om det var mer än alkohol som bjöds på julaftonen? Kokain kan ha varit ett bra lockbete för en kvinna som vant sig men inte har råd att bekosta det. Skulle inte förvåna mig om Lambertz använder det också. Han ser nerdekad ut.
Citera
2021-03-27, 01:05
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag funderar på om det var mer än alkohol som bjöds på julaftonen? Kokain kan ha varit ett bra lockbete för en kvinna som vant sig men inte har råd att bekosta det. Skulle inte förvåna mig om Lambertz använder det också. Han ser nerdekad ut.

Lambertz har alltid sett ganska härjad ut, jag är relativt gammal (njaaa) och har alltid upplevt honom som sliten och utmärglad. Särskilt när han fick mycket media-exponering i samband med Quick-utredningen.

Har alltid varit lugn och saklig, särskilt i sin retorik. Skulle snarare röra sig om att denne är psykopat. Håller sig konstant lugn, även om man lyssnar på hans röst så hör man det. Kanske känner han att han rent mjöl i påsen i just denna fråga, så kan det vara...

Lambertz känns städad, jag tror inte han tar droger.

Våldtog han E.A.? Kanske. Hade han sex med E.A. när denne var berusad? Troligen. Var Lambertz själv berusad? Troligen. Är Lambertz gubbslemmig? Troligen.

Dock fanns det pappa-snack innan, så möjligen förekom det ju någon grej om age-play där redan innan.

Troligen ingen våldtäkt som jag var inne på först, tänkt igenom hela grejen.. Även om E.A. troligen var berusad så lär Lambertz även varit det, kanske mer. Det skulle inte förvåna mig om E.A. tål mer sprit än Gollumbertz, karln är 70 år och utmärglad. Bägge har varit berusade, knullning har skett, E.A. får sedan ett ångestpådrag alá Borderline och sedan blir det en grej av det. Det fanns sexuell kontakt innan träffen i form av age-play. E.A. lekte ung flicka och Lambertz "daddy".

Men vem vet. Bägge två figurer verkar tragiska, även om det självklart är mer synd om E.A. som verkar behöva psykiatrisk vård. Verkar finnas ett återkommande beteende i att söka kontakt med slemmiga äldre män.
Senast redigerad av stockcock 2021-03-27 kl. 01:13.
Citera
2021-03-27, 01:10
Medlem
Provokatörs avatar
Jag vill ha mer info om IK. PM funkar.

/Provokatör
Citera
2021-03-27, 01:14
Medlem
biancaJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTrickster
Det är ett primitivt resonemang. Man måste göra en helhetsbedömning. Ser man till allt vi vet så är Lambertz trovärdig i detta fall. De flesta här har inte läst hovrättsdomen som friade D.U. Ditt resonemang är av typen: Mannen är en utböling, vi hänger honom. Den typen av tänkande är vanligt bland lågutbildade.

Tror inte det har ett dugg med graden av utbildning att göra, snarare sunt förnuft och förmåga att släppa sina fixa idéer och inse att en anomali (personen som anmält GL) inte förändrar att det har funnits och finns våltäktsmän (utöver de gruppvåldtäktsmän som vissa flashbackare påstår vara de enda och verkliga förövarna). Om man fördomsfritt tagit del av dokumenten från det tidigare fallet är det helt orimligt att man så förbehållslöst försvarar henne som ”offer” som många på nyhetssidorna gjort. Om det nu visar sig att det ligger mer info på lur i rullorna som Lamberts påstår i blogginlägget från i morse så hoppas jag verkligen att den här informationen kommer fram.

Lambertz må ha lågt cred sedan Quick-tramset men här försvarar jag honom totalt i allt han gjort för att ta tillbaka sin värdighet. Att som vissa gör välja medelvägen och gå med på att hon förvisso är en schackrare men att GL nog minsann är ett äckel som förtjänar ditt och datt tycker jag är totalt ohederligt.
Citera
2021-03-27, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Att Lambertz väcker sån ilska hos feminister e nog för att han tar strid. Pozar, Sveland och resten vet att kvinnan ljuger men dom blir otroligt provocerade av att Lambertz tar strid. Många i hans situation hade kanske legat lågt och andats ut för att han inte fick fängelse i några år. Men Lambertz gör inte så. Han vill hämnas på en person som förstört många liv. Så ska inte den svenske mannen göra tycker Wallin och Wennstam.

Jag förstår inte vad dessa feminister vill hämnas för. Och varför väljer de ALLA män istället för de som har gjort dem illa - om de nu upplever sig som "offer" och därmed identifierar sig med E.A.?

Wallin gift med en mångmiljonär - visserligen särbo, men ändå. Wennstam lämnad för en yngre kvinna, men hon har det gött ändå med bra boende och bara jobb. Pozar tillsvidare gift, men ekonomin är det inga problem med. Sveland singel, men hennes bok har sålts till flera länder så hon borde inre oroa sig för ekonomin.

Att Lambertz som har VARIT JK och JR och som har pluggat och stretat som ett djupt för att komma någonvart här i livet väcker sån avundsjuka och ilska hos dessa medelklasssödermalmsbofeministerna. Särskilt när Lambertz sedan länge har varit på kvinnans sida och många gånger varit lika enögd som feministerna. Och inte skryter han om sin framgång. Bor i samma villa sen 47år tillbaka..

Men nu säger även Lambertz stopp och belägg. Där gick gränsen. Detta var mer än nog. E.A. är ju en sann bedragerska - inte ett offer

Men feministerna sitter i sina bekväma lägenheter på Södermalm och hytter med näven. Lambertz ska tillintetgöras. Han ska tystas - för evigt. Skitsamma vem som har rätt vem fel. Mannen ska hålla käft!

Hoppas att Lambertz är sig själv lik och strider in i fingerspetsarna. Till sista andetaget..
Citera
2021-03-27, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Lambertz har alltid sett ganska härjad ut, jag är relativt gammal (njaaa) och har alltid upplevt honom som sliten och utmärglad. Särskilt när han fick mycket media-exponering i samband med Quick-utredningen.

Har alltid varit lugn och saklig, särskilt i sin retorik. Skulle snarare röra sig om att denne är psykopat. Håller sig konstant lugn, även om man lyssnar på hans röst så hör man det. Kanske känner han att han rent mjöl i påsen i just denna fråga, så kan det vara...

Lambertz känns städad, jag tror inte han tar droger.

Våldtog han E.A.? Kanske. Hade han sex med E.A. när denne var berusad? Troligen. Var Lambertz själv berusad? Troligen. Är Lambertz gubbslemmig? Troligen.

Dock fanns det pappa-snack innan, så möjligen förekom det ju någon grej om age-play där redan innan.

Troligen ingen våldtäkt som jag var inne på först, tänkt igenom hela grejen.. Även om E.A. troligen var berusad så lär Lambertz även varit det, kanske mer. Det skulle inte förvåna mig om E.A. tål mer sprit än Gollumbertz, karln är 70 år och utmärglad. Bägge har varit berusade, knullning har skett, E.A. får sedan ett ångestpådrag alá Borderline och sedan blir det en grej av det. Det fanns sexuell kontakt innan träffen i form av age-play. E.A. lekte ung flicka och Lambertz "daddy".

Men vem vet. Bägge två figurer verkar tragiska, även om det självklart är mer synd om E.A. som verkar behöva psykiatrisk vård. Verkar finnas ett återkommande beteende i att söka kontakt med slemmiga äldre män.

Amen. E.A bör rannsaka sig varför hon sökte kontakt med slemmet och vad som verkar vara bäst för henne är att söka psykiatrisk vård och återhämta sig där, vilket är bättre än att polisen kör henne till olika boenden.

Men tillbaka till Lambertz. När han insåg att han hade gjort sig så räckte det inte att bara be om ursäkt och förbanna sig samt försöka släta det hela genom att kalla henne sin dotter.

Han skulle antagligen ha fått det här ur vägen om han hade varit villig att hjälpa henne på den ekonomiska vägen utan att det såg ut som muta.
Men då faller det vid att man inte är snål som en smålänning vilket han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in