Citat:
Ursprungligen postat av
-Advarsel-
Ok, jag fnissade, men det har gått aningen mycket inflation i hur dålig Lindbergs krönika är. Kvalitetsmässigt befinner den sig ungefär i mitten av typisk Bulletin-kvalitet (vilken är låg till att börja med) och utmärker sig inte åt något av hållen. På Kvartal däremot hade den varit en nagel i ögat.
Lågvattenmärket i mina ögon är:
https://bulletin.nu/nina-lekander-ladyboyen-lolu-drev-inbrottstjuvarna-pa-flykten och då bortser jag helt från ämnet. Titta och begrunda texten i sig själv. Det här når inte ens upp till Kamratposten-nivå.
Stämmer att kvaliteten på Bulletin är mycket låg, men i de flesta fall beror det på att man inte har något intressant att skriva, vilket gör att artiklar får pyspunka efter som bäst en handfull paragrafer. Är brottet av det litterära slaget är huvudinvändningen, som i kåseriet ovan (som ju därtill är lika intetsägande som mycket annat på sidan), att språket är platt.
Inte någonstans på Bulletin har jag sett en så förvirrad text som denna krönika. Inte någonstans med gatekeeper har jag sett det. Sådant här skrivs stort sett bara på Facebook, av folk som är så arga över något att man nästan ser hur röda i ansiktet de blir, som läser igenom högst än gång och även det i onödan, då de saknar all uppfattning i hur en informativ text ska se ut.
Sedan har jag förvisso inte sett inslaget med Wolodarski, eller krönikan som avses, men texten verkar ändå slåss mot uppenbara halmgubbar, vilket är ovärdigt en seriös tidning.
Stämmer i och för sig bra att publikation skulle skadat Neudings karriär, men inte för att hon skulle stött sig med någon, utan att detta hade inkompetensförklarat henne. Och det har hon ju sitt CV till att göra.