Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskback
Hela detta resonemang bygger på att Arpi och de andra ens har de åsikter som många här har trott skulle komma ut i ljuset först på en renodlat konservativ tidning. Detta känns som vanföreställningar. Mer troligt är att många i näthögern ser friska åsiktsmaskiner och projicerar sina åsikter på dessa.
Med det inte sagt att man kan skriva vad som helst och behålla jobbet. Men högerns idoler i de "fina" ledarsidorna har mer troligt åsikter långt mer inåt mitten än vad många av deras fans tror, och skulle nog se på många av sina ivriga läsare med ett visst mått av förakt.
Nu befinner jag mig visserligen själv mycket längre ut på kanten, men det du skriver har jag tänkt länge och kanske gett uttryck för någon gång. Bulletin är sannolikt ämnad som en borgerlig tidning i stil med SvD, fastän befriad från "störande inslag" som sticker i ögonen på gammelmoderater, livsstilskonservativa, osv. Den har i grund och botten ingenting med ideologiskt invandringsmotstånd, värdekonservatism och dylikt att göra. Sannerligen inget med SD eller alternativmedia.
Tror att man lätt blåser upp det där för att man tycker att Arpi, Alice och gänget gett "vänstern" på moppen i några äldre, i själva verket rätt okontroversiella texter. Det mest vågade som kommit ur deras käftar tidigare var väl när Arpi erkände att det finns en svensk etnicitet. Ungefär så.