2021-10-20, 07:32
Medlem
Hundvisslarens avatar
Kontentan av detta debakel är att svensk journalistik förlorat Arpi, Gudmundsson, Tino och några till. Deras trovärdighet är borta. Qui bono?

Jag tog bort bokmärket till Bulletin idag.
Citera
2021-10-20, 07:41
Medlem
Stones avatar
Vad har hänt med Bulletin? Gammelmedia kommer gnugga hönderna om vad som nu har hänt.
Citera
2021-10-20, 07:58
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Vad har hänt med Bulletin? Gammelmedia kommer gnugga hönderna om vad som nu har hänt.

Bullen sjunker som en sten. Det de allra flesta förstod när projektet blev lanserat. Så det är en tidsfråga innan detta är lika bortglömt som filmen "The Shark Scale - Hammerhead/SharkMan" från 2005.
Citera
2021-10-20, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone

Dina flashbackkonspirationer till trots så har övrig media förutom Expressen, som verkar ha en insider-kanal, verkat helt ointresserade av seriemördarhistorien osv vilket visar hur jävla fel era flashbackkonspirationer är
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2021-10-20 kl. 08:12.
Citera
2021-10-20, 08:09
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QQQQQQQQQQQQQQQQQQ
(FB) Skvaller om Tino Sanandaji

Fortfarande inget som hänt.
Tino har charmat personer inom näringslivet med projektet Bulletin.
Det är ett luftslott som Tino aldrig har tänkt få att gå med vinst, det är Tino som ska skratta hela vägen till banken.
Tino bor i Ukraina och är utanför Sveriges och EU:s lagsystem och kan fiffla på distans.
Han skickar sin nya VD, ett psykfall från Åland samt hans nyrekryterade trippelmördare till bolagsstämman.
De hotar resten av styrelsen så att de ger all makt till Tino.
Tino sitter nu med absolut makt över ett aktiebolag som kommer att plocka ut 20 miljoner i presstöd.

Ägarna har noll att säga till om och får skylla sig själva att ha gått in med tiotals miljoner i en uppstart av Bulletin, som är ett bedrägeri gjort psykopaten Tino Sanandaji.

Det är inte första gången, det visar inlägget som jag citerade.
Citera
2021-10-20, 08:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Dina flashbackkonspirationer till trots så har övrig media förutom Expressen, som verkar ha en insider-kanal, verkat helt ointresserade av seriemördarhistorien osv vilket visar hur jävla fel era flashbackkonspirationer är

Ehh tack för "svaret"...
Citera
2021-10-20, 08:27
Medlem
moralhoras avatar
Alltså. Det värsta scenariot jag hade kunnat tänka mig för Bulletin var att de helt enkelt lade alldeles för mycket pengar på att värva "namn" och att det i slutändan inte skulle kunna gå runt. Att det skulle bli den här cirkusen kunde jag nog aldrig i min vildaste fantasi tänka mig.

Åtminstone så har Tino visat med all tydlighet att han inte är en ledare för någon typ av organisation.
Citera
2021-10-20, 08:32
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Alltså. Det värsta scenariot jag hade kunnat tänka mig för Bulletin var att de helt enkelt lade alldeles för mycket pengar på att värva "namn" och att det i slutändan inte skulle kunna gå runt. Att det skulle bli den här cirkusen kunde jag nog aldrig i min vildaste fantasi tänka mig.

Åtminstone så har Tino visat med all tydlighet att han inte är en ledare för någon typ av organisation.
Men hallå. Har du och ni andra efter dryga 50 år inte fattat hur rödingar gör?

Kallas subversion och infiltration. Allt för att förstöra något som går emot deras agenda.
Citera
2021-10-20, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Men hallå. Har du och ni andra efter dryga 50 år inte fattat hur rödingar gör?

Kallas subversion och infiltration. Allt för att förstöra något som går emot deras agenda.
Vilka är "rödingarna" på Bulletin menar du?
Citera
2021-10-20, 08:50
Medlem
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Vilka är "rödingarna" på Bulletin menar du?
Tänker mig inte ge mig in och lura ut det då jag inte är tillräckligt insatt. Men frukten säger att det sitter rödingar med i toppen.

I bibeln så lär man sig känna falska profeter. De ser rätt ut, låter rätt och känns rätt. Grejen är att det som blir deras frukt är motsatsen till vem de är. Om du inte är kristen, så brukar du kalla dem för femtekolonnare.

I Svk, finns ju det totala kommunister som inte tror på Gud och arbetar egentligen för att avskaffa kyrkan, så länge som de kan sitta kvar på sin post. De har lärt sig att svänga retoriken så att de låter rätt men får fel följder.

Ni kan räkna med SD är nerlusat med sådana människor med. Alla som inte är för den kommunistiska islamistiska invasionen får känna på infiltration.

I bibeln är det dödstraff för femtekolonnare.
Citera
2021-10-20, 09:20
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Tänker mig inte ge mig in och lura ut det då jag inte är tillräckligt insatt. Men frukten säger att det sitter rödingar med i toppen.

I bibeln så lär man sig känna falska profeter. De ser rätt ut, låter rätt och känns rätt. Grejen är att det som blir deras frukt är motsatsen till vem de är. Om du inte är kristen, så brukar du kalla dem för femtekolonnare.

I Svk, finns ju det totala kommunister som inte tror på Gud och arbetar egentligen för att avskaffa kyrkan, så länge som de kan sitta kvar på sin post. De har lärt sig att svänga retoriken så att de låter rätt men får fel följder.

Ni kan räkna med SD är nerlusat med sådana människor med. Alla som inte är för den kommunistiska islamistiska invasionen får känna på infiltration.

I bibeln är det dödstraff för femtekolonnare.
Gäsp. Vad är det med många till höger och denna betainställning? Gnäll om "infiltration", att S vandrat genom institutionerna, att deras tidningar och Twitterprofiler "mobbar högern" osv osv.

Om högern hade varit en medeltida armé hade man gnällt över att fienden tog med sig ringbrynja och svärd istället för, som högern, träpåkar.

Gnäll, gnäll, gnäll. Beta, beta, beta. Ingen hindrar dig från att bli VD för Aftonbladet och dyka upp med Jackie Arklöv som ombud. Kör hårt.

När hissföretagen i USA var irriterade över att folk inte litade på hissar utan operatör infiltrerade man hissoperatörernas fackförbund och fick till en strejk i New York. Så då gick bara hissarna utan operatör och folk vande sig vid att ta dem och förstod att de inte var farliga så att säga. Omoraliskt? Absolut. Men nog såg de hur en slipsten ska dras.
Citera
2021-10-20, 09:22
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har funderat över ointresset. Det kan bero på något så enkelt som att man inte finner det pressetiskt korrekt att hänga ut trippelmördaren. Och utan honom har de ju ingen story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in