2021-03-24, 23:11
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Han spred det bara till ett äng journalister, det räcker knappast till förtal.
Man kan dömas för förtal även om det man sagt spridits till betydligt färre människor. Lambertz lyckades sprida det till en herrans massa människor genom att kalla till en konferens specifikt dedikerad till mediespridning.

Men det återstår att se. Jag tippar på att inga anmälningar eller stämningsansökningar mellan dessa parter kommer att leda till någon dom.
Citera
2021-03-24, 23:12
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja detta förfarande blir bara sjukare ju mer man orkar tänka på det. Inte ens den politiserade och feminiserade Polismyndigheten låter de poliser som varit inblandade i nåt som luktar lite skunk utreda och bedöma sig själva.
Åklagarmyndigheten bör nog sättas under lupp.
Och som sagt: det blir till högoktanig bensin för Lambertz.

Könsneutral sexuallagstiftning? DET lär nog dröja. Men nog kan det komma något gott ur detta: att en juridisk top-dog som Lambertz nu inifrån systemet går helt bärsärk och rör sönder grytan, det lär nog ge konsekvenser.
Debatten lär ta fart. Den har bara börjat. Pop-pop.

Hoppas ni har rätt. Ska bli spännande att följa. GL är envis som en åsna. Har aldrig fel. Kan juridiken. Kommer att köra detta in i kaklet och igenom !
Citera
2021-03-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Det finns bevis för hennes galna beteende: (FB) Förtalsmålet mot Lambertzkvinnan som ska upp i rätten i början av April

Inte alls absurt.

Den fakta som finns är att han är oskyldig. Att du istället hävdar att han är oskyldig i brist på bevis antyder att han är skyldig vilket är absurt.

Om du blir anklagad och sedan frikänd. Vad vill du ska stå i tidningen? Oskyldig eller han kunde tyvärr inte dömas för vi har inga bevis.

Lika mycket som att kvinnan har problem, kan han ha problem. Om jag skulle vara med om en tredje våldtäkt/eller utsättas för annat brott, då skulle jag inte vilja bli dömd och uthängd för att jag ev. hade varit med om det tidigare. Med resonemanget som förs i tråden du länkade till så betyder det att en kvinna (eller man) endast kan bli våldtagen en gång. Om det skulle ske fler gånger än en...ja, herregud. Då ska kvinnan ! dömas och hängas ut. Och då är det per automatik något fel på kvinnan, för en person "kan ju inte drabbas fler än en gång" av något.

Min fråga till dig: Om du blir utsatt för ett brott två gånger, eller tre. Vill du att bara den första gången ska tas på allvar då? Vill du att det ska stå i tidningen och på sociala forum att du är en sjuk jävel?
Citera
2021-03-24, 23:14
Medlem
Citat:
Spridning till några journalister i tjänst räcker knappast för förtal, speciellt inte när de redan kände till namnet. Däremot sände mediabolagen ut detta offentligt och det kan de dömas för som sagt.

OK, men Leif G W Persson talar i alla fall här om att _både_ SVT och GL idkat förtal:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al0pjz/gw-rasar-mot-lambertz-stamning-javla-fane

Citat om SVT-sändningen:
”Det är verkligen grovt förtal. Men han är väl medveten, för en gångs skull, att det kommer inte att drabba honom utan det kommer att drabba SVT.”
”Där skulle jag nog, om jag vore ombud för henne, överväga att väcka åtal mot Sveriges Television (–*–*–) Han övergår i att kalla henne för bedragerska och lögnerska och sådana saker och det får ju väldigt stor spridning. Då är faktiskt kvalifikationsgrunderna för ett förtalsåtal uppfyllda. Det är märkligt att han får sitta i en statstelevision och lägga ut sin text på det där viset.”

Citat om förtal av GL:
”Det här är en privat anordnad presskonferens där han står och pratar en massa skit. Det är inte så enkelt så att han skyddas av den här tryckfrihetslagstiftningen utan han har även skapat grund för ett eget ansvar. Det är också värt att pröva.”
Citera
2021-03-24, 23:15
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whinger
Allting är egentligen väldigt enkelt, om man som jag väljer att tro att jag vet bättre än alla andra.

Ett, vad är hon 40 år yngre eller nått sådant än herr Lambertz. Hon borde kunna göra bättre ifrån sig än en 71 åring som dessutom ser meningslöst vidrig ut.

Två, Han säger själv att han är "lite kladdig av mig" vilket han även säger sig ha sagt till kvinnan.

Tre, säger GW att han är en "jävla fåne" så är det så punkt slut.

Slutsats, han har haft sex med en mycket yngre kvinna där han varit drivande och det hela har haft ett inslag av tvång över sig även om kvinnan på något sätt inte gjort allt för att få denna vidriga människa bort från sig. Hon har velat men ändå inte och efteråt har hon insett vad som hänt. Hon har utan framgång försökt tvätta bort denna vidriga människa från sin kropp men han fortsätter att dyka upp som en mardröm i vaket tillstånd. Hon har diskuterat detta med en vän som naturligtvis gett henne stöd i de faktum att hon måste vara våldtagen och därmed vara berättigad till ett saftigt skadestånd. Är detta våldtäkt, ja med tanke på att ingen kvinna frivilligt skulle låta denna (har jag sagt att han ser vidrig ut) avart bestiga henne så lutar det starkt åt att han är dömd innan lagen sagt sitt. Att kvinnan sedan förmodligen är en ytterst oansvarig och "ej att lita på person" är en annan sak som inte har någon sexuell betydelse.

Jag vill bara inflika en smärre korrigering: Det stämmer inte att ingen kvinna vill låta honom bestiga sig. Han är för tillfället tillsammans med en kvinnlig jurist verksam i Skåne. Hon är f.ö. med sina 36 år inte är mycket äldre än EX-MÄ. Lambertz är damernas man.
Citera
2021-03-24, 23:17
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Man kan dömas för förtal även om det man sagt spridits till betydligt färre människor. Lambertz lyckades sprida det till en herrans massa människor genom att kalla till en konferens specifikt dedikerad till mediespridning.

Men det återstår att se. Jag tippar på att inga anmälningar eller stämningsansökningar mellan dessa parter kommer att leda till någon dom.

Nej du har fortfarande fel, det var inte Lambertz som spred det till en stor publik, det var mediebolagen.
Citera
2021-03-24, 23:18
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
OK, men Leif G W Persson talar i alla fall här om att _både_ SVT och GL idkat förtal:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Al0pjz/gw-rasar-mot-lambertz-stamning-javla-fane

Citat om SVT-sändningen:
”Det är verkligen grovt förtal. Men han är väl medveten, för en gångs skull, att det kommer inte att drabba honom utan det kommer att drabba SVT.”
”Där skulle jag nog, om jag vore ombud för henne, överväga att väcka åtal mot Sveriges Television (–*–*–) Han övergår i att kalla henne för bedragerska och lögnerska och sådana saker och det får ju väldigt stor spridning. Då är faktiskt kvalifikationsgrunderna för ett förtalsåtal uppfyllda. Det är märkligt att han får sitta i en statstelevision och lägga ut sin text på det där viset.”

Citat om förtal av GL:
”Det här är en privat anordnad presskonferens där han står och pratar en massa skit. Det är inte så enkelt så att han skyddas av den här tryckfrihetslagstiftningen utan han har även skapat grund för ett eget ansvar. Det är också värt att pröva.”

Trams av ideologisk karaktär. Statsfeminismen har inga gränser. Hur fan kan en flerfaldig falskanmälerska bli förtalad? Om inte lagen ändras så ska folk tammefan göra revolution!
Citera
2021-03-24, 23:18
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jono123
Lika mycket som att kvinnan har problem, kan han ha problem. Om jag skulle vara med om en tredje våldtäkt/eller utsättas för annat brott, då skulle jag inte vilja bli dömd och uthängd för att jag ev. hade varit med om det tidigare. Med resonemanget som förs i tråden du länkade till så betyder det att en kvinna (eller man) endast kan bli våldtagen en gång. Om det skulle ske fler gånger än en...ja, herregud. Då ska kvinnan ! dömas och hängas ut. Och då är det per automatik något fel på kvinnan, för en person "kan ju inte drabbas fler än en gång" av något.

Min fråga till dig: Om du blir utsatt för ett brott två gånger, eller tre. Vill du att bara den första gången ska tas på allvar då? Vill du att det ska stå i tidningen och på sociala forum att du är en sjuk jävel?

Nu har du tappat tråden. Det var inte detta vi pratade om och inte det jag sade heller. Att kvinnan är skruvad har vi belägg för. Allt annat du påstår har du inga belägg för.
Citera
2021-03-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag tyckte för en massa år sedan att han var cool och udda, han gjorde skillnad på något vis. Lite så man kan hamna som ej fullt utvecklad och lätt naiv när man är i den åldern som jag då var.

Sedan kom Quick.... han hade i och för sig gett varningstecken innan men vem kunde ana det förfall som komma skulle? Där någonstans så blev han en lallare för mig.

Nu: han är så ruskigt nöjd med sig själv. Jag upplever att han tror sig fått någon sorts renässans och att han känner att han återigen kan få lusten att leva ut sitt hela register. Det här ska bli hans comeback!
Nu har han gått från lallare till en lallande tomte.

Han generar mig och allt han gör är pinsamt. Inombords så skriker jag ”sluta nu, idiot, snälla”.

GW fullständigt mördade honom i en artikel idag.

Han är förmodligen en klipsk och smart snubbe det tror jag. Han kunde säkert prata för sig även som ung. Sen har han gjort karriär och idogt klättrat i hierarkin och nått en position han kanske inte själv ens hade väntat sig att nå i livet, vilket skapat en hybris hos honom. Han är oövervinnerlig och felfri..

Då är det lätt att man släpper på moralen till slut. Tar sig friheter andra inte skulle göra och så. Typ som när BMW-förare kör runt och beter sig som rövhål i trafiken bara för att de tycker att de är lite bättre än andra. De har ju råd men en BMW!

Eller så har han lätt psykopata drag eller nåt..
Citera
2021-03-24, 23:21
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Håller med. Kvinnor vet inte hur svårt det är för en utsatt man i den situationen att säga nej. Han kan ha kännt en press att ha sex, men vågade inte säga ifrån. Han kanske frös och blev alldeles styv. Mellan benen.

Rolig twist!
Utan att förneka fenomenet 'Rape freeze up'

Men det blir ju verkligen kul att tänka om rollerna, en gammal gubbe och en ung spänstig hona =)
Citera
2021-03-24, 23:21
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Lambertz spred fortfarande inte uppgifterna offentligt, det gjorde dock mediebolag. Läs på lagen!
Och när Cissi W skrev om sin våldtäkt så var det facebook som spred uppgiften?!
Citera
2021-03-24, 23:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och när Cissi W skrev om sin våldtäkt så var det facebook som spred uppgiften?!
Har Facebook ansvarig utgivare och utgivningsbevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in