2021-03-25, 14:14
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Kanske någon redan frågat, och fått svar, men då frågar jag igen.

Är det verkligen lagligt att göra en ljudupptagning i någons hem, och den som bor där inte vet om det?

Jag vet att det är lagligt att göra det vid officiella möten, om man själv är med.

Men hemma hos någon man i och för sig är inbjuden av, att då spela in en ljudupptagning utan att tala om det.....är inte det en form av hemlig avlyssning?

Bra fråga, även om det inte är olagligt så tvivlar jag starkt på om man i en rättsprocess verkar får använda sånt som giltigt bevismaterial?
Citera
2021-03-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Lite mer av gammaldags ridderlighet än så har vi väl rätt att kräva?

Det enda raka nu är ju att GL kontaktar mannen (PA?) som är målsägande i förtalsrättegången som börjar 8 april och ber att få bli dennes stöd. Säger till honom att han, GL, nu har kommit på bättre tankar efter att ha suttit mer än två veckor i finkan och insett att det där med att fritt få förtala folk för t ex våldtäkt kanske ändå inte är en särskilt bra idé.

Man säger att när Fan blir gammal kan ha bli religiös.
Det kanske inte är för sent för ett justitieråd att bli klok?
Han måste ha ett par år till på sig innan han blir religiös, men den tiden kommer nog den också.
Citera
2021-03-25, 14:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Stämmer det att EA vid ett tillfälle, för flera år sedan, gömde sig under en säng i en främmande lägenhet, med en kniv modell större, väntade tills paret som tillfälligt bodde i lägenheten hade sex på sängen och sedan hoppade fram med kniven och ropade typ "Det väntade ni er inte. va??!"

(uppgiften nämndes tidigare i tråden). Gumman i lådan, typ.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Citera
2021-03-25, 14:16
Medlem
Citat:
Stämmer det att EA vid ett tillfälle, för flera år sedan, gömde sig under en säng i en främmande lägenhet, med en kniv modell större, väntade tills paret som tillfälligt bodde i lägenheten hade sex på sängen och sedan hoppade fram med kniven och ropade typ "Det väntade ni er inte. va??!"

En liknande händelse, inte ordagrant som du skriver, har någon enligt stoppa pressarna berättat för stoppa pressarna. Bedöm själv om sant/osant.
Citera
2021-03-25, 14:16
Medlem
Oväntat att Katarina Wennstam i Expressen (premium, men i rubriken) ryter att EA a priori ska betraktas som ett offer för våldtäkt.
Citera
2021-03-25, 14:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Hon får vad hon förtjänar. Avsevärt mycket mer än Lambertz, Timell, Kronér, Fredriksson, Moraues och Virtanen nånsin förtjänat.
Wallin ska också ha kängor varje gång hon går ut och uttalar sig i frågan.

Sy igen hugget, dra på er en burka, för jag börjar fan tro att Islam har helt rätt om den svenska kvinnan.
Det enda man hör idag är "varför kan vi inte hänga gubbslemet ändå", han är ju fortfarande en vit heteronormativ man.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-03-25 kl. 14:37.
Citera
2021-03-25, 14:18
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Så ädel är han inte. Han har en "flickvän" som är 36 som han således bedrog på julafton med EA.

Han kanske vill leva livet, vara "busig", lite sådar på ålderns höst, nu när han är änkling och barnen stora och i ca 50-årsåldern.....

Varför inte....
Citera
2021-03-25, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Okej, jag utgår nog just här från att Lambertz inte bara uppfinner en sådan häpnadsväckande incident utan grund. Och "det var ju han som fann Thomas Quick skyldig" är inte en bra replik.
Citera
2021-03-25, 14:21
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Hon får vad hon förtjänar. Avsevärt mycket mer än Lambertz, Timell, Kroné, Fredriksson, Moraues och Virtanen nånsin förtjänat.
Wallin ska också ha kängor varje gång hon går ut och uttalar sig i frågan.

Sy igen hugget, dra på er en burka, för jag börjar fan trop att Islam har helt rätt om den svenska kvinnan.
Är tyvärr benägen att hålla med dig. Den Svenska kvinnan har blivit en rabiat manshatare. De vill tydligen ha ett könskrig och de kommer att få det.
Citera
2021-03-25, 14:23
Avstängd
Citat:

Det påstås så av ett av hennes ex, hennes exman har ju gjort ett "festligt" blogginlägg om sin tid med henne.

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/tva-ar-i-frihet-2.html

han har ju även hafft en spik i trafik nyligen

Väldigt obehagligt för stackarn när hans sjuka exfru är rädd att få "sitt liv" förstört...

Från den 18/3-2021.... samma blogg som ovan....
Citera
2021-03-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilmerius
Ja, hon har det säkert inte så kul just nu
Är inte det något hon borde tagit med i riskbedömningen hon borde gjort innan hon fabricerade ihop denna historia?
Är hon mentalt svag/handikappad?
Citera
2021-03-25, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Är inte det något hon borde tagit med i riskbedömningen hon borde gjort innan hon fabricerade ihop denna historia?
Är hon mentalt svag/handikappad?
Jo, det tycker jag verkligen, konstaterade bara att det nog inte är så kul just nu för henne. Jag sa definitivt inte att jag tyckte synd om henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in