2021-03-16, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Rätten har ju gått efter att hon verkar det. Jo det brukar ju spela in vid vanlig rättskipning att det handlar om en vaneförbrytare. Möjligen kanske eftersom hon ska upp i rätten först i april så utgår man från oskyldig innan laga dom.

Sedan såklart även om vi säger vaneförbrytare så kan det ju varit våldtäkt i just det här fallet. Men det är ju max otur att hamna i situationer så mycket som hon gjort som alltså lett till våldtäkter av flera olika GM.
Största frågan är väl hur GL kan dricka sej själv och henne (vem hon nu än är, med den historiken) ivf lite onyktra för att därefter ha samlag med henne, här snackar vi om att spela rysk roulette.
Citera
2021-03-16, 12:38
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hon har alltså sedan 2017 anmält tre olika män för våldtäkt, varav en anmält henne för förtal, en friats i HR pga bristfällig bevisning och en tredje hjälpt henne (!) i nämnda förtalsmål. Är världen eller hon galen?

Hon har verkligen otur med män, denna. Kanske borde ha en bjällra modell spetälsk för att skydda sig själv och andra?

Skickligt navigerat om man vill gå på pumpen om och om igen =) .
Om man vill kunna anmäla för våldtäkt, vad har man för motiv till det?
Stålars? Uppmärksamhet?
Citera
2021-03-16, 12:39
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men även du måste väl inse att sannolikheten för detta har minskat nu med de nya uppgifterna.

Jag tror det.

Men, och nu tänker jag högt, kanske är det också så att en kvinna som falskt eller ej säger sig blivit utsatt för övergrepp, också kan trigga vissa sadistiskt lagda män. Jag menar i stil med Göran Lindberg.

Fast å andra sidan borde det ju också göra att fler män att tar det rätt försiktigt med att göra närmanden.
Citera
2021-03-16, 12:39
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Tidigare anmälningar ska inte spela någon roll. Däremot bör ju kvinnans trovärdighet spela roll, och i det kan tidigare anmälningar ha relevans. Jag tror jag tycker så, iaf...

Han kanske inte kände till båda de tidigare anmälningarna.

Jo det måste väl bli att hon anses som extremt trovärdig i just det här fallet. Plus som åklagaren ju säger att det finns stödbevisning här.

Nej kanske inte. En kände han ju iaf till. Men en gång är ingen gång. Hade han känt till att var flera så hade det kanske inte blivit julfest allena.
Citera
2021-03-16, 12:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Det börjar ju bli mer och mer osannolikt den här historien med tanke på kvinnans historik.

Jag sätter mina sista slantar på att det är GL som är BO i den här soppan.

De flesta kvinnor råkar inte ut för en enda våldtäkt under ett helt liv. Hur sannolikt är det att just denna kvinna skulle råka ut för minst tre av olika män under bara några år?

Hon verkar vara mytoman, helt nedpsykad av meetoo mobben.

Hon är inte nedpsykad av metoo-mobben, hon är metoo-mobben.
Citera
2021-03-16, 12:41
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo det måste väl bli att hon anses som extremt trovärdig i just det här fallet. Plus som åklagaren ju säger att det finns stödbevisning här.

Nej kanske inte. En kände han ju iaf till. Men en gång är ingen gång. Hade han känt till att var flera så hade det kanske inte blivit julfest allena.

Om det vad GL visste endast var en anmälan så kanske det är mer sannolikt att han trodde på henne. Alltså att hon verkligen utsatts för en våldtäkt.
Citera
2021-03-16, 12:42
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Största frågan är väl hur GL kan dricka sej själv och henne (vem hon nu än är, med den historiken) ivf lite onyktra för att därefter ha samlag med henne, här snackar vi om att spela rysk roulette.
Lambertz visste nog inte om hela historiken.
Citera
2021-03-16, 12:43
Medlem
Ni som är duktiga på att ta reda på namn,, har ni ett namn på kvinnan.

Går det att få ut FUP från målet den 2018?
Citera
2021-03-16, 12:43
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det som e frågan e varför GL omger sej med personer som menar att alla som anklagas för ett brott e skyldiga.

Det är inte riktigt sant.

GL har tidigare engagerat sig även i Veija Borg, som han försökte få fri, fast Veija Borg var helt uppenbart skyldig.

Vad som snarast kan fastslås är att GL har ett osvikligt omdöme -- han har alltid fel. Och som den sanne narcissisten lär han sig aldrig av detta utan ägnar sig åt att försvara sina felslut så länge det bara går.
Citera
2021-03-16, 12:46
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Men, och nu tänker jag högt, kanske är det också så att en kvinna som falskt eller ej säger sig blivit utsatt för övergrepp, också kan trigga vissa sadistiskt lagda män. Jag menar i stil med Göran Lindberg.

Sadism och sadism, men kvinnor med en "offeraura" triggar ofta psyko- och sociopatiska män.
Citera
2021-03-16, 12:47
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Ni som är duktiga på att ta reda på namn,, har ni ett namn på kvinnan.

Går det att få ut FUP från målet den 2018?

Jag är i och för sig rätt novis, men är det inte lättare att leta efter friande HR dom. De är väl inte jättevanliga?
Citera
2021-03-16, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
GL kan väl göra en av sina patenterade sannolikhetsberäkningar så kanske detta inte ens hänt....
Hahaha GL myntade begreppet "allt är en villfarelse" iom frikännande av TQ
Senast redigerad av 90510 2021-03-16 kl. 12:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in