2021-03-23, 12:29
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Jag tror ärligt att TS är i chock..

Hon resonerar precis som någon som "inte låtit det riktigt sjunka in"... Jag skulle rekommendera att vara ifrån människan i någon vecka till chocken har lagt sig.
Det är en jävligt stor händelse, framförallt när ni varit tillsammans i flera år och är gifta och pratar barn osv..
Du är sårbar och i förnekelse, han använder det emot dig.
"Stackars mig, jag var så rädd att förlora dig för mina "kinks" .....Så jag gick och knullade andra brudar bakom ryggen på dig under en låååång tid, så lång att jag till slut åkte dit på det. ....Jag sa inget för att inte göra dig ledsen"
Du fattar väl att han inte sagt något om du inte kommit på honom?
"Buhu inga känslor inblandade buhu"
Är det inte något dom till och med säger i filmer? "Det är inte som du tror?" "Det var inga kyssar" "det var inga känslor inblandade" osv

Blir som när Paolo Roberto gjorde en snyftis för att han åkte fast med att ha köpt en hora: "stackars mig, jag har ett problem"

Ser inte TS vilket jävla ärkesvin han är? Det är ju inte ens manipulativt, det är ju ren jävla skitstövel-beteende

Om du nu tar en "paus för att tänka" så kan jag lova att tankarna kommer ploppa upp i skallen om att han kanske tom under pausen knullar andra..

Skeppet har redan seglat, jag kan lova att ert förhållande ALDRIG kommer bli vad det var.
Han har inte gjort ett snedsteg utan har har aktivt gjort valet att under 1,5år tid bedra dig..
Tror du verkligen att han har samma känslor för dig som du har för honom?

Jävligt jobbigt att höra men att försöka laga det tror jag kommer göra mer skada än nytta i slutändan.
Du pratar om att ge honom en chans, du tycker inte han har fått några chanser att ändra sitt värdelösa beteende? Typ varje gång han varit otrogen har han ju haft en chans att inte vara det?
Det säger JÄÄVLIGT mycket om hans karaktär, verkar han vara "pojkväns material"?
Hade du haft en dotter, hade du kunnat se en kille som beter sig som honom vara tillsammans med din dotter?

Ja det verkar dessvärre som så.. För övrigt väldigt bra skrivet å formulerat
Citera
2021-03-24, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Alla råder att TS ska lämna.
Men TS argumenterar för att stanna.

TS är delad. Å ena sidan, å andra sidan.
Men vet vad man har och vet inte vad man får.
Kanske ändrar han sig. När vi får barn blir han nog trogen. Han kanske kommer över det.
Jag kanske själv borde testa att vara otrogen.
Etc.

Ett råd. (Fast jag hatar att ge råd). Blunda, inte tänk! Bara känn efter.
Vad känner du just i denna sekund. Stanna eller dra?

Det var nog det bästa rådet jag har fått! Tack! När jag tänker så är det en sak, men en helt annan när jag känner efter.
Citera
2021-03-24, 22:52
Medlem
Kan väl också tillägga lite om någon är intresserad nu när jag vet mer. Han var på olika ”sex”-appar och sidor och letade random folk att ha sex med. Hans Kinks är egentligen inte så udda, tycker jag. Han gillar att bli kissad på och maktspel, typ BDSM och rape-play. Det som har varit konstigt är att jag har en väldigt stark sexdrift men han har typ låtsats som att han är asexuell för att han tyckte det var jobbigt att ha ”vanligt” sex men aldrig mer.

För alla er som är rädda att vi ska skaffa barn som ska ”rädda situationen”, sitt ner i båten! Jag må vara dum, men inte riktigt så dum. Skulle aldrig blanda in en annan människa i detta nu.

Vi har gått till en parterapeut en gång nu, kändes ganska bra. Jag har bestämt mig att ge detta ett försök, som alla redan har märkt. Jag tror att jag kan leva med detta. Nu känns det väldigt annorlunda, och det konstigaste är att det känns som att jag måste lära känna honom på nytt. Så mycket jag inte vet om honom. Det känns nästan som att jag är lite nykär, samtidigt som jag är ledsen såklart. Trodde jag var en sån som lämnade efter något sånt, tydligen inte. Tydligen behöver jag lära känna mig själv med.
Citera
2021-03-24, 23:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormbunke37
Det var nog det bästa rådet jag har fått! Tack! När jag tänker så är det en sak, men en helt annan när jag känner efter.
Gissar att förnuftet sa: Stick, men känslan sa: Vill ha honom.

Så är det ofta.

Så du lät känslan bestämma och intellektet fick göra något rimligt av detta. Inte helt enkelt tydligen. Eftersom han är lite kinky.
Citera
2021-03-24, 23:26
Medlem
Silltunnas avatar
Det är inte alldeles lätt att hitta kvinnor som vill kissa på en.
Det är min erfarenhet.
Citera
2021-03-24, 23:46
Medlem
kromosomtjuven1s avatar
Citat:
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.

Utan att veta hur gammal du är eller ser ut kan jag säga det att du kommer hitta någon som behandlar dig som en riktig queen som du förtjänar.

Min mamma satt ungefär i samma båt med min far. Det bästa hon gjorde var att lämna honom. Visst det var tufft ex antal år där men nu är hon gift med min styvfar och har aldrig varit lyckligare.

Varför skulle du vilja slösa ditt liv på någon som inte vill ha dig?

Jag vet att du vet innerst inne att det bästa kommer vara att bara dumpa och gå vidare.

Och om du nu inte gör det vad är det som säger att han inte kommer fortsätta vara otrogen etc eller lämna dig för nån annan.

Känn efter tänk inte. Allas livsplaner ändras hela tiden inget är inskrivet i sten.
Citera
2021-03-25, 04:51
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Kan väl också tillägga lite om någon är intresserad nu när jag vet mer. Han var på olika ”sex”-appar och sidor och letade random folk att ha sex med. Hans Kinks är egentligen inte så udda, tycker jag. Han gillar att bli kissad på och maktspel, typ BDSM och rape-play. Det som har varit konstigt är att jag har en väldigt stark sexdrift men han har typ låtsats som att han är asexuell för att han tyckte det var jobbigt att ha ”vanligt” sex men aldrig mer.

För alla er som är rädda att vi ska skaffa barn som ska ”rädda situationen”, sitt ner i båten! Jag må vara dum, men inte riktigt så dum. Skulle aldrig blanda in en annan människa i detta nu.

Vi har gått till en parterapeut en gång nu, kändes ganska bra. Jag har bestämt mig att ge detta ett försök, som alla redan har märkt. Jag tror att jag kan leva med detta. Nu känns det väldigt annorlunda, och det konstigaste är att det känns som att jag måste lära känna honom på nytt. Så mycket jag inte vet om honom. Det känns nästan som att jag är lite nykär, samtidigt som jag är ledsen såklart. Trodde jag var en sån som lämnade efter något sånt, tydligen inte. Tydligen behöver jag lära känna mig själv med.

Ja du har en spännande tid att som nykär kissa på honom och leka BDSM! Kanske det även hjälper med frustrationerna du känner inför otroheten? Att dessa kan kanaliseras den vägen?
Citera
2021-03-25, 08:01
Medlem
Citat:

Roligt med en uppdatering. Förstår att den värsta känslostormen nu har lagt sig och du har börjat tänka mer rationellt. Nu har du gjort ditt val. Det här kan bli en positiv utveckling för er båda. Jag önskar er lycka till.
Citera
2021-03-25, 08:05
Medlem
Citat:

Gissade att han var kinky. Varför följer du inte mina råd jag gav tidigare i tråden. Jag tycker de var klockrena men har inte fått några kommentarer. Tydligen roligare att gnäll-runka om situationen.
Citera
2021-03-25, 08:11
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Ok jag önskar dig allt gott och det är bra att ni pratar om detta med en parterapeut oavsett hur framtiden ser ut för er båda.

Oavsett vad tycker jag du ska fundera över vissa saker för din egen del.

- om han vill ha möjligheten att vara med andra än dig, dvs att du är hans flickvän men han utövar BDSM med andra - hur ställer du dig inför det?

- har du själv den inriktningen? Dvs resonerar det med din sexualitet eller väljer du att "ställa upp" på det för att du älskar honom och vill ha honom kvar?

- Vad vill du?

Tappa inte bort dig själv i detta nu. Var medveten i dig själv hela vägen.

Önskar dig (oavsett hur det blir med er) lycka till. Om du går igenom detta och bearbetar detta på rätt sätt kan du bara bli starkare efteråt.
Citera
2021-03-25, 09:18
Medlem
Citat:
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.

Första reaktionen är ofta att man vill hålla fast vid det man har, men i längden är det ingen bra idé. Saken är den att en människa som ljuger för sin närmaste person kan man aldrig lita på igen. Det är omöjligt. Han kan lika gärna ha två älskarinnor just nu som en. Han kan lika gärna lämna dig när du är höggravid. Jag förstår att du "vet vad du har, men inte vad du får", men att satsa på en opålitlig person är ett dåligt val. Det blir inte bättre av att du blir äldre eller när ni får ungar.

Om han inte har problem med att vänstra när ni är kära, gifter er och försöker få barn så kommer han inte att ha några skrupler för att svika när ni faktiskt stöter på svåra tider i livet, som under småbarnsåren eller när du blir gammal. Du kan bli sjuk en vacker dag och kanske verkligen behöver honom. Vad är oddsen att han pallar att vara en bra partner och någorlunda ok människa då när han sviker dig under er glanstid i livet? Du borde kunna hitta någon bättre.
Citera
2021-03-25, 14:00
Medlem
Citat:

Detta är olustigt på riktigt.
Drar kopplingar till våldtäktsmän som lever i lugna förållanden, men lever ut till fullo lite "under cover".
Det kan ta en ände med förskräckelse. Antagligen tycker han att det är bekvämt med markservice hemma, men inte så värst upphetsande och spännande. Tycker du inte att du förtjänar någon som ser Dig och vill vara med Dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in