2021-03-17, 14:22
Medlem
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.
Citera
2021-03-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormbunke37
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.

Har ni dåligt sexliv?
Citera
2021-03-17, 14:28
Medlem
Jag tyckte inte det. Det var väl kanske inte så spännande som det en gång varit, men tydligen tyckte ju han det.... annars hade han väl inte varit otrogen.
Citera
2021-03-17, 14:29
Medlem
snivlems avatar
varför vill du fortfarande va med nån som inte är dig trogen?

det kommer aldrig bli bra om du finner dig i sån skit! du kommer snabbt må bättre om du skit i honom och går vidare
Citera
2021-03-17, 14:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Kan berätta av egna erfarenheter av att tappa tillit till sin partner.

Det är bara tacka för tiden som var och gå vidare för den kommer aldrig tillbaka
och kommer bara leda till en massa misär i ert förhållande.

Sorgligt men sant.
Citera
2021-03-17, 14:31
Medlem
Citat:
Hej!

Bara att lämna honom direkt! skaffa inte barn med någon som har varit otrogen mot dig...
kom du på honom eller berättade han själv vad han har gjort?
Citera
2021-03-17, 14:33
Medlem
Jag kom på honom... han tänkte inte berätta. Men det känns som att jag förlorar hela den framtiden jag tänkte vi skulle ha tillsammans. Hela min livsplan. Tänk om jag ångrar att jag lämnade när chocken har lagt sig
Citera
2021-03-17, 14:33
Medlem
Droger. Må vara destruktivt men visst hjälper det att ta sig igenom tuffa perioder i sitt liv.
Citera
2021-03-17, 14:38
Avslutad
Det är en sak om det är ett enstaka misstag, men om han gått bakom ryggen på dig i över ett år? Att du ens överväger en framtid med honom.
Citera
2021-03-17, 14:38
Medlem
Aakkes avatar
Jag förstår det är svårt o innerst inne vill man ha det som det tidigare var, om det kan bli som tidigare när personen förått under så lång tid det kan jag inte svara på.

Det är lätt att säga som utomstående att kasta ut fanskapet. Men hur er relation är kan bara du känna(/ni).

Det kan bli bra igen, det kan också inte bli bra eller slira in på samma spår igen.
Citera
2021-03-17, 14:39
Avslutad
Citat:
Hej!

Hur tänker du egentligen? Han har varit otrogen i över ett år och du vill fortfarande ha "det liv ni har"? Är han din försörjare eller annat som gör att du är beredd att stanna med ett otroget svin? Han kommer fortsätta vänstra och du kommer gå ner dig totalt..
Lämna är mitt förslag.
Citera
2021-03-17, 14:39
Medlem
Tror ett gammalt förhållande möjligen kan överleva en engångsgrej.

Knappast någon som varit otrogen - före, under och efter bröllopet.

Tror inte det primärt är dåligt sexliv som ligger bakom, tror att det handlar om självbekräftelse; och det behovet lär inte försvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in