2021-03-19, 15:57
Medlem
Undercoverss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormbunke37
Vi pratade länge igår om allt. Det känns bättre idag. Han menar att otroheten handlade om att han hade udda Kinks som han inte ville visa mig, för att han var rädd att jag skulle lämna honom om jag visste. Så han hitta någon annan att ha sex med. Han menar att det aldrig var känslor inblandade.

Jag vet att typ alla tycker att jag ska lämna honom och hitta en ny, men jag tror jag vill försöka ett tag till. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år. Och förutom detta är han underbar, även om det låter fel. Och skulle de inte gå kanske vi i alla fall kan avsluta som vänner.
Kom igen nu!
Din karl har i över ett år haft ett förhållande vid sidan av och du köper förklaringen/ursäkten "udda kinks"?

Förmodar det egentligen inte handlar om kärlek utan trygghet och att det kanske är av ekonomiska anledningar du väljer att stanna kvar i denna dysfunktionella relation(?).
Han ljuger för dig och bedrar dig men ändå tycker du att ert förhållande är underbart???

Jag tycker du ska hålla ful färg och börja planera för ett avslut, låt han köpa dyra försoningspresenter till dig som du kan sälja/panta sen när du väl hittat en egen lägenhet/eget boende!
Otrohet är dessutom sällan en engångsföreteelse så denna snubbe kommer med stor sannolikhet att bedra dig igen och igen om du väljer att stanna så hur viktigt är förtroende i ett förhållande för dig? ...vill du verkligen leva med någon du inte kan lita på?
Senast redigerad av Undercovers 2021-03-19 kl. 16:12.
Citera
2021-03-19, 20:12
Medlem
Dumpa aset!!!

Skaffa dig en ärlig och schyst partner som inte svinar runt. Nu skjuter jag från höften, men du förtjänar troligtvis bättre (utgår från att du är en vanlig snäll person).

Skilj dig, säg upp kontakten och börja om!
Kommer vara svintungt till en början. Du kommer kanske beskylla dig själv, tvivla på ditt beslut, må piss. Men efter att det värsta sorgearbetet är över, kommer hatet och du kommer efter det fatta att du gjort det rätta och förhoppningsvis kunna vända bland som en ny glad person!
Citera
2021-03-19, 20:19
Medlem
Citat:
Det jag funderar över är att han inte bara lämnade mig om han inte ville ha mig längre. Han säger ju att han vill ha relationen nu och att han ångrar sig. Men jag kan inte riktigt förstå varför. Varför är folk otrogna egentligen?
Bekräftelse, på att han är populär. Kan få andra brudar,, stort ego som inte är redo för nåt stabilt. Visst tror han älskar dej, men men.. Talar av egen erfarenhet, var själv ett egocentriskt otroget svin en gång,,,
Citera
2021-03-19, 21:14
Medlem
LemPicas avatar
Jag har svårt att tro att han varit otrogen i "bara" 1 1/5 år av era 6 år tillsammans.
Han erkänner bara det han måste, alltså det du hittills fått reda på.
Och den här lögnen om kinks, det är inte mer än just det, en lögn.
Tyvärr verkar du köpa den lögnen.
Du verkar villig att köpa vad som helst för att inte behöva bryta upp.
Citera
2021-03-19, 21:25
Medlem
Citat:
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.
Det låter som att det är din man som har pengarna i relationen. Be om ett rejält dyrt smycke varje gång han varit otrogen så kan ni fortsätta livet tillsammans.
Citera
2021-03-19, 22:15
Medlem
Vill du ha ett lyckligt liv....det får du inte med den mannen .det blir tårar. ...han lovar och bedyrar.men du kommer åter på honom.mfler tårarna....du får ta hand om allt där hemma.medand han är ute med sina älskarinnor...du blir tröttare och slitnare...tillslut dumpar han dig för du är så sliten och ful av allt han gjort mot dig..se på dig själv ..hur vill du att ditt liv ska se ut
Citera
2021-03-19, 22:21
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotParmesan
Jag tror ärligt att TS är i chock..

Hon resonerar precis som någon som "inte låtit det riktigt sjunka in"... Jag skulle rekommendera att vara ifrån människan i någon vecka till chocken har lagt sig.

Jag tror aldrig ts kommer lämna, hon är för rädd för att vara ensam, det spelar ingen roll vad han gör mot henne, hon kommer stanna varje gång och dessutom skylla hans agerande på sig själv. Och han med.
Citera
2021-03-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Jag tror aldrig ts kommer lämna, hon är för rädd för att vara ensam, det spelar ingen roll vad han gör mot henne, hon kommer stanna varje gång och dessutom skylla hans agerande på sig själv. Och han med.

Håller med. Tror inte heller det. Vissa läxor i livet måste man dessvärre lära sig den hårda vägen. Jag hoppas bara för hennes skull att de inte skaffar barn, att de tror att "det" är lösningen. TS har min sympati men det är hennes beslut och hennes konsekvenser att ta. Hennes läxa att lära.
Citera
2021-03-20, 22:20
Medlem
Jag har varit otrogen också. (Är kille). I mitt fall, och jag tror i typ 99% av alla fall så har det med sexet att göra. För killar så är sex typ det absolut viktigaste. Sex och att tjejen är allmänt trevlig.

Finns det någonting som du vet att han vill i sängen som du inte ställt upp på?

Eller kanske du är played out. Vet ju inte hur du ser ut men i mitt psyke så tror jag inte det går att vara lojal till en kvinna längre efter hon blivit 40-50. Tror definitivt att alla gubbar 70+ som är gifta med någon tant, alla dom gubbarna ligger o fantiserar om att knulla 20åringar.
Senast redigerad av fr0g 2021-03-20 kl. 22:23.
Citera
2021-03-20, 22:26
Medlem
Citat:
Vi pratade länge igår om allt. Det känns bättre idag. Han menar att otroheten handlade om att han hade udda Kinks som han inte ville visa mig, för att han var rädd att jag skulle lämna honom om jag visste. Så han hitta någon annan att ha sex med. Han menar att det aldrig var känslor inblandade.

Detta låter lite bullshit, kanske. Eller det beror på. Sa han att hans udda kink var att dricka piss eller var hans udda kink att han vill att du suger av han? Det ena kan tyda på att han bara bortförklarar o vill att du ska tycka synd om han. Det andra tyder på att han tycker du faktiskt är en dålig hustru. Och det är rätt olika saker om han försöker en guilt-trip eller om han kritiserar dig. Att försöka få dig att tycka synd om han kan va en total avledningsmanöver från hans sida. Men kritik kan ju faktiskt va bra. Du kanske är en dålig hustru.
Citera
2021-03-20, 23:27
Medlem
Nu då , ska du ägna dig åt udda kink för att han ska vara trogen ?
Eller ska han sluta med det helt?
Oavsett så lär ju er relation bli sjuk av att ni gör saker ni inte vill eller avstår från saker ni vill ha .
I mina öron låter det hela omöjligt för en bra relation , en bra relation bygger på fria viljor, inte press.
Citera
2021-03-20, 23:37
Medlem
Jofs avatar
Alla råder att TS ska lämna.
Men TS argumenterar för att stanna.

TS är delad. Å ena sidan, å andra sidan.
Men vet vad man har och vet inte vad man får.
Kanske ändrar han sig. När vi får barn blir han nog trogen. Han kanske kommer över det.
Jag kanske själv borde testa att vara otrogen.
Etc.

Ett råd. (Fast jag hatar att ge råd). Blunda, inte tänk! Bara känn efter.
Vad känner du just i denna sekund. Stanna eller dra?
Senast redigerad av Jof 2021-03-20 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in