Citat:
Ursprungligen postat av
Ormbunke37
Vi pratade länge igår om allt. Det känns bättre idag. Han menar att otroheten handlade om att han hade udda Kinks som han inte ville visa mig, för att han var rädd att jag skulle lämna honom om jag visste. Så han hitta någon annan att ha sex med. Han menar att det aldrig var känslor inblandade.
Jag vet att typ alla tycker att jag ska lämna honom och hitta en ny, men jag tror jag vill försöka ett tag till. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år. Och förutom detta är han underbar, även om det låter fel. Och skulle de inte gå kanske vi i alla fall kan avsluta som vänner.
Kom igen nu!
Din karl har i över ett år haft ett förhållande vid sidan av och du köper förklaringen/ursäkten "udda kinks"?
Förmodar det egentligen inte handlar om kärlek utan trygghet och att det kanske är av ekonomiska anledningar du väljer att stanna kvar i denna dysfunktionella relation(?).
Han ljuger för dig och bedrar dig men ändå tycker du att ert förhållande är underbart???
Jag tycker du ska hålla ful färg och börja planera för ett avslut, låt han köpa dyra försoningspresenter till dig som du kan sälja/panta sen när du väl hittat en egen lägenhet/eget boende!

Otrohet är dessutom sällan en engångsföreteelse så denna snubbe kommer med stor sannolikhet att bedra dig igen och igen om du väljer att stanna så hur viktigt är förtroende i ett förhållande för dig? ...vill du verkligen leva med någon du inte kan lita på?