2021-03-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFakeSlimShady
Otroheten har inget med dig eller erat sexliv att göra. Om han älskar dig men tycker att ert sexlivet är trist så får han väl ta initiativ att ändra på det, det är ju BÅDAS ansvar i så fall. Det är inte ditt ansvar att han ska va trogen, det är hans!

Han älskar inte dig. Tyvärr. Annars hade han inte gjort så. Alla kan göra snedsteg, men ingen gör det i ETT ÅR.

Ja exakt, om man ogillar sexlivet får man väl prata om det innan. Jag tycker inte alltid det är den med minst behov som ska styra dock vilket ofta är vanligt utan att man faktiskt bör ställa upp om man vill ha kvar sin partner. 1-2ggr i veckan hade jag tyckt vart i underkant men TS kanske hade vart öppen för mer.
Citera
2021-03-18, 16:50
Medlem
Rammsbergs avatar
Alla har "kinks", åtminstone vi män. Ibland får man utlopp för dem, ibland inte och ibland vill man det inte på riktigt heller. Om man inte får utlopp för sina "kinks", betyder inte det att man automatiskt går bakom ryggen på sin fru och är otrogen i 1,5 år. Hade han varit otrogen en gång på en konferens eller liknande hade det nog gått att reparera, men knappast när det skett under så lång tid. Det kunde ha gått mycket längre tid också om han inte blivit påkommen. Och vad vet TS, det kanske kommer att fortsätta?
Citera
2021-03-18, 18:12
Medlem
Nedomanskys avatar
TS,
dessa kinks kommer han fortsättningsvis att vilja ha utlopp för, nu när han släppt anden ur flaskan sas. Om inte du kan tillfredsställa dessa behov så kommer han söka sig utanför er relation igen, det är bara en tidsfråga...
Citera
2021-03-18, 18:46
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormbunke37
Vi pratade länge igår om allt. Det känns bättre idag. Han menar att otroheten handlade om att han hade udda Kinks som han inte ville visa mig, för att han var rädd att jag skulle lämna honom om jag visste. Så han hitta någon annan att ha sex med. Han menar att det aldrig var känslor inblandade.

Jag vet att typ alla tycker att jag ska lämna honom och hitta en ny, men jag tror jag vill försöka ett tag till. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år. Och förutom detta är han underbar, även om det låter fel. Och skulle de inte gå kanske vi i alla fall kan avsluta som vänner.
Bra att ni fick prata ut.

Men känner du inte att du har blivit bortvald två gånger? Inte bara det att han har varit otrogen med olika kvinnor under 1,5 år utan även att han inte ville berätta och dela sina udda kinks med dig?

Att vara tillsammans i 6 år och inte kommit längre om vad man är nyfiken på och vill prova med sin fru, låter konstigt och lite tråkigt, faktiskt. Alla har sina fantasier och det är väl sin partner man vill utforska dom med, och inte söka sig till andra.
Citera
2021-03-18, 19:22
Medlem
Citat:
Vi pratade länge igår om allt. Det känns bättre idag. Han menar att otroheten handlade om att han hade udda Kinks som han inte ville visa mig, för att han var rädd att jag skulle lämna honom om jag visste. Så han hitta någon annan att ha sex med. Han menar att det aldrig var känslor inblandade.

Jag vet att typ alla tycker att jag ska lämna honom och hitta en ny, men jag tror jag vill försöka ett tag till. Vi har ändå varit tillsammans i 6 år. Och förutom detta är han underbar, även om det låter fel. Och skulle de inte gå kanske vi i alla fall kan avsluta som vänner.

Jag har varit i liknande situation som dig! Skillnaden är att vi precis hade fått vårt första barn när jag fick kännedom om ”snedstegen”. Pga detta valde jag att fortsätta. Han ångrade sig djupt o bla bla bla- en massa skit snack! Jag svalde det och tänkte på barnet, att vi var en familj.
Jag har aldrig aldrig någonsin kunnat känna mig trygg eller genuint lycklig i vårat förhållande. Jag går ständigt med en oro i kroppen och tvivlar på mig själv.

Fan!! Du har alla möjligheter att få ett bättre liv. Lämna idiotien!! Han kommer AlDRIG bli bättre. Så jäkla dåligt att skylla på ”kinks”. Och snacket om att vara rädd att bli lämnad. Som om HAN vore ett offer.
Du kommer aldrig att kunna sova gott om natten om du fortsätter er relation. Jag VET!! Ärligt men sant!
Citera
2021-03-18, 19:56
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Citat:
Ja det är svårt! Och jag tycker ju verkligen att han är ett as. Men han är också den jag älskar mest, och som jag inte kan se mitt liv utan.
Jobbigt sits och jag känner verkligen med dig. Var själv i ett långt förhållande tidigare, nästan 9 år långt och fick av en ren tillfällighet reda på att hon varit otrogen under en längre tid, dessutom med en vän till mig. Jag blev helt paff när jag insåg vilket fulspel de hade kört inför mig. De måste till och med ha skrattat åt mig bakom ryggen. Det känns och jag förstår det du går igenom. Det är en sak att bli sviken, men genom otrohet är nog det värsta jag vet.

Men... det är bara känslor. Känslor är starka men går snabbt över så lura inte dig själv med att du inte klarar dig utan honom. Vet inte om du är i någon sorts beroendeställning till honom och då kan jag förstå att andra tankar kommer in också, men hur tror du er framtid kommer att vara om du förlåter honom?

Är du en sån som bara kan förlåta en sån sak, rycka på axlarna och skapa ett nytt kapitel tillsammans med en som svikit dig? Varje gång han oväntat är borta längre stunder, sover över någonstans, sitter framför datorn eller telefonen ovanligt mycket, är det något du bara kan nonchalera i fortsättningen?

Hur ska livet se ut när han redan lagt en grund för misstänksamhet i framtiden? Kan du bara slå bort det och totalt glömma det, förevigt?

Det kommer bli omvända roller om du väljer att lämna honom. Du kommer få skuldkänslor för att du upplever det som att du sviker honom, men det är bara falska känslor. Det är hans ego som gjort att du överhuvudtaget sitter med alla dessa känslor. Kan du hålla koll på de känslorna så går det väldigt fort att bryta.

Om du bestämmer dig för att ge honom en chans, så antar jag väl att du verkligen menar det och då får ju framtiden visa hur det går. Jag personligen skulle aldrig kunna förlåta en sådan sak, jag skulle aldrig klara av att leva med misstänksamheten. Kan ens sexet bli bra efter en sån händelse?

De går snabbt att komma på fötter igen, men känslorna lurar en att tro annat. Det går ju alltid att ha kvar vänskapen. Att bli av med alla dessa känslor genom att separera och skaffa nya liv tjänar bara du på. Befrielsen från ångesten och alla känslor går väldigt fort. Lycka till, hur du än gör!
Senast redigerad av MammasGrabbHalva 2021-03-18 kl. 20:00.
Citera
2021-03-18, 20:04
Medlem
210012oceanss avatar
Det här är ett medvetet val av honom att ljuga och gå bakom ryggen på dig i över år. Vad tror du kan hända som skulle ändra på honom? Han har noll respekt för dig och är troligtvis endast ledsen för att du kom på honom.
Hade du inte det så hade han fortsatt i 1 år till 2,3 år till mer..?
Tråkigt att säga men du kan inte fixa detta och ändra på honom. Han kommer att såra dig igen. Det enda du gör är att ge bort din tid till någon som inte uppskatta dig. Och jag skulle vilja säga att livet är för kort för att slösa på människor som bara ljuger och krossa ditt hjärta.
Det finns mycket bättre killar där ute.
Citera
2021-03-18, 23:19
Medlem
Lämna!....Finns inget annat alternativ
Citera
2021-03-19, 03:32
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Hej!

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.

Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?

Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.

Ärligt talat så förstår jag inte vad du är rädd för att förlora?
Mysa i soffan med en man som har passionerat sex med en annan kvinna?

Fundera på vem som ville gifta sig?
Var det du som tjatade?
Vem tog ansvar för att planera?
Fundera på hur många gånger han var med henne medans du var upptagen av att planera och ordna erat bröllop.

Vad kommer du att sakna?
Ett fake liv?
Ingenting är äkta i din värld.

Jo jag låter hård nu men det är för att du ska lyssna på oss i tråden och vakna medans du fortfarande är ung.
Det låter hårt men man har inte en affär som varar så länge om man är nöjd med sin partner eller älskar den.

En av mina släktingar blev lämnad när hon var mellan 40 och 50 och hela hennes liv var byggd på en lögn.
Alla mysiga resor, deras fina hus, bilar och allt annat. Bara yta.

Nu har hon en lägenhet, en liten hund och en särbo som älskar henne över allt annat så det slutade lyckligt men hon ångrar att hon lät sig tryckas ner så mycket under åren för hon har blivit osäker på sig själv och inte alls som hon enligt min mamma och mormor var förr.
Då var hon stark och självsäker.

Tänk väldigt noga över hur du vill ha det i framtiden.
Blir det inte jobbigt att ha ont i magen varje gång han är försenad hem.
Blir det inte jobbigt att höra hans mobil vibrera och blinka men det hörs ingen signal för den är på ljudlöst.

Och om ni får barn så kommer du inte att kunna slappna av och njuta av graviditeten eller att bli mamma.
Halva du kommer att undra:
Var är han? Vad gör han? Vem skickade meddelande? Vad gör han på toaletten med mobilen?
Citera
2021-03-19, 03:43
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Givervis älskar du honom. Naturligt. Men du är också rädd och ledsen. Det spelar in.
När detta har lagt sig, kommer du att se nyktert på det.
Och du? Du förtjänar bättre!

Citat:

Jag ångrar mig. Du förtjänar inte bättre.
Citera
2021-03-19, 11:18
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:

Har läst igenom denna tråd nu å anser att du är bra naiv (No offence). Hur i helvete kan du köpa denna förklaring han gav!? Är det nån han ska prata om sina udda kinks med så är det hans egna fru, dvs du. Inte utöva dom på allehanda random tjejer han har verkat gjort i 1,5 år.

Och nej, jag ser inte att ni har varit tillsammans dom senaste 1,5 åren. Du har delat han med massa andra tjejer. Nu vet han hur lätt du är att manipulera å han kommer garanterat fortsätta med det han pysslade med. Är du redo att fortsätta vara ett andrahandsval?
Citera
2021-03-19, 15:11
Medlem
Jag tror ärligt att TS är i chock..

Hon resonerar precis som någon som "inte låtit det riktigt sjunka in"... Jag skulle rekommendera att vara ifrån människan i någon vecka till chocken har lagt sig.
Det är en jävligt stor händelse, framförallt när ni varit tillsammans i flera år och är gifta och pratar barn osv..
Du är sårbar och i förnekelse, han använder det emot dig.
"Stackars mig, jag var så rädd att förlora dig för mina "kinks" .....Så jag gick och knullade andra brudar bakom ryggen på dig under en låååång tid, så lång att jag till slut åkte dit på det. ....Jag sa inget för att inte göra dig ledsen"
Du fattar väl att han inte sagt något om du inte kommit på honom?
"Buhu inga känslor inblandade buhu"
Är det inte något dom till och med säger i filmer? "Det är inte som du tror?" "Det var inga kyssar" "det var inga känslor inblandade" osv

Blir som när Paolo Roberto gjorde en snyftis för att han åkte fast med att ha köpt en hora: "stackars mig, jag har ett problem"

Ser inte TS vilket jävla ärkesvin han är? Det är ju inte ens manipulativt, det är ju ren jävla skitstövel-beteende

Om du nu tar en "paus för att tänka" så kan jag lova att tankarna kommer ploppa upp i skallen om att han kanske tom under pausen knullar andra..

Skeppet har redan seglat, jag kan lova att ert förhållande ALDRIG kommer bli vad det var.
Han har inte gjort ett snedsteg utan har har aktivt gjort valet att under 1,5år tid bedra dig..
Tror du verkligen att han har samma känslor för dig som du har för honom?

Jävligt jobbigt att höra men att försöka laga det tror jag kommer göra mer skada än nytta i slutändan.
Du pratar om att ge honom en chans, du tycker inte han har fått några chanser att ändra sitt värdelösa beteende? Typ varje gång han varit otrogen har han ju haft en chans att inte vara det?
Det säger JÄÄVLIGT mycket om hans karaktär, verkar han vara "pojkväns material"?
Hade du haft en dotter, hade du kunnat se en kille som beter sig som honom vara tillsammans med din dotter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in