Citat:
Ursprungligen postat av
Ormbunke37
Hej!
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag fick nyligen veta att min man har varit otrogen i över 1 år, kanske närmare 1,5 år. Under denna perioden har vi gift oss och börjat försöka skaffa barn.
Jag vet inte längre vad jag vill eller vem han är. Har ni några tips eller förslag på hur man tar sig igenom något sådant?
Jag vill fortfarande ha det liv vi har, jag har förlorat min tillit till honom, jag vill inte förlora honom med.
Ärligt talat så förstår jag inte vad du är rädd för att förlora?
Mysa i soffan med en man som har passionerat sex med en annan kvinna?
Fundera på vem som ville gifta sig?
Var det du som tjatade?
Vem tog ansvar för att planera?
Fundera på hur många gånger han var med henne medans du var upptagen av att planera och ordna erat bröllop.
Vad kommer du att sakna?
Ett fake liv?
Ingenting är äkta i din värld.
Jo jag låter hård nu men det är för att du ska lyssna på oss i tråden och vakna medans du fortfarande är ung.
Det låter hårt men man har inte en affär som varar så länge om man är nöjd med sin partner eller älskar den.
En av mina släktingar blev lämnad när hon var mellan 40 och 50 och hela hennes liv var byggd på en lögn.
Alla mysiga resor, deras fina hus, bilar och allt annat. Bara yta.
Nu har hon en lägenhet, en liten hund och en särbo som älskar henne över allt annat så det slutade lyckligt men hon ångrar att hon lät sig tryckas ner så mycket under åren för hon har blivit osäker på sig själv och inte alls som hon enligt min mamma och mormor var förr.
Då var hon stark och självsäker.
Tänk väldigt noga över hur du vill ha det i framtiden.
Blir det inte jobbigt att ha ont i magen varje gång han är försenad hem.
Blir det inte jobbigt att höra hans mobil vibrera och blinka men det hörs ingen signal för den är på ljudlöst.
Och om ni får barn så kommer du inte att kunna slappna av och njuta av graviditeten eller att bli mamma.
Halva du kommer att undra:
Var är han? Vad gör han? Vem skickade meddelande? Vad gör han på toaletten med mobilen?