2021-03-24, 20:16
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
På vilket sätt gör det honom till en rättshaverist?
Det är inte praxis... felaktigt häktad ska få ersättning enligt prislista... inte runda hela rättsystemet o skicka en räkning till en av sina polare för att blåsa skattebetalare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Han fälldes väl?

Han fälldes i tingsrätten pga hennes "trovärdiga story" och det faktum att hon presenterade en egenhändigt klippt ljudband som "stödbevis". Tingsrätten var inte vaken utan svalde allt kvinnan tutade i dem.

Hovrätten hade som tur var huvudet på rätt ställe o försvaret kämpade för att få bevismaterialet granskat.

Mycket riktigt. Det visade sig att ljudbandet var manipulerat och att kvinnan ljöd.

Men det är nästan omöjligt att få någon dömd för falsk tillvitelse. Vilket borde ha varit konsekvensen för hennes manipulerande.

Jag tror att om man hade haffat henne DÅ så skulle vi ha sluppit detta cirkus NU.
Citera
Medlem
Någon som vet om det går att se livesändningen av GL:s presskonferens någonstans? Det skrivs ju otroligt mycket om den, så vore intressant.
Citera
2021-03-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Jag är faktiskt på kvinnans sida nu jag tror mycket mer på henne än på GM.
Det efter att gubben Lamberts har gått ut med att han stämmer staten på 1 miljon,
alltså vilken jävla rättshaverist!!!
Hoppas det blir överklagan o han blir fälld.

Du hoppas i onödan. Kvinnan har redan spelat sina kort. Hon har inget mer manipulerat bevismaterial att tillföra..

Det är en skandal att alla som sitter häktade ska få lika mycket för besväret. För den som bor på gatan och inte har något jobb är det rena Lotto-vinsten att kvittera 1000kr/dag. För den som befinner sig på helt annan nivå är 1000kr ingenting.
Citera
2021-03-24, 20:21
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej hon har inte straffats på något sätt för alla hennes falska anmälningar eller manipulation av bevismaterial.

Hur kan det komma sig? En manipulerad ljudfil + en våldtäktsanmälan borde väl utmynna i att hon får ett fängelsestraff?
Citera
2021-03-24, 20:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Är GL född och uppvuxen i överklassen?

Tror inte det finns så mycket överklass i Kisa, men allt är ju relativt.

/Provokatör
Citera
2021-03-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Men sluta med incelpropagandan. Innebörden av uttalandet är INTE att GL:s offerkofta indikerar skuld. GW påpekar bara att det är vanligt förekommande att den misstänkte i våldtäktsmål själv anser sig vara ett offer. Det sägs INGENTING om skuld.

GW avskyr Lambertz och försöker mellan raderna antyda att han våldtog kvinnan men det går inte att bevisa. Kleta skuld på Lambertz trots att det är nerlagt, det är riktigt fult gjort av GW.
Vad GW säger i detta fall är ingenting vi ska lyssna på han är extremt partisk mot Lambertz pågrund av Quick-debaclet.
Citera
2021-03-24, 20:23
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
När man söker på EAs fulla namn kommer det upp på bla Eniro men klickar man på länken kommer inget upp. Samma sak pp mrkoll men märkligt nog kommer hennes fulla adress upp birthday.se bland googlesvaren.

Skyddat boende till EA
Sedan hennes identitet blev känd har hon gjort stora ansträngningar för att avlägsna sig själv från internet. Med viss framgång.

Så här säger EAs målsägandebiträde Clea Sangborn på TV4-nyheterna idag.

CS: Jag kunde inte kommentera igår för jag var tvungen att vara med min klient och ta hand om henne. Ja, hon mår ju inte bra helt enkelt. Och sedan belv det ju inte bättre av presskonferensen då mannen i fråga på ett så glatt sätt förtalar min klient och kränker henne igen och tar all hennes värdighet ifrån henne. Det förvånade mig och jag tycker att det var... Det var dåligt. Det var otroligt förvånande tycker jag.

Journalist: Var befann ni er när ni hörde den här presskonferensen som Göran Lambertz höll?

CS: Vi var på väg till olika ställen så att jag hade den på mobilen så att hon var i en bil med poliser och jag var i en egen bil.

Journalist: Men hon har hört Göran Lambertz?

CS: Hon har hört delar av Göran Lambertz och jag vill inte låta henne höra allt. För att hon mådde inte bra.

Journalist: Vad var hennes reaktion på det han sa igår?

CS: Nej alltså det var, hon tystade och blev helt... Hon var chockad. Och skälet till det är att hon har delat så mycket med honom. Han känner till hur dåligt hon har mått över tidigare övergrepp. Och sen så hände det som hände på julafton. Och så gör han så här mot henne. Det är chockerande för henne.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/målsägandebiträdet-om-kvinnans-reaktion-efter-presskonferensen-hon-blev-chockad/13329661

Clea Sangborn sa också att EA fått hjälp att fixa skyddat boende. Efter allt hot och hat som hon mottagit.

CS: Att hon ska gruppvåldtas. Att hon inte är värd att leva och så vidare. Det här har pågått... Det har varit ett enormt hat mot henne. På grund av det här. Och därför har man gått in och gjort en säkerhetskontroll. Man anser alltså att hoten är så pass allvarliga så att hon av polisen är placerad på ett skyddat boende.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/kvinnan-vill-att-målet-mot-lambertz-överprövas/13329648

Citera
2021-03-24, 20:24
Medlem
Agda-Marias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Det är ett systemfel när en sån här ljugerska kan falskanmäla gång på gång utan att det får några konsekvenser. Det är ett systemfel när en åklagare väljer att ta upp hennes fall gång efter gång. Det är systemfel när det finns jurister som enbart lever på våldtäktsmål ovavsett de är sanna eller falska skickar de faktura till skattebetalarna. Tror inte det var tänkt att systemet ska fungera så här.

Systemfel är det men inte på de grunder du anger!

Systemfel när våldtäktsmän och misshandlare kan fortsätta våldta och misshandla på grund av att de har rätt vänner ...
Citera
2021-03-24, 20:25
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkMark
Hur kan det komma sig? En manipulerad ljudfil + en våldtäktsanmälan borde väl utmynna i att hon får ett fängelsestraff?

Välkommen till Sverige, här dömer vi män på enbart kvinnans ord och här får kvinnor som gör detta gå fria. Sverige är ett u-land när det gäller rättssäkerhet i sexualmål.
Citera
2021-03-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Skyddat boende till EA
Sedan hennes identitet blev känd har hon gjort stora ansträngningar för att avlägsna sig själv från internet. Med viss framgång.

CS: Jag kunde inte kommentera igår för jag var tvungen att vara med min klient och ta hand om henne. Ja, hon mår ju inte bra helt enkelt. Och sedan belv det ju inte bättre av presskonferensen då mannen i fråga på ett så glatt sätt förtalar min klient och kränker henne igen och tar all hennes värdighet ifrån henne. Det förvånade mig och jag tycker att det var... Det var dåligt. Det var otroligt förvånande tycker jag.

Journalist: Var befann ni er när ni hörde den här presskonferensen som Göran Lambertz höll?

CS: Vi var på väg till olika ställen så att jag hade den på mobilen så att hon var i en bil med poliser och jag var i en egen bil.

CS: Hon har hört delar av Göran Lambertz och jag vill inte låta henne höra allt. För att hon mådde inte bra.

CS: Nej alltså det var, hon tystade och blev helt... Hon var chockad. Och skälet till det är att hon har delat så mycket med honom. Han känner till hur dåligt hon har mått över tidigare övergrepp. Och sen så hände det som hände på julafton. Och så gör han så här mot henne. Det är chockerande för henne.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/målsägandebiträdet-om-kvinnans-reaktion-efter-presskonferensen-hon-blev-chockad/13329661

Clea Sangborn sa också att EA fått hjälp att fixa skyddat boende. Efter allt hot och hat som hon mottagit.

CS: Att hon ska gruppvåldtas. Att hon inte är värd att leva och så vidare. Det här har pågått... Det har varit ett enormt hat mot henne. På grund av det här. Och därför har man gått in och gjort en säkerhetskontroll. Man anser alltså att hoten är så pass allvarliga så att hon av polisen är placerad på ett skyddat boende.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/kvinnan-vill-att-målet-mot-lambertz-överprövas/13329648

Den där Sangborn är lätt att manipulera tydligen, EA får ju skylla sig själv när hon upprepade gånger planerar och startar inspelningar för att falskanmäla män för våldtäkt. Hon klarar ju inte av att leva i ett öppet samhälle.
Citera
2021-03-24, 20:27
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Skyddat boende till EA

Fan vad det ska ödslas skattepengar på det här fylleknullet från alla parter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in