2021-03-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det enda han behöver vara kapabel till för att anklagas för våldtäkt är att andas och röra sig.

Precis. Och det är precis det som är svårt - i hans fall.
Citera
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, och det finns "fake tatoos". EA är ju känd för att färga håret och så vidare, så varför inte en fake tatoo?
Antagligen. Bilden med stjärnorna är från 3 juni 2012. Bilder som LS tog från 2014-2015.
Min något självverifierade hypotes är att BL-brudar *alltid* ångrar sig så de gillar inte uppseendeväckande tatueringar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ingen som tror på att GL är oskyldig bara för att bevisen inte räckte . Han har varit ett svin mot EA och det är hon som får stå med skampålen trots att det är GL som inte kunnat behärska sig . Nä fy fan vilken äcklig gubbe .
Förskräckligt hur hårt du identifierar dig med den mycket farliga psykiskt sjuka kvinnan. Skäms på dig som inte klarar tänka utanför ditt eget kön. Usch!
Citera
2021-03-24, 11:23
Medlem
Trodde aldrig man skulle skriva att man önskar Lambertz lycka till.
Dom svenska feminist"män" som ojat sig här i tråden borde känna sig som det dom är, idioter, men det är väl knappast troligt 😁
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
[quote=Roedstrumpa|75206246]
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Det var ju synd, kanske väntat.

Att det var 'synd' är långtifrån alla överens om:
https://www.dagensmedia.se/medier/rorligt/kraftig-kritik-mot-lambertz-presskonferens-svt-och-expressen-sande-live/

Den där Mårten Schultz som klagar kan ju gå och dra något gammalt över sig. Ska det vara något PK och låtsasjuridik så ring idioten Mårten Schultz.

Finns ingen anledning till varför man ska ta bort PK. Den var i all hans rätt.
Citera
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Det skulle han i så fall ha sagt på presskonferensen. Finns ingen anledning för honom att mörka att hon försökt utöva utpressning.
Det beror på vad han kan bevisa.
Citera
2021-03-24, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brugdellerbrugd
Sorglig soppa det här. Kvinnan mår inte bra, om man under så lång tid haft problem med psykisk sjukdom har man nog att kämpa med utan att behöva få sitt liv synat i sömmarna på nätet. Denna utredning borde lagts ner (framförallt för hennes skull, GL har nog kapacitet att hantera detta ”trauma” betydligt mer sansat) redan i ett tidigt stadium. Tycker GL beskriver det bra när han säger att han är moraliskt skyldig. För ja, han lär ju misstänkt att hon va känslomässigt svajig och förmodligen extra impulsiv när hon drack. Men det är ju inte ett brott att ha sex med någon som initierar det trots att man vet att man kanske ”borde” avstå. Snarare begripligt och rätt mänskligt om man själv också är full. Även begripligt av väninnan att anmäla för våldtäkt. Om jag hade en vän som är inlagd på sjukan pga psykiskt haveri som pratar om en kväll som hon säger sig ångra eftersom hon i nyktert tillstånd insett att hon inte ville ha sex hade jag nog också tolkat det som att gubben hade manipulerat sig till sex och anmält. Är man känslomässigt instabil är man ofta lättledd och när omgivningen reagerar med att ”du har blivit våldtagen” så tror man säkert på det själv. Tror inte kvinnan är särskilt utstuderat manipulativ utan snarare slav under sina snabbt svängande känslor och impulsiva beteende (vanligt vid psykisk sjukdom) och att hon förmodligen snabbt färgas av andras åsikter. Att detta rörde sig om ett moraliskt haveri snarare än ett brott borde ju framgått innan häktning och saken borde lagts ner, kvinnan borde fått mer behandling och GL borde lämnats att skämmas vid köksbordet istället för denna offentliga soppa.

När hon klippte en inspelad version av en inspelad "våldtäkt" där hon tog bort allt som tydde på att hon ville ha sex med mannen hon hade sex med, raderade allt från telefonen när polisen begärde ut det och firade att hon och hennes vän "klarat det" efteråt var det också ett missförstånd?

Huruvida hon har ett impulsivt beteende eler inte spelar mindre roll, detta rör sig inte om ett brott orsakat av en allvarlig psykisk störning och ansvarsfrihet kan inte förväntas på den bakgrunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag vill passa på att tacka för dina inlägg i tråden och speciellt för inlägget ovan som du postade den 13/3, du visade genom ditt sätt att skriva och genom din posthistorik att du kunde tillmätas en hög trovärdighet, ett skolexempel på Flashback styrka ditt nick (snyggastefittan) till trots. Du visste!

Jag som inte visste tillät mig istället att spekulera men jag är faktiskt rätt nojd med min spekulation som jag postade för en dryg vecka sedan:
Nu ska vi spekulera!

Tänk om det är kvinnan som varit drivande både vad gäller alkoholen och det sexuella. Kvinnan propsar på att dom ska ta ett glas till och ger GL uppmuntrande blickar, toppjurist eller ej så är han när allt kommer till kritan bara en man som sin ålder till trots fortfarande har en sexuell aptit. Att ha en 'extrapappa' som man dessutom kan ha en sexuell hållhake på ska inte föraktas när rättegångsdatumet för förtal närmar sig.

Som bekant grumlas omdömet av alldeles för stort alkoholintag, det ena leder till det andra och dagarna efter inser GL sitt misstag. SMS skickas i anklagande ton och GL försöker sig på 'damage control', jag är dock övertygad om att vi ur denna sms-konversation inte kommer kunna leda något i bevis, så slug är han trots allt.

Kvinna som är aktiv i social media omger sig med ett nätverk av 'systrar', den ena mer drivande än den andra, nu råkar en av dom veta att våldtäkt faller under allmänt åtal, då hon inte bara är 'syster' utan även ser en åklagarkarriär i vardande har hon ingen annan utväg än att anmäla GL, med eller mot kvinnans egen vilja.

En våldtäktsanmälan upprättas och booom, den misstänkte är ingen mindre än Göran Lambertz, nu sätter man in allt man har, inget får gå fel, inget får lämnas till slumpen. Men man glömmer en liten detalj, en detalj som kommer visa sig vara helt avgörande, hennes bakgrund (i vanlig ordning).

Göran ska nog vara nöjd med att detta prövas rättsligt istället för att han hängs ut i sociala media utan dom, han kommer även ompröva sitt sätt att se på vad som är åtalbart gällande förtal av icke dömda personer.
(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Efter två timmar så nämndes GL i tråden, efter ytterligare 6 timmar så bekräftades detta av användaren selust som efter det helt lyst med sin frånvaro i tråden, lägg den användaren på minnet nästa gång selust droppar en one-liner, Andra som även förtjänar ett omnämnande är flicka och intenog. I tillägg finns det även ett antal juridiskt kunniga som bidragit till att reda ut flera olika spetsfundigheter, ni vet vilka ni är!

Tack Flashback!

/Provokatör

PS Han har bara tappat 49 vänner av dom 4943 han hade på Facebook när han anmäldes.

selust var ytterst tidig med detaljerade uppgifter om Deniz självmord med....
Citera
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brugdellerbrugd
Sorglig soppa det här. Kvinnan mår inte bra, om man under så lång tid haft problem med psykisk sjukdom har man nog att kämpa med utan att behöva få sitt liv synat i sömmarna på nätet. Denna utredning borde lagts ner (framförallt för hennes skull, GL har nog kapacitet att hantera detta ”trauma” betydligt mer sansat) redan i ett tidigt stadium. Tycker GL beskriver det bra när han säger att han är moraliskt skyldig. För ja, han lär ju misstänkt att hon va känslomässigt svajig och förmodligen extra impulsiv när hon drack. Men det är ju inte ett brott att ha sex med någon som initierar det trots att man vet att man kanske ”borde” avstå. Snarare begripligt och rätt mänskligt om man själv också är full. Även begripligt av väninnan att anmäla för våldtäkt. Om jag hade en vän som är inlagd på sjukan pga psykiskt haveri som pratar om en kväll som hon säger sig ångra eftersom hon i nyktert tillstånd insett att hon inte ville ha sex hade jag nog också tolkat det som att gubben hade manipulerat sig till sex och anmält. Är man känslomässigt instabil är man ofta lättledd och när omgivningen reagerar med att ”du har blivit våldtagen” så tror man säkert på det själv. Tror inte kvinnan är särskilt utstuderat manipulativ utan snarare slav under sina snabbt svängande känslor och impulsiva beteende (vanligt vid psykisk sjukdom) och att hon förmodligen snabbt färgas av andras åsikter. Att detta rörde sig om ett moraliskt haveri snarare än ett brott borde ju framgått innan häktning och saken borde lagts ner, kvinnan borde fått mer behandling och GL borde lämnats att skämmas vid köksbordet istället för denna offentliga soppa.
Jag tror inte heller att det handlar om planering från någons sida. Det blir allt svårare med relationer och denna var svår i grunden.
Citera
2021-03-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
EA har inte en tatuering på ryggen på alla bilder fotade av hennes ex-man. Det finns bilder på hennes rygg utan en tatuering överhuvudtaget.

Filmen är kanske filmad innan hon tatuerade sig?

Har bara vid ett tillfälle scrollat igenom ”Lektyrfotografens” flickalbum men vill minnas en bildtext där det stod något om att hennes tatueringar kanske inte var äkta.
En bild på EA lite snett bakifrån då hon hade på sig en mörk men transparent dress av något slag och så texten fina tatueringar.. om de nu är äkta.. eller nåt ditåt.

Någon som minns?

Vill inte sprida osanningar, ber om ursäkt ifall minnet sviktar/blandar ihop.
Citera
2021-03-24, 11:26
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belf
Det beror på vad han kan bevisa.
Ingenting av det han sa kan han beväääjsa. Han skulle aldrig hålla inne med en sådan sak.
Citera
2021-03-24, 11:27
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Varsågod!
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/goran-lambertz-haller-presskonferens-om-nedlagda-fallet

Just det urklippet har jag sett, men tack ändå. Här riktar han ju kritiken på de som har hanterat förundersökningen och själva rättsväsendet.

Hade gärna velat höra vad han sa om MÄ då många menar att han skulle gått så hårt åt henne.

Om Lambertz släpper sin bok om detta lär jag definitivt köpa och läsa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in