2021-03-24, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Han ska ha råkat säga hennes förnamn av misstag, innan han insåg misstaget. Några flashbackare påpekade detta redan igår, t.ex:

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Ok. Då anser jag det vara bekräftad att han sa hennes FÖRnamn högt.

Jag hävdar dock fortfarande att detta inte är samma sak som att han talade om vem hon var.
Citera
2021-03-24, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Minns ingen text om äktheten, men jag tror det var någon annan, kvinnlig, fotograf som tog de bilderna.

Ja tack, så var det. Blandade ihop.

Men känner mig mer säker nu på att det stod något, lite implicit formulerat, om att det inte var riktiga tatueringar.
Kan inte hitta bilden nu, verkar vara borttagen.

Men nog fanns bilden där iaf, nedan länk (nu borta) talar för det: ”vegasus.se/el...a och ryggtatueringen”.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Hittade inte bloggen du talar om, men om detta är EA (från 2012) så kan vi konstatera att GL nog inte träffar sådana kvinnor så ofta. I alla fall inte på tu man hand.
http://www.vegasus.se/2012/06/elvira-och-ryggtatueringen/

29 år, kan det stämma?
Citera
2021-03-24, 11:54
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där uttalandet var som hämtat från häxprocessernas tid.
Att den som blivit felaktigt anmäld känner sig som ett offer, är implicit ett bevis för deras skuld.

Vad är nästa steg? Slänga GL bakbunden i en sjö, om han sjunker så är han oskyldig.
Men sluta med incelpropagandan. Innebörden av uttalandet är INTE att GL:s offerkofta indikerar skuld. GW påpekar bara att det är vanligt förekommande att den misstänkte i våldtäktsmål själv anser sig vara ett offer. Det sägs INGENTING om skuld.
Citera
2021-03-24, 11:55
Medlem
belfs avatar
Citat:
Han ska ha råkat säga hennes förnamn av misstag, innan han insåg misstaget. Några flashbackare påpekade detta redan igår, t.ex:

Av "misstag" 😂.
Det var nog hämnd, när någon försöker sätta dit dig, oskyldig, för våldtäkt, kanske i utpressningssyfte då känns det nog bra att ge igen och skada personens anseende. Jag hade garanterat gjort mig skyldig till förtalsbrott på något vis i hans situation, GL kan lagen bättre och undviker detta.
Citera
2021-03-24, 11:56
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja tack, så var det. Blandade ihop.

Men känner mig mer säker nu på att det stod något, lite implicit formulerat, om att det inte var riktiga tatueringar.
Kan inte hitta bilden nu, verkar vara borttagen.

Men nog fanns bilden där iaf, nedan länk (nu borta) talar för det: ”vegasus.se/el...a och ryggtatueringen”.
finn här : https://archive.ph/0AyB2
Citera
2021-03-24, 11:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78

"Vargen kommer!"-situationen. Självförvållad som det verkar.

Det stämmer. Samma sak som med en hypokondriker som plötsligt blir sjuk på riktigt.
Citera
2021-03-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Tänk om man gått på dejt med kaninkokerskan, jag undrar hur många sådana här psyksjuka kvinnor som springer runt i samhället med målet att falskanmäla för våldtäkt samt eventuell utpressning före. Väldigt obehagligt.

Ja det är en läskig tanke - men det lär nog finnas färre av den sorten än våldtäktsmän som springer runt därute som kvinnor ständigt är oroliga för.
Citera
2021-03-24, 11:59
Medlem
Citat:

Jag såg sändningen på Expressen-TV. Mot slutet av sändningen sa han hennes förnamn, varpå han snabbt satte händerna framför munnen och pausade. "Oj nu sa jag hennes namn", sa han sedan. Och så fortsatte han.
Citera
2021-03-24, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Du är precis som GL som anklagar friade män för grova brott.
Håller med. Jäkla medlöpare..

Män är till sitt varande i begynnelsen förövare. EA med manshatande systrar försöker fängsla män för vad dom redan är.

Kvinnor som EA är våldtagna av livet och har starka begär efter manliga syndabockar.
Senast redigerad av 90510 2021-03-24 kl. 12:02.
Citera
2021-03-24, 12:00
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo 90k för vanlig våldtäkt 110k för grov inga större pengar och betalas säkert bara ut första gången. Kommer en kvinna för fjärde gången till sitt försäkringsbolag och begär utbetalning blir det nog ett nej.

Det är alltså pengar utan rättegång. För skadestånd ja kanske 250k. I säg USA skulle en person som Göran ordna det här bortom rättssalen förmodligen. Betala kvinnan 2,5 miljoner dollar säg för att hon inte skulle driva saken vidare.
Skulle säga att det är extremt svårt för att inte säga omöjligt att få ut försäkringspengar i den här typen av brottmål när det inte ens leder till åtal.
Citera
2021-03-24, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
finn här : https://archive.ph/0AyB2

Tackar, precis den bilden. Och vill då som sagt minnas att det fanns en text till.
Citera
2021-03-24, 12:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Kvinnor som EA är våldtagna av livet och har starka begär efter manliga syndabockar.

Synnerligen väl uttryckt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in