2021-03-24, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Samma sak för LW. Var det värt att dö för?
Du verkar tycka det och dessutom jobbar hårt flr få bort fokus från knullar paret D.
Citera
2021-03-24, 17:45
Medlem
Hanna är "blank" i förståndet .. något är fel i den speldosan. Jag tror hon skapar situationer för att få känna att hon lever.

Jävla tur att hon hittade Stefan Davidsson .. den snurrar och går den där kaninen.. man vet aldrig vad den Ai-slaven hittar på.
Citera
2021-03-24, 18:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du verkar tycka det och dessutom jobbar hårt flr få bort fokus från knullar paret D.

Nej, det tycker jag inte. Jag tycker varken att SD eller GC-loggar är värda att dö för.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-24 kl. 18:15.
Citera
2021-03-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Hon är 64 år, hennes andra efternamn är typ italienskt. Stadler kan vara Österrike.

Västerås är stort och hon lär väl göra en del sjuor. Jag är rätt nöjd karln betraktas som frisk i lagens namn, vi vet han är sjuk iofs.

Frånsett att jag inte bryr mig om det är sant eller falskt om de känner varandra - håller med om att utfallet av intyget ändå är det enda vettiga i sammanhanget, men förstår inte din invändning. Tänker du att åldern kan vara ett hinder för att de känner varandra?

PS, jag såg även efter jag skrivit inlägget att det förekommer felcitat i tråden, vilket gjorde att jag reagerade på något jag inte borde reagerat på. Tog bort inlägget, men inte tillräckligt snabbt.
Citera
2021-03-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kvällen 15 maj 2018: Vid en senare föredragning på plats, med beslutande förundersökningsledare, åklagare M*ats B*erg, meddelades denne de åtgärder vi utfört. Jag meddelade då per telefon att
min undersökning under kvällen inte var att likna vid en sedvanlig kriminalteknisk
platsundersökning. Skulle detta utföras så behövde huset kvarstå som avspärrat och en
sådan undersökning utföras senare. Åklagare beslutade att huset inte skulle vara
avspärrat
utan lämnas ut till husägaren när vår förrättning var klar denna kväll/natt. Vår
husrannsakan/undersökning avslutades då med att jag översiktsfotograferade huset
invändigt

Det verkar helt klart flera åklagare inblandade. Först jouråkl Wah*lberg, därefter M*ats B*erg och sedan åkl Hidi*ng. Vilken röra.

Det framgår i förhör med SD att de var måna om att släppa honom före 23.00 pga att åklagaren då slutade sitt pass (?). Annars hade de varit tvungna att behålla honom över natten. Så lite framstressat beslut låter det som...
Senast redigerad av piastrone 2021-03-24 kl. 18:31.
Citera
2021-03-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Det framgår i förhör med SD att de var måna om att släppa honom före 23.00 pga att åklagaren då slutade sitt pass (?). Annars hade varit tvungna att behålla honom över natten. Så lite framstressat beslut låter det som...
Jag fattar inte. Han var redan anhållen och kunde fått vara det tre dagar. Hade de fullt i arresten? Och det SD säger, om det du skriver kommer från honom, så tar jag det automatiskt för lögn.
Citera
2021-03-24, 18:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Det framgår i förhör med SD att de var måna om att släppa honom före 23.00 pga att åklagaren då slutade sitt pass (?). Annars hade varit tvungna att behålla honom över natten. Så lite framstressat beslut låter det som...

Citat:
Annars hade varit tvungna att behålla honom över natten.

Det hade väl varit lika bra att de gjort det. Hur kunde de släppa iväg honom till USA?

Vem var det som såg till att de inte blev insläppta i USA?
Citera
2021-03-24, 18:33
Medlem
Citat:
Frånsett att jag inte bryr mig om det är sant eller falskt om de känner varandra - håller med om att utfallet av intyget ändå är det enda vettiga i sammanhanget, men förstår inte din invändning. Tänker du att åldern kan vara ett hinder för att de känner varandra?

PS, jag såg även efter jag skrivit inlägget att det förekommer felcitat i tråden, vilket gjorde att jag reagerade på något jag inte borde reagerat på. Tog bort inlägget, men inte tillräckligt snabbt.

Tagit bort mitt svar också.

Åldern var bara en del i att jag inte fann det sannolikt hon skulle ha en koppling, inget annat än det.
Citera
2021-03-24, 18:34
Medlem
Citat:
Det framgår i förhör med SD att de var måna om att släppa honom före 23.00 pga att åklagaren då slutade sitt pass (?). Annars hade de varit tvungna att behålla honom över natten. Så lite framstressat beslut låter det som...
Bra fångat, säger en del.
Citera
2021-03-24, 18:34
Medlem
Citat:
Jag fattar inte. Han var redan anhållen och kunde fått vara det tre dagar. Hade de fullt i arresten? Och det SD säger, om det du skriver kommer från honom, så tar jag det automatiskt för lögn.

Ur förhör:

FLJ: Hur dags startar ni resan mot Arlanda? Har du nån aning hur lång tid det tar ungefär?
Jag förstår att det är svårt men ..
MT: Vi försöker nog vara rätt så effektiva eh .. vad sa du 23:53 ..
FLl: Femtiotre så släpps du ..
MT: Eller 22:53?
FLl: 23:53 släpps du.
MT: Undrar om det stämmer för jag är rätt säker på att hon sa här då när jag satt .. anhållen,
anhållen kallas det, att jouråklagaren slutar 23 så vi måste ha beslut före det annars blir du
kvar till imorgon bitti så jag tror inte att det var 23:53.
FLJ: Mm .. då ska vi dubbelkolla .. mmm.
MT : Det borde ha varit före 23.
FLJ: Ah .. men ditt minne eh .. för hur lång tid .. är det en timme eller?
MT: Ja jag gissar att vi nog är iväg inom en timme .. skulle jag tro.
FL 1 : Mm .. mm .. vem är det som kör?
MT: (lång tystnad) ingen aning ..
Senast redigerad av piastrone 2021-03-24 kl. 18:51.
Citera
2021-03-24, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det hade väl varit lika bra att de gjort det. Hur kunde de släppa iväg honom till USA?

Vem var det som såg till att de inte blev insläppta i USA?
Polisen i Örebro kontaktade flygplatspolisen där. De grep paret. Man skyllde på fel ifylld ESTA. Örebropolisen mötte upp på Arlanda på lördag 19 maj.
Citera
2021-03-24, 18:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Polisen i Örebro kontaktade flygplatspolisen där. De grep paret. Man skyllde på fel ifylld ESTA. Örebropolisen mötte upp på Arlanda på lördag 19 maj.

Skrev inte Springare att de kom tillbaka 18 maj?

Onödigt att släppa iväg dem över huvudtaget, tycker jag.

Får polisen verkligen göra så? De var ju inte efterlysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in