Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
H*iding begärde en undersökning i form av ett tilläggsprotokoll av brottsplatsundersökning den 19-20 maj. Så även hon var tidigt inkopplad. Det KAN vara så att dessa byten av tre (3) åklagare gjorde att det blev missar.
Jag spekulerar naturligtvis, men när en chef byts ut varje/varannan dag, så är det ju självklart att det sker missar. PM skrivs inte hela tiden, det kan ta tid innan sådana upprättas. Så informationen blev nog därefter.
Eftersom PS "jag trodde" inte får någon kritik utan det alla andras fel, ska vi nog inte utgå från att åklagarbyten gör någon rejäl skillnad.
Efter frågat runt lite kan de två första vara jouråklagare, att när ens jour tar slut tar den andra över tills man utser en åklagare. Om ni förstår vad som menas. Jouråklagare a slutar sin jour och alla ärenden flyttas över tills nästa jour.
Om så är fallet här, vet jag inte.
Åklagarbyten sker då och då, det viktiga är arbetet på det så kallade golvet. Här vet vi att alla yutom en eller två är orsaken. *blink blink*
PS min källa sa även att det kan inte ha varit mycket tryck från polisen, det vill säga kom igen nu vi behöver det här gällande husrannsakan. Är det ett hårt tryck brukar det sällan bli nej. Så kan ju vara att just där och då kändes det inte prio ett. DS.