2021-03-24, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Skrev inte Springare att de kom tillbaka 18 maj?

Onödigt att släppa iväg dem över huvudtaget, tycker jag.

Får polisen verkligen göra så? De var ju inte efterlysta.
Nej. Han skrev 19 maj.
Citera
2021-03-24, 18:53
Medlem
Av dessa våldsmoment är det tre som är kraftiga våldsmoment i form av slag med ett
hårt föremål mot huvudet.. sen dödsorsak.. undersökningsfynden talar starkt för att
dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta
hjärnhinneartär och åtföljande blödningar.. och dödssätt så har Alex*ndra skrivit att
undersökningsfynden visar att dödsfallet har varit till följd av annan persons handaverkan
Ni har pratat om det ?
Kan tänka mig att Stefan vill återuppleva detta, eller varför inte även Hanna.
Citera
2021-03-24, 18:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Ur förhör med HÅ

Om HD:s flytt
150/684
"Lena var tokig på att Hanna flyttade så nära henne. Hon kände sig bevakad av Hanna och upplevde
situationen som olustig."

Om USA-resan
150/686
Hanna och Stefan skulle på ett giga geocachingevent i USA. Helenas uppfattning är att Hanna
och Stefan åkte på resan tillsammans men som separerade. Stefan har samtidigt sagt att han
och Hanna avser att bli gamla tillsammans. I samtal med Hanna 8:e april sa hon att tanken var
att det skulle vara hon och Stefan
. Utifrån det fick Helena uppfattningen att de gav sin
relation ett nytt försök och verkade se fram emot resan.
Citera
2021-03-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pushlr
Av dessa våldsmoment är det tre som är kraftiga våldsmoment i form av slag med ett
hårt föremål mot huvudet.. sen dödsorsak.. undersökningsfynden talar starkt för att
dödsorsaken varit omfattande intrakraniella skadorna i kombination med skada på mellersta
hjärnhinneartär och åtföljande blödningar.. och dödssätt så har Alex*ndra skrivit att
undersökningsfynden visar att dödsfallet har varit till följd av annan persons handaverkan
Ni har pratat om det ?
Kan tänka mig att Stefan vill återuppleva detta, eller varför inte även Hanna.
Han tände ju på ilska om jag minns rätt, så han drog nog en tralla när han kommit in i duschen efter mordet. Det var väl samma duschavlopp HD städade så noga lite senare?
Citera
2021-03-24, 18:59
Medlem
Även detta:
Och en sårskada på tummen med underliggande fraktur. Dessa skador har ett utseende
som starkt talar för att det orsakats av kraftigt slag med ett hårt föremål, skadan på tummen
har ett utseende som starkt talar för att det representerar en avvärjningsskada. Sen fortsätter
det med skallen men då är det mjukdelsblödningar med underliggande fraktur och då är det
mjukdelsblödningar i den vänstra tinningsmuskeln med underliggande krossfraktur med en
större skada då på hjäss och tinningsben samt flera andra skelettdelar och mjukdels
blödningar på vänster pek och långfinger med underliggande fraktur. Skadan i skallen har ett
utseende som starkt talar för att den orsakats av kraftigt slag med ett hårt föremål, skadorna
på fingrarna är även dessa orsakade av kraftigt slag och ser ut att vara av avvärjningsskador.
FL2: Sen går hon in på rena frakturer då är det fraktur på högra tinningsbenet, höger
nackben, vänstra okbensbågen, vänstra ögonhålan och högra överkäksbenet. Utseendet på
dessa frakturer talar för att dom orsakats av kraftigt trubbigt våld samt kraftiga slag med ett
hårt tämligen smalt eller avlångt föremål och så är det sista skadorna på huvudet.. då är det
sårskador och mjukdelsblödningar i huvudet, då är det förekomst av en stor tvärlöpande
sårskada baktill i höger hårbotten samt tolv stycken sårskador i hårbotten av olika storlek och
dom är utan underliggande skelettskada. Och dessa skador har ett utseende som talar för
upprepade slag med föremål. Majoriteten av dom här skadorna av dom påvisade skadorna på
huvudet och en del av skadorna på händerna har orsakats genom upprepat våld av annan
person och den här sammantagna skadebilden visar att det är sjutton separata våldsmoment,
sjutton separata våldsmoment i form av slag med ett föremål som har utövats mot huvudet
och att Wesström har varit i liv när slagen utdelats
Citera
2021-03-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han tände ju på ilska om jag minns rätt, så han drog nog en tralla när han kommit in i duschen efter mordet. Det var väl samma duschavlopp HD städade så noga lite senare?
Skulle inte blå förvånad om Stefan lät Hanna komma på dom under sex-akten.. och låta honom ejakulera
precis innan överfallet. Utstuderat råhet gissar jag på.
Citera
2021-03-24, 19:04
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Precis. Hon hade ropat "vargen kommer" för många gånger. Anmält älskaren för att han vägrade lämna sin fru. Tjafsat med ÅK när han lade ner utredningen, överklagat hans beslut.

Nu tror jag väl ändå inte att LW anmälde SD för att han inte lämnade HD.
Citera
2021-03-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Problemet första dagen är att de poliser som skulle göra närsök inte gjorde sitt jobb. De rapporterade in klara när de inte var de. Två gånger ska det alltså ha gjorts närsök i området. Andra gången med hund. Detaljerna har vi inte dock. Motorvägen är en naturlig gräns att utgå från men de missförstod kanske terrängen där även om en sån dunge ska genomsökas.

Någon fick rapport och nån gång så hamnade den rapporten på vakthavande och spaningsledningens bord. Närsöket hade gjorts utan resultat av dessa högskoleutbildade och erfarna människorna.

Sen vittnar grannar om att de letar och knackar i området fram till fredag som sig bör. Sök i skogen pga mobilens aktivitet.

Vari PS och JR personligen i detta har gjort fel förstår jag inte? Inte deras chefer heller uppenbarligen.

Dåligt sök är alltså det uppenbara tecknet på vad som gick galet. Där var ”spaningsledningen” inte direkt inblandad då sökandet görs av en annan del av organisationen.
De hade rapporterat närsöket som klart helt uppenbart.

det är ju detta jag tycker är så besynnerligt! flera inom polisen borde redan direkt kopplat ihop LW,s namn med hennes hobby när dom fick reda på vem det var som var försvunnen, om dom nu har nått att tänka med! (geocaching, och flertalet poliser utövar just nämnda hobby så kopplingen är ju solklar och att man kanske skulle fokusera sökandet på dessa platser först där gc-burkar är placerade eller ska publiceras! riktigt rötet polisarbete får man väl tillstå!
Citera
2021-03-24, 19:07
Medlem
Hårbotten är kvinnligt typ av våld ?
Hanna jobbar med patienter med varierande huvudtrauman..
Vad ligger personen närmast i relevans i skador och tillvägagångssätt.
Citera
2021-03-24, 19:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Skrev inte Springare att de kom tillbaka 18 maj?

Onödigt att släppa iväg dem över huvudtaget, tycker jag.

Får polisen verkligen göra så? De var ju inte efterlysta.

Jag tror PS skrivit fel datum, för jag tror att de kom hem 18 maj.
HD är på förhör sedan 19 maj när Lena hittas.

Jag tror också att det var HDs pappa som hämtade upp dom. Bilen beslagtogs ju 16 maj på Arlanda.
Citera
2021-03-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror PS skrivit fel datum, för jag tror att de kom hem 18 maj.
HD är på förhör sedan 19 maj när Lena hittas.

Jag tror också att det var HDs pappa som hämtade upp dom. Bilen beslagtogs ju 16 maj på Arlanda.
Du, det stämmer nog det du skriver. Varför i all världen skriver PS att en grupp poliser mötte dom den 19, när det enligt förhör 18/5)med HD var hennes var som hämtade henne (möjligen den 18 maj). Sånt kan ju inte HD ljuga om, det förstår hon ju själv. Men varför skriver PS det?

Edit: så här säger HD i förhör: : Frr..eh fredagkvällen. Eh är vi .. så han kom o hämta oss, vi stannade o käka på vägen tillbaka eftersom jag .. det inte har funnits nån glutenfri mat nånstans så har ju jag ätit
skitdåligt.. ehh .. å vi stannade o åt på Max.Åsen så åkte vi direkt till sommarstugan där
barnen väntade. 0 var vakna o väntade på oss. Så då kramades vi en stund med dom ..

Kan det vara så att när PS dragit till Tyskland med några kollegor, så ändrades ordern om att en polisgrupp skulle hämta? Datum kan man skriva fel, men inte såna här insatser. Jag har bara läst en del som @Litenensam lagt upp här - så det kanske finns en fortsättning som jag inte känner till då.
Senast redigerad av Picasso2 2021-03-24 kl. 19:31.
Citera
2021-03-24, 19:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du, det stämmer nog det du skriver. Varför i all världen skriver PS att en grupp poliser mötte dom den 19, när det enligt förhör 18/5)med HD var hennes var som hämtade henne (möjligen den 18 maj). Sånt kan ju inte HD ljuga om, det förstår hon ju själv. Men varför skriver PS det?

Edit: så här säger HD i förhör: : Frr..eh fredagkvällen. Eh är vi .. så han kom o hämta oss, vi stannade o käka på vägen tillbaka eftersom jag .. det inte har funnits nån glutenfri mat nånstans så har ju jag ätit
skitdåligt.. ehh .. å vi stannade o åt på Max.Åsen så åkte vi direkt till sommarstugan där
barnen väntade. 0 var vakna o väntade på oss. Så då kramades vi en stund med dom ..

Det är fel datum hela vägen.
Det börja så här:

"Måndagen den 14 maj kallades jag in till min närmsta chef, J*onas R*ydén."

Så fortsätter det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här