Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag tror PS skrivit fel datum, för jag tror att de kom hem 18 maj.
HD är på förhör sedan 19 maj när Lena hittas.
Jag tror också att det var HDs pappa som hämtade upp dom. Bilen beslagtogs ju 16 maj på Arlanda.
Du, det stämmer nog det du skriver. Varför i all världen skriver PS att en grupp poliser mötte dom den 19, när det enligt förhör 18/5)med HD var hennes var som hämtade henne (möjligen den 18 maj). Sånt kan ju inte HD ljuga om, det förstår hon ju själv. Men varför skriver PS det?
Edit: så här säger HD i förhör: :
Frr..eh fredagkvällen. Eh är vi .. så han kom o hämta oss, vi stannade o käka på vägen tillbaka eftersom jag .. det inte har funnits nån glutenfri mat nånstans så har ju jag ätit
skitdåligt.. ehh .. å vi stannade o åt på Max.Åsen så åkte vi direkt till sommarstugan där
barnen väntade. 0 var vakna o väntade på oss. Så då kramades vi en stund med dom ..
Kan det vara så att när PS dragit till Tyskland med några kollegor, så ändrades ordern om att en polisgrupp skulle hämta? Datum kan man skriva fel, men inte såna här insatser. Jag har bara läst en del som @Litenensam lagt upp här - så det kanske finns en fortsättning som jag inte känner till då.