2021-03-24, 07:42
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molndalen
Hur mycket har 29-åringen kostat rättsväsendet och skattebetalarna?
Kommer hon någonsin kunna gå ens break even.
Trevligt för alla som hädanefter riskerar bli falskt anklagade av henne och vetskapen om att hon är fylld med Göran Lambertz sperma.
Chansen är i alla fall betydligt större för henne än för 60% av alla nya svenskar och deras ungar.
Citera
2021-03-24, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper det inte.

Lambertz har knullat på denna psykiskt sjuka flicka när hon har varit kraftigt berusad, efter att han har bjudit hem henne dit. Det började i en trevlig ton, tjejen har säkert "daddy issues" och sökte en trygghet i Lambertz. Såg denne som en form av fadersgestalt.

Lambertz har en Gollum-liknande utmärglad figur, kroppen lär se ut som ett russin. Det finns ingen kvinna i ung ålder som frivilligt skulle ha sex med denne.

Uttrycket "jag skäms för att jag var otrogen" myntades väl av Lambertz? Lambertz bjöd hem denna sargade flicka till sig på julafton med tanken om att knulla henne. Redan där och då borde det stått klart i huvudet på en 70-åring att om en ung flicka, som är så ensam att hon väljer att åka dit på julafton, är ett skört offer? Kanske kände han för henne, brydde sig om henne, men kåtheten hos gubben tog över.
Det finns dock ingenting...som styrker att denna EA verkligen var kraftig berusad då hon var hemma hos Lambertz under Julen.
Varför Älskar svennar - att berätta Sagor för varandra? Pga leda?
Citera
2021-03-24, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wisdom
För ordningens skull: sen när är en 29-åring en ung flicka? Jag ser inga som helst problem med åldersskillnaden, golddiggers finns över hela världen.

Frågan nu är:
1) Vad kan 29-åringen förvänta för konsekvenser?
2) Hur stort skadestånd kan Lambertz förvänta sig?
3) Kan Lambertz ev skadestånd bli prejudikat och varje invandrad ("oskyldig") förortsgangster kräva detsamma?
4) Hur stor skada kommer svenska skattebetalare att åsamkas?

1) Hon kan bli uthängd i sociala medier av illasinnade. Hon skulle, i teorin, kunna bli åtalad för falsk tillvitelse, men det är extremt osannolikt. Lambertz skulle också kunna stämma henne, men en sådan lär knappast få framgång om han inte kan bevisa att hon agerat i syfte att skada honom.

2. Han lär få sedvanlig ersättning för att ha suttit häktad från JK, dvs i storleksordning 30 tkr för lidande samt ersättning för ev direkta kostnader. Eftersom han är pensionär lär Haninge få ersättning för förlorad arbetsinkomst.

3. Svårt att se att Lambertz skulle vara berättigad till något särskilt skadestånd. Det har inte framkommit något särkilt i åklagarens hantering som tyder på att Lambertz blivit utsatt för något rättsövergrepp. Skulle så ändå vara fallet kan naturligtvis skadestånd (och åtal av åklagaren) bli aktuellt, men då bedöms det på detta falls premisser och innebär för den sakens skull inte något prejudikat. Bara det faktum att Lambertz är känd och fallet uppmärksammat innebär inte att det bildas något prejudikat.

4. Skattebetalarna får stå för Lambertz ersättning enligt ovan, hans advokatkostnader samt kostnaderna för polisens och åklagarens utredningar. Men det är i sig inget konstigt. I en rättsstat ska misstänkta brott utredas, men också den som inte åtalas/döms hållas skadeslös.
Citera
2021-03-24, 07:47
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Eh, jag skulle inte utesluta att kvinnan är rimligt intelligent på de sätt som kan mätas (IQ-test osv), däremot så befinner hon sig i ett tillstånd av känslomässigt kaos vilket gör att långsiktiga planer blir helt omöjliga (därav ~90poäng på 5 år). Tror inte folk ska oroa sig för att hon faktiskt blir jurist, även om hon skulle lyckas ta jur kand så kommer detta alltid ligga henne till last.

Att fabriksåterställa sin mobil även i detta mål trots att det inte fungerade i tidigare mål tyder inte på hög IQ.
Citera
2021-03-24, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klumpfisken
Nu har damen vad jag förstår varit utsatt för eventuell våldtäkt tre gånger men eventuella gärningsmän är friade, dvs anses oskyldiga. Fast det behöver ju inte alls betyda att hon inte verkligen blivit våldtagen utan bara att bevisen inte räckte.

Jag noterar i tråden att många därmed anser damen mindre trovärdig, ett resonemang som inte alls känns rättssäkert. Det kan ju innebära att offren i liknande fall efter våldtäkt två/tre blir lovligt byte för diverse fula fiskar som vet hur slipsten ska dras.

Brottsoffrets rättstrygghet får ju inte bli sämre på bekostnad av gärningsmännens rättstrygghet och riskera hot om åtal för förtal om hen fortsättningsvis anmäler. Det är väl knappat bevisat att några våldtäkter inte alls ägt rum utan endast att de ej med tillräcklig säkerhet gick att styrka.

Hon riskerar inte anmälan för förtal, om hon inte gör en cissi. Däremot så finns en liten risk för falsk angivelse men då bara om har uppenbart ljugit eller förfalskat bevis.

Sen så är det så att tidigare offer blir oftare utsatta för nya våldtäkter.

Det lite konstiga här att man valde att häkta så sent i utredningen. Det hade ju uppenbart varit bättre att inte häkta.

Det går ju vara konspiratorisk lagd åt båda hållen. 1 Kvinnan är en knäppskalle och åklagaren ville synas. 2 Åklagaren ville egentligen bara försvinna. GL är en tolvtaggare, men blev pressad att häkta 3 Efter häktningen blev åklagaren pressad att släppa GL.

Nu tror jag att det var två berusade personer som hade sex. Och vem som blev utnyttjad av vem kan ju diskuteras. Med dagens lagstiftning kunde man troligen ha fällt båda två. Och det hade varit extremt komiskt. Det är alltså ett fall vårt rättsväsende inte vill ta i och som grädde på moset gällde det GL och en ung kvinna som har faktisk en historia, som i detta fall ger det hela en extra krydda.

Hur som helst var båda dumma huvudet, främst GL då han är gammal, då de träffades under corona-tider. Men de kände sig väl ensamma och människan är ett socialt djur. Det gäller både för äldre manliga juridiska tolvtaggare och "unga" kvinnliga lite snurriga studentskor.

Mitt tips drick med måtta så är risken mindre att hamna i dåliga situationer.
Citera
2021-03-24, 07:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mrkane64
1) Hon kan bli uthängd i sociala medier av illasinnade. Hon skulle, i teorin, kunna bli åtalad för falsk tillvitelse, men det är extremt osannolikt. Lambertz skulle också kunna stämma henne, men en sådan lär knappast få framgång om han inte kan bevisa att hon agerat i syfte att skada honom.

2. Han lär få sedvanlig ersättning för att ha suttit häktad från JK, dvs i storleksordning 30 tkr för lidande samt ersättning för ev direkta kostnader. Eftersom han är pensionär lär Haninge få ersättning för förlorad arbetsinkomst.

3. Svårt att se att Lambertz skulle vara berättigad till något särskilt skadestånd. Det har inte framkommit något särkilt i åklagarens hantering som tyder på att Lambertz blivit utsatt för något rättsövergrepp. Skulle så ändå vara fallet kan naturligtvis skadestånd (och åtal av åklagaren) bli aktuellt, men då bedöms det på detta falls premisser och innebär för den sakens skull inte något prejudikat. Bara det faktum att Lambertz är känd och fallet uppmärksammat innebär inte att det bildas något prejudikat.

4. Skattebetalarna får stå för Lambertz ersättning enligt ovan, hans advokatkostnader samt kostnaderna för polisens och åklagarens utredningar. Men det är i sig inget konstigt. I en rättsstat ska misstänkta brott utredas, men också den som inte åtalas/döms hållas skadeslös.

White privilege I högsta grad, Göran kan döda en människa på öppen gata och komma undan med det känns det nu
Citera
2021-03-24, 07:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Fuck you, metoo – kvinnan förgörs live

Det är ärligt talat ganska chockartat. Vad säger han, och vad säger det han säger om kvinnan som anmält honom? Göran Lambertz kallar den juriststudent han ”kladdat på”, samtidigt som han varit en ”fadersfigur till”, för lögnerska och bedragerska. Sändningen pågår okommenterat.

Göran Lambertz säger att kvinnan avvisat honom när han försökt krama och pussa henne. Han har inte kunnat stå emot, han har varit ”svag i köttet och anden”, säger han. Och han skäms. Skäms för att han har varit otrogen mot ”sin kvinna”. Någonstans sitter samtidigt en annan kvinna, som på bästa sändningstid och i public service och andra medier utmålas som galen.
https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/fuck-you-metoo-kvinnan-forgors-live/
Citera
2021-03-24, 07:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Att fabriksåterställa sin mobil även i detta mål trots att det inte fungerade i tidigare mål tyder inte på hög IQ.
Har det visat sig att hon gjort det i det här målet?
Citera
2021-03-24, 07:49
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingkong
Någon bild på ludret?

Här har du henne naken:
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Och här är en porrfilm men det är omdebatterat om det är hon eller inte:
https://xhamster.com/videos/lisa-xhFwgIv
Citera
2021-03-24, 07:51
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Har det visat sig att hon gjort det i det här målet?

Andra i tråden har påstått att det har framkommit ja.
Citera
2021-03-24, 07:53
Medlem
Det är så jävla komiskt att Lambertz nu är besviken på rättsystemet. Han tycker att det blivit lurat på ett sätt han fått sota för...

Det är mannen som ofta trott att andra är skyldiga bara de blivit åtalade. T o m för massmord, så ser han inte att rättssystemet blev lurat av tokiga psykologiska teorier.

Han försvarar en uppenbart labil person mot falskanmälningar och förtalsanklagelser. En kvinna som verkar ha jobbat ganska hårt på att just lura rättssystemet.

Men så lättlurat får inte systemet vara att det häktar MIG... inte mig, då har det gått för långt.

Alla vet jag är hederlig. det är de andra, de där andra männen... de är minsann inte rena i sin vandel.

Det var länge sedan jag skrattade så gott... sug på den Lambertz!!
Senast redigerad av ZiggeZiggarett 2021-03-24 kl. 08:12.
Citera
2021-03-24, 07:55
Medlem
Jofs avatar
Nu väntar vi bara på att damen ska slå tillbaka. Ha ett eget pressmöte.
Det jag undrar är om hon jobbade/jobbar som eskort. Har inte fått fakta om det.
Bara okvalificerade gissningar här av sensationslystna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in