Citat:
Ursprungligen postat av
SecretQ
OM du hade varit med om en våldtäkt så skulle du generellt inte påstå att kvinnan ljuger, en enkel slutsats. Därför säger jag att du inte har tolkningsföreträde efter som det sannolikt inte har hänt dig.
I min ålder 55+ så har de flesta män en annan erfarenhet och inte så mycket hat mot kvinnor som ni yngre, mellan tummen och pekfingret, i åldrarna 18-35 år. Vet inte om jag kan räkna 35-åringar som yngre i och för sig.
Hur fan lyder din logik? Så om jag hade varit med om en våldtäkt, eller annat trauma, så skulle jag inte kunna säga att en annan människa kan ljuga om att dom har varit med om våldtäkt, eller annat trauma?
Måste alla våldtagna säga att alla andra som hävdar dylikt per automatik talar sanning.
Och du tillhör en generation som inte har varit med om det den yngre generationen har varit med om. Du saknar alltså insikt och bör väl kanske ta dig en funderare istället för att hävda att din gamla bild av hur saker och ting ser ut fortfarande är status quo?
Samhället har förändrats och folks beteenden har definitivt förändrats. Kvinnors i synnerlighet. Män också då dom är mer he-bitches än män nu för tiden.
Allting är upp och ner.