Citat:
Ursprungligen postat av
skarpsint
Har det blivit känt nånting om den "inspelning" som det talades om som bevisning? Vad skulle vara inspelat, händelseförloppet under själva julhelgen eller något samtal som skett i efterhand (telefonsamtal)?
Jag förutsatte ju att det åsyftades en ljudinspelning. Men nu har det börjat pratas om ett porrklipp, dvs videoklipp, som föreställer kvinnan i något helt annat sammanhang än med GL. Men känns ju väldigt långsökt att det skulle vara det videoklippet som åsyftades som "inspelning", som dessutom skulle utgöra bevisning. Detta även om Stoppa Pressarna har publicerat någon sådan märklig story om att porrklippet skulle ha varit av betydelse för åklagarens beslut gällande förundersökningen.
Var finns HELA Lambertz presskonferens, fulla klippet? SVT klipper ju tillbaka till studion mitt när han pratar. Har letat i de flesta etablerade medier, Aftonbladet, Expressen osv...
Jag ser att Google har filtrerat sökresultaten för denna Flashback-tråd. Någon som vet hur det kommer sig? När man söker på "målsägarens" namn + Flashback så dyker tråden upp men det finns inga "snippets" alls från tråden, vilket jag aldrig har sett tidigare. Bara ett tomrum där under trådens titel. Har "målsägaren" (kvinnan) lämnat in en ansökan till Google om att få sitt namn borttaget (right to be forgotten enligt GDPR)? Verkar ha gått väldigt snabbt i så fall, att få den beviljad.
Det finns minst 2 ljudinspelningar enligt Stoppa Pressarna, en under själva "våldtäkten" (MÄ har tydligen för "vana" att spela in ljudet under sina samlag), och en typ 2 dagar efter, när GL "ber om ursäkt" (MÄ ringer då upp GL.)
Porrklippet i sig inte intressant, det är DATUMET det lades ut på internet, samt vem som s.a.s. styr kameran, vilket MÄ gör i bild. (Saken är väl som så, att MÄ mår inte sååå dåligt av "våldtäkten" så att hon kan producera porrfilm EFTER polisanmälan av GL).
Hela presskonferensen lär finnas på SVTPlay.....
Japp, MÄ har haft mycket bråda dagar med att städa nätet på spår efter henne......
Citat:
Ursprungligen postat av
stockcock
Tack. Vilka år blev E.A. LPT:ad?
Ej läst ex-makens blogg. Däremot läst att denne varit dubbelt så gammal som E.A.
Borderline-störning, ej otänkbart. Dock tänkbart att Lambertz knullat på E.A. Ej heller otänkbart att E.A. varit kraftigt berusad när samlaget skett.
Enligt Stoppa Pressarna skrevs hon ut sista gången år 2013, det är det enda vi vet.
Tror de skiljdes år 2017
Jaa, men inte berusad nog att sätta igång ljudinspelning på mobilen......
Läs Stoppa Pressarnas artiklar, där står nästan allt.