2021-03-24, 03:14
Medlem
DrLECTERs avatar
Göran Lambertz. Denna person skulle jag inte vilja ha som fiende.
Att dyka upp i sådant här sammanhang mot den bakgrunden herr Lambertz besitter
påvisar att hans maktfullkomlighet.
Nu ska denne stämma hela staten Sverige för att en stackars kvinna fick honom att
sätta på henne på självaste julafton.
Snacka om att tomten var på besök. Men tomten ska man inte reta för han
sitter på en stor livserfarenhet och kan många knep och göra livet djävligt besvärligt för
de som gått emot honom.
Nästa gång herr Lambertz visar sig sitter det förmodligen två horn i pannan på densamma.
Och då hade varit om inte bättre men betydligt lugnare om man som offer i stället bockat och
tackat för att tomten satte på bakifrån och på självaste julafton.
Att djävulen klär ut sig för att luras är inget nytt men se nu upp så inte han tar hornen och
sticker upp dem i staten Sverige för nu är han förbannad.
Citera
2021-03-24, 03:22
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Nej självfallet inte. Filmen saknar ju helt betydelse för detta fall. Nej det måste varit något annat som gjort att de lade ner åtalet. Och där kan man ju tro att det var innehållet i tfnen som var viktigt, att det fanns för mycket "bevis" om EAs planer på att snärja GL på något sätt. Riktigt komprometterande uppgifter alltså.

I intervjun på SVT så säger ju åklagaren kallt att uppgifterna inte räcker, och det utan att staka sig eller tänka efter. Så då fanns det sådana uppgifter som tyder på att MÄ farit med osanning.
Kanske grova lögner, vem vet ?

Men om några dagar så kommer det någon annan feministisk åklagare att återuppta ärendet igen. GL blir häktad igen osv, i all oändlighet. Precis som Assange

Okej, ja då var det kanske längesedan som det fanns ett stödboende där. Tack för upplysningen !

Nej, på Röntgenvägen har det bara funnits öppenvård, inget boende.
Citera
2021-03-24, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Göran Lambertz. Denna person skulle jag inte vilja ha som fiende.
Att dyka upp i sådant här sammanhang mot den bakgrunden herr Lambertz besitter
påvisar att hans maktfullkomlighet.
Nu ska denne stämma hela staten Sverige för att en stackars kvinna fick honom att
sätta på henne på självaste julafton.
Snacka om att tomten var på besök. Men tomten ska man inte reta för han
sitter på en stor livserfarenhet och kan många knep och göra livet djävligt besvärligt för
de som gått emot honom.
Nästa gång herr Lambertz visar sig sitter det förmodligen två horn i pannan på densamma.
Och då hade varit om inte bättre men betydligt lugnare om man som offer i stället bockat och
tackat för att tomten satte på bakifrån och på självaste julafton.
Att djävulen klär ut sig för att luras är inget nytt men se nu upp så inte han tar hornen och
sticker upp dem i staten Sverige för nu är han förbannad.

Haha härlig liten utläggning där men det kommer inte bli något av Lambertz stämning av staten att skriva hem om. Dock så förstår jag att han är förbannad först dragen i smutsen och förnedrad samt utskrattad i alla dessa år angående Quick och den rättsliga farsen. Nu hamnar han återigen i rampljuset när denna slinka försöker lura honom och denna gång som den kåta gamla gubben istället för den naiva enkelspåriga dåren som vägrade inse att han blivit lurad här ifrån till Pluto och tillbaka i Quick-fallet.

Till hans försvar så hade jag också gett efter för mina köttsliga lustar och satt på EA så det stod härliga till.
Senast redigerad av Hibiscrub 2021-03-24 kl. 03:28.
Citera
2021-03-24, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Då får ni läsa artikeln i Stoppa Pressarna igen. Det gäller DATUMET som filmen är upplagd på nätet/sighten, det är EFTER att GL har polisanmälts, men inte anhållits. MÄ har själv spelat in filmen, det syns att hon sätter på kameran (och stänger av den när det är slut).

En åklagare ska vara objektiv, alltså även syna bevis till den misstänktes fördel.

Titta gärna på youtubeklippet av advokat David Massi "När en kvinna ljuger", så förstår ni, förhoppningsvis.

Och den är då antagligen tagen med EAs tfn. Och att filmen fanns i tfnen när NFC fick den.
Då kan de se om tidsuppgifterna på tfnen stämmer.
Därmed faller hela hennes argumentation att hon är nedbruten av typ sorg och ilska.
Citera
2021-03-24, 03:30
Medlem
stockcocks avatar
Jag köper det inte.

Lambertz har knullat på denna psykiskt sjuka flicka när hon har varit kraftigt berusad, efter att han har bjudit hem henne dit. Det började i en trevlig ton, tjejen har säkert "daddy issues" och sökte en trygghet i Lambertz. Såg denne som en form av fadersgestalt.

Lambertz har en Gollum-liknande utmärglad figur, kroppen lär se ut som ett russin. Det finns ingen kvinna i ung ålder som frivilligt skulle ha sex med denne.

Uttrycket "jag skäms för att jag var otrogen" myntades väl av Lambertz? Lambertz bjöd hem denna sargade flicka till sig på julafton med tanken om att knulla henne. Redan där och då borde det stått klart i huvudet på en 70-åring att om en ung flicka, som är så ensam att hon väljer att åka dit på julafton, är ett skört offer? Kanske kände han för henne, brydde sig om henne, men kåtheten hos gubben tog över.
Citera
2021-03-24, 03:31
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Har det blivit känt nånting om den "inspelning" som det talades om som bevisning? Vad skulle vara inspelat, händelseförloppet under själva julhelgen eller något samtal som skett i efterhand (telefonsamtal)?
Jag förutsatte ju att det åsyftades en ljudinspelning. Men nu har det börjat pratas om ett porrklipp, dvs videoklipp, som föreställer kvinnan i något helt annat sammanhang än med GL. Men känns ju väldigt långsökt att det skulle vara det videoklippet som åsyftades som "inspelning", som dessutom skulle utgöra bevisning. Detta även om Stoppa Pressarna har publicerat någon sådan märklig story om att porrklippet skulle ha varit av betydelse för åklagarens beslut gällande förundersökningen.

Var finns HELA Lambertz presskonferens, fulla klippet? SVT klipper ju tillbaka till studion mitt när han pratar. Har letat i de flesta etablerade medier, Aftonbladet, Expressen osv...

Jag ser att Google har filtrerat sökresultaten för denna Flashback-tråd. Någon som vet hur det kommer sig? När man söker på "målsägarens" namn + Flashback så dyker tråden upp men det finns inga "snippets" alls från tråden, vilket jag aldrig har sett tidigare. Bara ett tomrum där under trådens titel. Har "målsägaren" (kvinnan) lämnat in en ansökan till Google om att få sitt namn borttaget (right to be forgotten enligt GDPR)? Verkar ha gått väldigt snabbt i så fall, att få den beviljad.

Det finns minst 2 ljudinspelningar enligt Stoppa Pressarna, en under själva "våldtäkten" (MÄ har tydligen för "vana" att spela in ljudet under sina samlag), och en typ 2 dagar efter, när GL "ber om ursäkt" (MÄ ringer då upp GL.)

Porrklippet i sig inte intressant, det är DATUMET det lades ut på internet, samt vem som s.a.s. styr kameran, vilket MÄ gör i bild. (Saken är väl som så, att MÄ mår inte sååå dåligt av "våldtäkten" så att hon kan producera porrfilm EFTER polisanmälan av GL).

Hela presskonferensen lär finnas på SVTPlay.....

Japp, MÄ har haft mycket bråda dagar med att städa nätet på spår efter henne......

Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tack. Vilka år blev E.A. LPT:ad?

Ej läst ex-makens blogg. Däremot läst att denne varit dubbelt så gammal som E.A.

Borderline-störning, ej otänkbart. Dock tänkbart att Lambertz knullat på E.A. Ej heller otänkbart att E.A. varit kraftigt berusad när samlaget skett.

Enligt Stoppa Pressarna skrevs hon ut sista gången år 2013, det är det enda vi vet.

Tror de skiljdes år 2017

Jaa, men inte berusad nog att sätta igång ljudinspelning på mobilen......

Läs Stoppa Pressarnas artiklar, där står nästan allt.
Citera
2021-03-24, 03:40
Medlem
fermions avatar
Undrar om psykopat-Quick i bakgrunden sett till att sammanföra EA och Lambertz på något sätt. Vild spekulation, men den mannen ger mig chills och kaka hittar ofta maka.
Annars bra i synopsis till den kommande filmen, eller inte, för stöta sig med snäll-Quick går ju inte för sig i mediavärlden.
Citera
2021-03-24, 03:41
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Det finns minst 2 ljudinspelningar enligt Stoppa Pressarna, en under själva "våldtäkten" (MÄ har tydligen för "vana" att spela in ljudet under sina samlag), och en typ 2 dagar efter, när GL "ber om ursäkt" (MÄ ringer då upp GL.)

Porrklippet i sig inte intressant, det är DATUMET det lades ut på internet, samt vem som s.a.s. styr kameran, vilket MÄ gör i bild. (Saken är väl som så, att MÄ mår inte sååå dåligt av "våldtäkten" så att hon kan producera porrfilm EFTER polisanmälan av GL).

Hela presskonferensen lär finnas på SVTPlay.....

Japp, MÄ har haft mycket bråda dagar med att städa nätet på spår efter henne......

Enligt Stoppa Pressarna skrevs hon ut sista gången år 2013, det är det enda vi vet.

Tror de skiljdes år 2017

Jaa, men inte berusad nog att sätta igång ljudinspelning på mobilen......

Läs Stoppa Pressarnas artiklar, där står nästan allt.

LPT från 2013 är inte super-relevant.

Jag vet inte vilka artiklar du hänvisar till, bara namnet låter så nödigt så att jag inte ens tänker bemöda mig i att läsa dessa.

Min bild av händelseförloppet skrev jag ovan, detta är vad som har hänt. Finns specifika frågor gällande Borderline (EPS) så citera gärna mitt inlägg. Lämnar nu tråden.
Citera
2021-03-24, 03:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Då får ni läsa artikeln i Stoppa Pressarna igen. Det gäller DATUMET som filmen är upplagd på nätet/sighten, det är EFTER att GL har polisanmälts, men inte anhållits. MÄ har själv spelat in filmen, det syns att hon sätter på kameran (och stänger av den när det är slut).

En åklagare ska vara objektiv, alltså även syna bevis till den misstänktes fördel.

Titta gärna på youtubeklippet av advokat David Massi "När en kvinna ljuger", så förstår ni, förhoppningsvis.

Visst, jag förstår att man gör en samlad bedömning och visst, EA:s trovärdighet var knappast den bästa efter det tidigare ärendet där hon klippte i bevismaterialet, men likväl har jag svårt att se hur en porrfilm, oavsett när den laddats upp någonstans skulle ligga till last för hennes del.
Citera
2021-03-24, 04:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skarpsint
Var finns HELA Lambertz presskonferens, fulla klippet? SVT klipper ju tillbaka till studion mitt när han pratar. Har letat i de flesta etablerade medier, Aftonbladet, Expressen osv...

Har inte hittat den. SVT:s version är den mest fullständiga jag sett hittills. Helt sjukt att det tydligen inte går att se hela pressträffen.
Senast redigerad av CarolSeaver 2021-03-24 kl. 04:52.
Citera
2021-03-24, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Jag köper det inte.

Lambertz har knullat på denna psykiskt sjuka flicka när hon har varit kraftigt berusad, efter att han har bjudit hem henne dit. Det började i en trevlig ton, tjejen har säkert "daddy issues" och sökte en trygghet i Lambertz. Såg denne som en form av fadersgestalt.

Lambertz har en Gollum-liknande utmärglad figur, kroppen lär se ut som ett russin. Det finns ingen kvinna i ung ålder som frivilligt skulle ha sex med denne.

Uttrycket "jag skäms för att jag var otrogen" myntades väl av Lambertz? Lambertz bjöd hem denna sargade flicka till sig på julafton med tanken om att knulla henne. Redan där och då borde det stått klart i huvudet på en 70-åring att om en ung flicka, som är så ensam att hon väljer att åka dit på julafton, är ett skört offer? Kanske kände han för henne, brydde sig om henne, men kåtheten hos gubben tog över.
Mannen du är ju efterbliven på riktigt. Denna "unga flicka" så som du uttrycker dig är 29 år. Denna "unga flicka" har anmält 3 män oberoende av varandra för 3 våldtäkter vid 3 olika tillfällen inom loppet av 3-4 år. En gick till åtal med en fällande dom men där det visade det sig att den "unga flickan" manipulerat bevismaterial hon lämnat till polisen och mannen friades efter att den manipulerade ljudinspelningen visade tydligt att kvinnan i samförstånd haft sex.
I det andra fallet lades det ner och 29 år "unga flickan" väntar själv åtal för förtal.

Denna "unga flicka" har dessutom varit tvångsomhändertagen" av psykvården vid 2 tillfällen. Hennes omdöme och tillstånd verkar vara exakt i linje med att träffa en gammal mäktig man och försöka återigen snärja till sig offerpoäng och kanske ett mysigt skadestånd.

Men som jag inledde, du är efterbliven om du inte kan se den röda tråden i den 29-åriga "unga flickans" beteende. Afterbliwen.
Citera
2021-03-24, 04:55
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Denna "unga flicka" har anmält 3 män oberoende av varandra för 3 våldtäkter vid 3 olika tillfällen inom loppet av 3-4 år.

Men begreppet "unga flicka" avses alltså donnan som på Flashback måste gå under benämningen "EA" – som tydligast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in