2021-03-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det är stillbilder. Effekten blir att ögonen (och allt annat) blir fixerat.

Still bilder kan högst vara levande... Du har nog inte förstått vad jag menar
Citera
2021-03-23, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Den skylten med texten ”I dessa lokaler knullas det under kameraövervakning”

Många kändisar kör med det nuförtiden i USA. Tjejen får spela in att hon vill ha sex och detaljera vad för sex, sedan spelas det in när de har sex och superkrypteras av ett företag. Blir det någon anklagelse kan företaget ge filmmaterialet till polisen. Kändisarna själva får alltså inte tillgång det det inspelade heller. Detta för att ingen ska kunna anklaga dem för manipulation av materialet.
Citera
2021-03-23, 09:13
Medlem
Vet inte om det kommit upp tidigare i tråden, samt ifall det finns någon koppling med detta fall, men det var ju en professor på Umeå Universitet som fick sparken för typ ett år sedan sedan efter att ha köpt sex av en kvinnlig juridikstudent med samma förnamn som kvinnan i fråga här...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/larare-atalas-for-att-ha-kopt-sex-av-student

Kan det handla om samma kvinna?
Citera
2021-03-23, 09:22
Bannlyst
En feministisk könskrigare kämpar ned en vit man som innehar makt! Bra jobbat!
Citera
2021-03-23, 09:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det står tidigare i tråden att några antar (vet?) att EA har varit intagen för ungdomsvård eller placerad på fosterhem (?). Vi vet också att hon tvångsvårdats för psykiska besvär. Hennes uppväxt verkar ha varit trasslig.

Lektyrfotografen verkar inte heller bara ha rent mjöl i påsen. Trålar han efter unga flickor utanför ungdomshem? Låter flickorna skriva på foto-releaser som ger honom rätt att publicera bilder så fort de är myndiga,18 år? Han verkar gärna vilja fota unga nakna flickor...

Om nu EA var 19 år vid första fotograferingarna verkar hon ha gått direkt från gymnasieålder in i en internationell nakenfotografering under lektyrfotografens vingar. När han tröttnade på henne efter några år blev det nya modeller och bråk med EA.

Skulle gissa att EA sedan fortsatte att försöka leva på sitt utseende och sin kropp.

Nu är det här en mer allmän fråga än något riktat till dig, men eftersom du ändå nämner det, vad vet vi egentligen om EA:s uppväxt?

Vi vet att hon har en historia av någon slags psykisk ohälsa (därav tvångsvården) men vad vet vi mer? Jag har inte sett någon information om EA:s liv annat än sådant som ägt rum när hon var gift med den där fotografen eller när hon lånade någon lägenhet och sedan vägrade att flytta.

Det här kanske bara är något jag fått för mig eller kanske en ren slump, men brukar det inte dyka upp åtminstone någon i välbesökta trådar som dessa som har känt den tråden handlar om och som kan bidra med lite information? När det gäller EA tycks det fortfarande vara oklart var hon är född, var hon växte upp, om hon hade några kompisar under sin uppväxt, osv. Med den bristfälliga informationen som finns för tillfället känns det nästan som att hon uppstod ur intet strax innan sitt bröllop med fotografen.
Citera
2021-03-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Många kändisar kör med det nuförtiden i USA. Tjejen får spela in att hon vill ha sex och detaljera vad för sex, sedan spelas det in när de har sex och superkrypteras av ett företag. Blir det någon anklagelse kan företaget ge filmmaterialet till polisen. Kändisarna själva får alltså inte tillgång det det inspelade heller. Detta för att ingen ska kunna anklaga dem för manipulation av materialet.
Är det sant - avancerat - känns som ett jävligt sexigt förspel - fyll i det här formuläret sedan blir det knulla av.
Citera
2021-03-23, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Är det sant - avancerat - känns som ett jävligt sexigt förspel - fyll i det här formuläret sedan blir det knulla av.

I dessa me-too tider hade jag också gjort det om jag var kändis och tagit hem någon brutta
Citera
2021-03-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nu är det här en mer allmän fråga än något riktat till dig, men eftersom du ändå nämner det, vad vet vi egentligen om EA:s uppväxt?

Vi vet att hon har en historia av någon slags psykisk ohälsa (därav tvångsvården) men vad vet vi mer? Jag har inte sett någon information om EA:s liv annat än sådant som ägt rum när hon var gift med den där fotografen eller när hon lånade någon lägenhet och sedan vägrade att flytta.

Det här kanske bara är något jag fått för mig eller kanske en ren slump, men brukar det inte dyka upp åtminstone någon i välbesökta trådar som dessa som har känt den tråden handlar om och som kan bidra med lite information? När det gäller EA tycks det fortfarande vara oklart var hon är född, var hon växte upp, om hon hade några kompisar under sin uppväxt, osv. Med den bristfälliga informationen som finns för tillfället känns det nästan som att hon uppstod ur intet strax innan sitt bröllop med fotografen.

En rent allmänt spekulation är att hon antagligen flyttat runt mycket om uppväxten varit trasslig och hon har varit placerad på diverse institutioner. Kanske kan det förklara varför ingen ”känner henne”? Jag tycker trots omständigheterna väldigt synd om henne. Det finns säkert förklaringar i hennes uppväxt till det beteenden som hon nu tycks ha. Man blir onekligen nyfiken på hennes föräldrar roll i hennes liv. Hon beskrivs som väldigt intelligent så man kan väl anta att hennes föräldrar också borde vara det men eventuellt i kombination med psykisk ohälsa. Sorgligt.
Citera
2021-03-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Neeeej. Det finns väl knappt något förfarande som är så formaliserat som tillsättning av notarietjänster. Inte kan Lambertz gå in och peta i det förfarandet hos Domstolsverket. När du säger så så låter du som en foliehatt som har svårt att tåla att kvinnliga juridikstudenter fick högre betyg än dig.
Vet inte om just GL men du ska inte sätta sån naiv tillit till systemet. Tro mig.
Citera
2021-03-23, 09:48
Medlem
Zoneinopiums avatar
Fast det står på Mr Koll att hon har en dold adress.

G.L är väl häktad på sannolika skäl? Har det framkommit vad bevisen mot honom består av?
Senast redigerad av Zoneinopium 2021-03-23 kl. 09:57.
Citera
2021-03-23, 09:56
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
En rent allmänt spekulation är att hon antagligen flyttat runt mycket om uppväxten varit trasslig och hon har varit placerad på diverse institutioner. Kanske kan det förklara varför ingen ”känner henne”? Jag tycker trots omständigheterna väldigt synd om henne. Det finns säkert förklaringar i hennes uppväxt till det beteenden som hon nu tycks ha. Man blir onekligen nyfiken på hennes föräldrar roll i hennes liv. Hon beskrivs som väldigt intelligent så man kan väl anta att hennes föräldrar också borde vara det men eventuellt i kombination med psykisk ohälsa. Sorgligt.

Okej, ja, det kan ligga något i det du skriver, men det skulle vara intressant att få det bekräftat.

För övrigt är det väl alltid synd om personer som drabbas av psykisk ohälsa, men om det är mer syn om henne än någon annan med psykiska problem är mer tveksamt. Hon tycks trots allt vara tillräckligt frisk för att vistas ute bland resten av befolkningen och _om_ det är så att hon satt i system att okynnesanmäla folk tycker jag inte att henens beteende ska ursäktas av problematisk uppväxt eller liknande. Kan det vara en förklaring, eller delförklaring? Visst, men ingen ursäkt.
Citera
2021-03-23, 10:08
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja, det kan ligga något i det du skriver, men det skulle vara intressant att få det bekräftat.

För övrigt är det väl alltid synd om personer som drabbas av psykisk ohälsa, men om det är mer syn om henne än någon annan med psykiska problem är mer tveksamt. Hon tycks trots allt vara tillräckligt frisk för att vistas ute bland resten av befolkningen och _om_ det är så att hon satt i system att okynnesanmäla folk tycker jag inte att henens beteende ska ursäktas av problematisk uppväxt eller liknande. Kan det vara en förklaring, eller delförklaring? Visst, men ingen ursäkt.

EA har borderline och hon kommer alltid att ha det och det kan jag med egen erfarenhet säga att leva med en som har borderline det är i stort sett helt omöjligt . Det kan till och med vara fara för ens liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in