2021-04-02, 03:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Handlar om två figurer. En äckelgubbe och en ung kvinna med psykiska problem som korkat och genomskinligt försöker att sätta dit den förstnämnda. Feminister hävdar hennes kvinnliga rätt att alltid ha tolkningsföreträde av verkligheten för att kunna behålla narrativet trovärdigt i den fortsatta feministiska kampen. Därför är intresset stort för bedragerskan och äckelgubben. Blir säkert film eller tv-serie vad det lider.
Varför är han en äckelgubbe?
Citera
2021-04-02, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Vet vi säkert när tingsrättens dom blev överklagad? Källa på detta?

Det tog väl tid att få ut hela ljudfilen osv?

Tar det dessutom 9 månader att få en tid i hovrätten, om man överklagar omgående? Dvs. så den eventuellt oskyldigt dömda får sitta i princip halva straffet felaktigt i ett våldtäktsmål?
Dom Hovrätten sida 1
1. Hovrätten ändrar tingsrättens dom på det sättet att hovrätten frikänner [] från åtalet och avslår A:s skadeståndsyrkande.
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf#page=1

Dom sid 37: Anvisning för Överklagande - Dom i Brottmål
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-04-02 kl. 04:38.
Citera
2021-04-02, 04:54
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Vet ej. En del är bara sådana.
Citera
2021-04-02, 04:56
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Vet ej. En del är bara sådana.
Jag menade: Varför tycker du att han är en äckelgubbe?
Citera
2021-04-02, 05:02
Medlem
Bacterials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag menade: Varför tycker du att han är en äckelgubbe?
Jag förstod din fråga och svarade på ett sarkastiskt vis så att du skulle fatta att det är min subjektiva åsikt. Men , men...
Citera
2021-04-02, 08:39
Medlem
Citat:
Jo, vi vet ju om din bild av Lambertz sen länge, så det är ingen nyhet.

Kan du svara sakligt angående EA nu. EA har klippt och klistrat ljudfiler och fabriksåterställt telefonen när polis ber om att få in den för att hitta original ljudfilen.

När det gäller DU fallet visade det sig att EA glömt att rensa molntjänsten, så filen hittades, den visade på ett helt annat händelseförlopp. DU blev släppt efter 9 månader i finkan.

GL-caset däremot visar att EA lämnat in sin telefon till en mobilbutik 1-2 dagar innan den ska in till polisen för sök. Denna gång hittas aldrig originalfilen då telefonen är totalt rensad.

Vad är din uppfattning om detta?

Min personliga uppfattning är att EA är mycket kalkylerande, iskall, och blir onekligen bättre och bättre rent taktiskt på att snärja sina offer.

Jag är även intresserad av din uppfattning om EA's vårdbehov, eller om du ö.h.t. anser att det föreligger något?

Personligen tror jag det är bäst för alla inblandade om hon får vård. Under lång tid. Kanske för alltid.

Likt manliga psykopater så ska faktiskt vissa människor aldrig släppas ut i frihet igen. De gör för stor skada på sin omgivning. Jag tror tyvärr EA kan vara en sån.

Var får du 9 månader ifrån?
Citera
2021-04-02, 08:45
Medlem
Citat:
Ok. My bad.

Antar att EA dock fått ut stålar från försäkringsbolaget? Oavsett dom i hovrätten.

Det finns möjligheten att de betalar ut när en dom har fallit, Men jag är ganska säker att Försäkringsbolaget läser domen och finns det möjlighet att avvakta så gör de det. Försäkringsbolag tjänar pengar på att betala ut en lagom mängd försäkringspengar men mindre än vad de får in.

Sen vet jag inte heller om Försäkringsbolaget kan göra ett återkrav. Dock gissar jag att det gör de nog inte en kvinna som säger sig ha blivit våldtagen, om det inte finns en fällande dom om bedrägeri.

Försäkringsbolag - Civilrätt - lägre beviskrav

Våldtäkt - straffrätt - högre beviskrav än civilrättsliga mål
Citera
2021-04-02, 08:46
Medlem
Citat:
Jag förstod din fråga och svarade på ett sarkastiskt vis så att du skulle fatta att det är min subjektiva åsikt. Men , men...

Även jag är nyfiken på ett svar.
Citera
2021-04-02, 08:51
Medlem
Citat:
Jo, vi vet ju om din bild av Lambertz sen länge, så det är ingen nyhet.

Kan du svara sakligt angående EA nu. EA har klippt och klistrat ljudfiler och fabriksåterställt telefonen när polis ber om att få in den för att hitta original ljudfilen.

När det gäller DU fallet visade det sig att EA glömt att rensa molntjänsten, så filen hittades, den visade på ett helt annat händelseförlopp. DU blev släppt efter 9 månader i finkan.

GL-caset däremot visar att EA lämnat in sin telefon till en mobilbutik 1-2 dagar innan den ska in till polisen för sök. Denna gång hittas aldrig originalfilen då telefonen är totalt rensad.

Vad är din uppfattning om detta?

Min personliga uppfattning är att EA är mycket kalkylerande, iskall, och blir onekligen bättre och bättre rent taktiskt på att snärja sina offer.

Jag är även intresserad av din uppfattning om EA's vårdbehov, eller om du ö.h.t. anser att det föreligger något?

Personligen tror jag det är bäst för alla inblandade om hon får vård. Under lång tid. Kanske för alltid.

Likt manliga psykopater så ska faktiskt vissa människor aldrig släppas ut i frihet igen. De gör för stor skada på sin omgivning. Jag tror tyvärr EA kan vara en sån.
Om EA har verkligen lämnat in sin mobiltelefon "till en mobilbutik" vet vi inget om. Vi vet att hon påstår så. Om polisen har kontaktat mobilbutiken för att verfifiera EA:s utsaga framgår inte, vad jag kan läsa mig till.

Göran om det hela:
Citera
2021-04-02, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du kollar lite noggrannare så ser du att det är ett tiotal skribenter som vräker ut sitt hat mot EA gång på gång på gång. Troligen är de missnöjda med sina egna liv.
Om man kollar ännu noggrannare så ser man att det är 1-2 feminazis kvar som inte kan förstå att falska anklagelser existerar oavsett vad. Att män får sina rykten förstörda genom att bli stämplade som våldtäktsmän är inget du lägger vikt i? Har ännu inte fått svar på vad du tror hänt, väntar.
Citera
2021-04-02, 09:19
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Om du kollar lite noggrannare så ser du att det är ett tiotal skribenter som vräker ut sitt hat mot EA gång på gång på gång. Troligen är de missnöjda med sina egna liv.

Klart fan hon ska få det jobbigt när hon gör falska våldtäktsanmälningar. Männen som blir utsatta för det får ha den stämpeln mer eller mindre hela sitt liv oavsett om dom är skyldiga eller ej.
Citera
2021-04-02, 09:20
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av john-oskar
Även jag är nyfiken på ett svar.

Han är en 70 årig gubbe som knulla en 40 år yngre tjej såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera