2021-03-24, 01:53
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Tänk om man gått på dejt med kaninkokerskan, jag undrar hur många sådana här psyksjuka kvinnor som springer runt i samhället med målet att falskanmäla för våldtäkt samt eventuell utpressning före. Väldigt obehagligt.

Håller med. Hon är en fara för alla män. Men nu är nog sagan slut för henne. Skör psykiskt men intelligent på ett beräknande elakt djävulskt sätt. Håll dig undan
Citera
2021-03-24, 02:00
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Skillnaden den här gången är att Lambertz är en känd och välmeriterad man med en metaforisk kombination av en automatkarbin och ett prickskyttegevär avsedd för ord. Alla hans magasin är fyllda med finkalibriga ord och har nu oljat sitt vapen med den nya erfarenheten av rättsväsendet som anklagad. Det kommer bli intressant att se.

Han har ju kämpat för rätten att outa icke dömda våldtäktsmän. Det går bra att tillhöra den goda sidan ända tills man själv hamnar inför skranket. Vänta dig inte för mycket.
Citera
2021-03-24, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det brukar alltid vara Mazzi Fritz i den här typen av fall. Men det har jag nog inte sett något om.
Mazzi Fritz är väl ute på hal is, efter att ha dubbel- och trippel-fakturerat advokattimmar. Men hon kan ju mycket väl ligga och lura i bakgrunden som den feministiska gäddan i Patriarkatets trassliga vassruggar.
Värst är väl dock gammelgäddan Anne Ramberg, som säkert haft sina smutsiga korvliknande skrumpnande gåsleverflottiga fingrar i det här ?
Citat:
Ursprungligen postat av Jagersro
Ok tack ! Menade fint område.... Jämfört med Flemingsberg ! Och inneboende hos Hasan ? Låter som en riktig framgångs saga för damen
Men det är väl någon adress där i Flempan, Flemingsberg, Huddinge där det bor ett rätt stort antal unga kvinnor, som kommit snett i tillvaron ?
Tex ätstörningspatienter som behöver ett stödboende av något slag.
Eller är vi felunderrättade ?
Ska visst finnas någon adress där där de bor.
Och har för mig att det faktiskt är Röntgenvägen, Flemingsberg, Huddinge.
Någon i tråden skrev tidigare att det fanns ett reportage för många år sedan om dessa kvinnor i DN eller SvD, typ...

Och är Hassan hallicken åt dessa kvinnor ?
Ingen som kan kolla om det står en fin lyxbil på honom, en blatteräser, dvs BMW.
I så fall finns det skäl att tro att han drygar ut tex A-kassan med hallick-verksamheten ?

Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Är det EA i videon och varför är den titlad Lisa?
Porrstjärnor använder förstås inte sitt riktiga namn, utan tar ett tillfälligt artistnamn istället.
Ibland har de flera artistnamn.
Mycket vanligt gällande allt naket. Artistnamnet "Lisa" passar dessutom bra på alla språk.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man kan även om det förstås är spekulativt ändå inte låta bli att återigen tänka tanken som tidigare framförts här i tråden lite på skoj om att alltihop är en gigantisk trollning av rättsväsendet utförd av Lambertz och MÄ, som på julafton vid sina groggar sitter och kokar ihop en historia för att stresstesta och ifrågasätta rättsväsendets agerande i våldtäktsmål. Lambertz hade i alla fall varit tokig nog att genomföra det.
Ja det hade ju för fan varit en jävligt hård pungspark rakt på hunken Mållgans skrumpna kulor. Hunken
Mållgan får ju nöja sig med Skatan Strandhäll, eller möjligen får klappa på Dan Eliassons liljevita skinkor
Fast om det varit en "setup" borde de ha lagt upp det ihop med någon (PK-)murvel redan från början.
Fan vet egentligen, Göran Lambertz utstrålar självförtroende och kaxighet på presskonferensen igår, så jag vet inte, det kan ju vara ett upplägg liknande Konstfacks Anna Odell. Inget här är omöjligt.
Men MÄ verkar i alla fall inte klyftig nog för att blåsa åklagaren tydligen.

Om det hade varit en "setup" så hade ju mesta och allra bästa genomslaget skett om GL kommit med avslöjandet via sin advokat under häktningsförhandlingen som skulle hållits nu på torsdag den 25e mars ?

Spekulationer och OT:

Men hur i helskotta gick det här till egentligen ?
Varför dröjer åklagaren 77 dagar innan de plockar in GL ?
Inser inte åklagaren att GL kunnat förstöra bevis innan en husis ?
Det är något som från början är konstigt, riktigt konstigt...
Var anledningen till att vänta så länge som 77 dagar därför att de väntade att GL skulle nappa på utpressnings-sms ?
Dvs tex att åklagaren och MÄ var i maskopi med varandra.
GL nappade inte på smset, och åklagaren tröttnade och lät fällan slå igen.
Att åklagaren väntade så länge tycks som att hon inte haft rent mjöl i påsen.
Aldrig hört att det skulle ta 77 dagar att analysera en tfn, precis.

Och skulle lakanen varit viktiga "bevis", så inte fan hade de väntat 77 dagar. Fläckarna försvinner ju vid en eventuell tvätt ju.
Var åklagarens motiv att dröja något som hade att göra med att de ville hellre spränga en eskortliga ?
Dvs MÖs liga.
Men att MÄ inte ingick i en sådan eskortliga, vilket åklagaren först trodde.
Utan MÄ är en frilansande skadestånds-skådespelerska ?
Citera
2021-03-24, 02:06
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Jag tror inte det är EA i filmen. Stoppa Pressarna har säkert plockat denna trådsanning härifrån.Hårfäste, ögonform m.m tycker jag inte stämmer. Men blir gärna överbevisad.

Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Ja just det men är verkligen bekräftat att det är hon?
Bilden från Stoppapressarna är hämtad därifrån iallafall och den angivna längden 19 min 37 sek stämmer. Jag tror inte Stoppapressarnas källa är påhittad, men det kan såklart vara någon mytoman på Flashback som kontakt dem. Jag har själv svårt att skilja okända ansikten som är väldigt lika varandra. Men vad är sannolikheten för att någon av en slump laddar upp en video från Sverige med en dubbelgångare efter den påstådda våldtäkten men innan det kom ut i media?
Citera
2021-03-24, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
Jag antar att fabriksåterställning bara en simpel radering av allt för att få mobilen i nyskick. I populärvetenskaplig mening kan det sägas att filens skal samt bron mellan användaren och filen försvinner i gränssnittet, men datafragment finns kvar i det tomma utrymmet. Det har inte blivit överskrivet.
Ja det ser så ut. Jag ska ha testat en gammal Nokia 3310 mobiltelefon med att läsa hela minnet i den. Jag tror att jag fick en kodsnutt ifrån Nokia för att läsa det. Man anslöt den med RS232-kabel. Och mycket riktigt var det som du skriver att tex raderade SMS låg kvar men de minnescellerna var markerade som "lediga".
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vilka psykiska diagnoser är fastställda att E.A. led utav? Rör det sig om Borderline och är det fastställt? Citera gärna mitt inlägg om ni har några frågor, jag är något utav en expert på området och svarar gärna.
Det är inget känt om diagnoserna, nej. De är väl sekretessbelagda de också.
Borderline är ju ett samlingsbegrepp på tillståndet som patienten befinner sig i. Patienten upplever sig hela tiden som att gå på en (slak) lina, typ, och hela tiden mycket rädd för att ramla ner (i ett svart hål då förstås). Och kan innefatta tvångsmässiga beteenden, som att kolla att spisen är avslagen typ 100 ggr per timme, mm. Och många olika diagnoser kan ju innefatta ett Borderline-tillstånd. Men det måste så klart ha varit något särskilt som föranlett att EA varit intagen.
Borderline-tillstånd är ett ganska svagt, vagt och allmängilitigt begrepp som även kan innefatta någon som är trött, frusen, hungrig eller törstig, dvs helt vanliga somatiska (= kroppsliga) orsaker.

Just ett frekvent bruk av tex kokain och alkohol kan ju trötta ut hjärnan, att de upplever en slags Borderline-tillstånd i bakfyllan.

Så det kan ju inte ha varit värre än att EA brukat kokain en längre tid, och det blir svårt att ta sig ur denna känslomässiga bergochdalbana uppochner.
Men det är mycket märkligt att Förvaltningsrätten blivit inblandad där EA överklagat LPT, och det tyder ju på att EA suttit där redan ett bra tag. Det dröjer nämligen ett tag innan det kan komma upp i Förvaltningsrätten.
Och avgiftning från tex kokain tar väl bara typ tre veckor ? Eller ?

Och det står i tråden tidigare att kokain hittats i EAs urinprov.
Citera
2021-03-24, 02:13
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Vilka psykiska diagnoser är fastställda att E.A. led utav? Rör det sig om Borderline och är det fastställt? Citera gärna mitt inlägg om ni har några frågor, jag är något utav en expert på området och svarar gärna.

Detta ska dock inte ligga till grund gällande Lambertz agerande. Helt klart är det inte omöjligt att han har knullat på denna unga kvinna efter några glas. Har hon inte varit vid sina sinnes fulla bruk vid det sexuella tillfället så är det såklart våldtäkt. Även om hon agerat inbjudande innan eller visat sexuellt intresse.

Jag orkar inte kolla igenom hela tråden, så som sagt, citera gärna mitt inlägg så kan jag återkoppla. Svarar även gärna ingående på frågor kring borderline då diagnosen i sig är mycket fascinerande. Särskilt det svartvita beteendemönstret aká "I hate you - I love you"...

Vi vet inte vilka psykdiagnoser hon ev.skulle ha, det vi vet är att hon haft LPT 2 ggr, enligt FVR-domar i Stockholm, tror jag. Enligt hennes ex-mans blogg har hon ett flertal diagnoser, men han skriver inte vad.

Lambertz (eller någon annan heller i samma situation) kanske inte ser/förstår att det är en person med diagnoser/psyksjuk, så hur ska man då undvika att "utnjyttja"? Lambertz är ju jurist, inte psykiater.....

Fråga: Minst 2 av dessa "våldtäkter" har skett vid jultid, kan det vara så att hon är "extra farlig", något som triggar beteendet?
Citera
2021-03-24, 02:15
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Men det är väl någon adress där i Flempan, Flemingsberg, Huddinge där det bor ett rätt stort antal unga kvinnor, som kommit snett i tillvaron ?
Någon i tråden skrev tidigare att det fanns ett reportage för många år sedan om dessa kvinnor i DN eller SvD, typ...
Finns en 16 år gammal artikel i Aftonbladet, så just det är väl inte aktuellt. Men området har väl inte blivit bättre?

"I går morse slog polisen till mot lägenheten i bostadsområdet på Röntgenvägen i Flemingsberg. Då hade spaningarna pågått i ett halvår mot den här lägenheten där hallickarna bott. Såvitt polisen fått fram hittills har minst två av de 20-talet flickorna varit under 18 år. De har sålt sex både på lägenhetsbordellerna och via ”hembesök”."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvEv1R/har-sprangs-bordelligan
Citera
2021-03-24, 02:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Mazzi Fritz är väl ute på hal is, efter att ha dubbel- och trippel-fakturerat advokattimmar. Men hon kan ju mycket väl ligga och lura i bakgrunden som den feministiska gäddan i Patriarkatets trassliga vassruggar.
Värst är väl dock gammelgäddan Anne Ramberg, som säkert haft sina smutsiga korvliknande skrumpnande gåsleverflottiga fingrar i det här ?

Och är Hassan hallicken åt dessa kvinnor ?
Ingen som kan kolla om det står en fin lyxbil på honom, en blatteräser, dvs BMW.
I så fall finns det skäl att tro att han drygar ut tex A-kassan med hallick-verksamheten ?

Porrstjärnor använder förstås inte sitt riktiga namn, utan tar ett tillfälligt artistnamn istället.
Ibland har de flera artistnamn.
Mycket vanligt gällande allt naket. Artistnamnet "Lisa" passar dessutom bra på alla språk.

Ja det hade ju för fan varit en jävligt hård pungspark rakt på hunken Mållgans skrumpna kulor. Hunken
Mållgan får ju nöja sig med Skatan Strandhäll, eller möjligen får klappa på Dan Eliassons liljevita skinkor
Fast om det varit en "setup" borde de ha lagt upp det ihop med någon (PK-)murvel redan från början.
Fan vet egentligen, Göran Lambertz utstrålar självförtroende och kaxighet på presskonferensen igår, så jag vet inte, det kan ju vara ett upplägg liknande Konstfacks Anna Odell. Inget här är omöjligt.
Men MÄ verkar i alla fall inte klyftig nog för att blåsa åklagaren tydligen.

Om det hade varit en "setup" så hade ju mesta och allra bästa genomslaget skett om GL kommit med avslöjandet via sin advokat under häktningsförhandlingen som skulle hållits nu på torsdag den 25e mars ?

Spekulationer och OT:

Men hur i helskotta gick det här till egentligen ?
Varför dröjer åklagaren 77 dagar innan de plockar in GL ?
Inser inte åklagaren att GL kunnat förstöra bevis innan en husis ?
Det är något som från början är konstigt, riktigt konstigt...
Var anledningen till att vänta så länge som 77 dagar därför att de väntade att GL skulle nappa på utpressnings-sms ?
Dvs tex att åklagaren och MÄ var i maskopi med varandra.
GL nappade inte på smset, och åklagaren tröttnade och lät fällan slå igen.
Att åklagaren väntade så länge tycks som att hon inte haft rent mjöl i påsen.
Aldrig hört att det skulle ta 77 dagar att analysera en tfn, precis.

Och skulle lakanen varit viktiga "bevis", så inte fan hade de väntat 77 dagar. Fläckarna försvinner ju vid en eventuell tvätt ju.
Var åklagarens motiv att dröja något som hade att göra med att de ville hellre spränga en eskortliga ?
Dvs MÖs liga.
Men att MÄ inte ingick i en sådan eskortliga, vilket åklagaren först trodde.
Utan MÄ är en frilansande skadestånds-skådespelerska ?

Flemingsberg, Huddinge, Stockholm fick ett rejält lyft av att man öppnade Södertörns högskola där. De flesta lgh i de färglada höghusen är bostadsrätter, jag köpte själv 2 st 1rok år 2005 åt mina barn.

Många studentföräldrar har gjort detsamma.

Jag tvivlar på att något stödboende av något slag skulle finnas där, sedan det blev BRF, men jag kan ha fel. Jag har inte varit där sedan typ år 2006.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2021-03-24 kl. 02:24. Anledning: Tillägg
Citera
2021-03-24, 02:30
Medlem
Citat:
Jag tror inte det är EA i filmen. Stoppa Pressarna har säkert plockat denna trådsanning härifrån.Hårfäste, ögonform m.m tycker jag inte stämmer. Men blir gärna överbevisad.

I agree. Tjejen i filmen saknar också stjärntatuering (som syns på flera av exmakens bilder) på ryggens vänstersida.
Citera
2021-03-24, 02:32
Medlem
Prempions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag tvivlar på att något stödboende av något slag skulle finnas där, sedan det blev BRF, men jag kan ha fel. Jag har inte varit där sedan typ år 2006.
Socialtjänsten och psykiatrin har lokaler på Röntgenvägen 3. Inga brukare som bor där vad jag vet.

Hasan som kvinnan är inneboende hos verkar vara doktorand, och de brukar få bo på studentboenden. Speciellt om man gått grundutbildningen utomlands och inte har kontakter i Sverige.
Citera
2021-03-24, 02:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Fast om det var den filmen som "friade" GL, så har nog polisen kört igenkänningsprogram på ansiktet.

Det är jättevanligt numera att göra så på gamla släktfoton man inte vet vem det föreställer.
Citera
2021-03-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Fast om det var den filmen som "friade" GL, så har nog polisen kört igenkänningsprogram på ansiktet.

Det är jättevanligt numera att göra så på gamla släktfoton man inte vet vem det föreställer.

Filmen har väl ingen betydelse för GLs fall . Den kan vara gammal och tagen i ett helt annat sammanhang. Även om det är samma kvinna och att den lades upp bara för en kort tid sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Prempion
Bilden från Stoppapressarna är hämtad därifrån iallafall och den angivna längden 19 min 37 sek stämmer. Jag tror inte Stoppapressarnas källa är påhittad, men det kan såklart vara någon mytoman på Flashback som kontakt dem. Jag har själv svårt att skilja okända ansikten som är väldigt lika varandra. Men vad är sannolikheten för att någon av en slump laddar upp en video från Sverige med en dubbelgångare efter den påstådda våldtäkten men innan det kom ut i media?
Kvinnan "Lisa" på porrfilmen har dock ingen synlig tatuering på vänster sida av ryggen, det syns tydligt i öppningsscenen på porrfilmen. En tatuering som föreställer ett antal stjärnor i svart.
Dessa tatueringar syns tydligt på exmakens bilder av EA som ett flertal av dem tycks varit tagna år 2012. Oklart om bildernas datum har ändrats i efterhand.
Men filmen kan ju vara gammal, dvs innan EA tatuerade sig.
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-03-24 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in