2021-03-23, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Utom den gången de glömde skicka in det till domstolen, och Brännström det klantarslet skrev att domstolen fått det. Där avslöjade dom sig

Men vid något tillfälla så har Binninge inkommit med inlagor någon eller några dagar tidigare.

Det mest spännande denna gång skall bli att se om de kommer in med något alls, och om det då är Binninge som gör det.
Brännvinsgubbarna ligger väl i var sin soffa med en flaska rödtjut i ena näven och telefonen i andra och snackar febrilt om Binninges nästa steg..Så snubblar dom och Brännström springer före..

Bara väntar på Expressens ursäkt till Ebba Busch och Brännström sparkas ,igen
2021-03-23, 21:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Får Esbjörn huset behåller han nog det, får Ebba det behåller hon nog också det, där är vi överens.

Enda chansen för Esbjörn att "få" huset är att Ebba accepterar hans förlikning, och då kommer han inte ha råd att ha huset kvar. Så, nej, om Esbjörn "får" huset, så kommer han inte att behålla det
2021-03-23, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det är dubbelt så mycket som du någonsin gett mig för att stärka något du säger.
Wow du kan trycka på chap lock, ja då måste det du säger vara sant.
Klart det är sant, vissa av oss har faktist alla våra indianer i kanoten. Titta vad en enkel googling kan ge svar på....

Citat:
Allra värst är det i syd – på ett år har villapriserna stigit med 18 procent i och kring Malmö.
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/bostadspriserna-rusar-pa-boom-av-historiskt-matt/

Nä men.... det var som fan. Det var alltså Marielund som var sveriges hetaste område.
2021-03-23, 21:43
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag tänkte köra samma sak med mina avtal om el, telefoni och bredband. Inte mitt problem om de inte fattar att jag rivit avtalen.

PREXIX samma sak tänkte jag.

Jag tror inte Esbjörn är dement eller kognitivt funktionshindrad.

Gubbjäveln är helt enkelt korkad, ”dum på riktigt” å nu försöker han köra huvudet i sanden...

(Jag tror Ebba får huset. Tänk silket jävla prejudikat det skulle bli, om domstolen godkände gubbens tilltag...)
2021-03-23, 21:55
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Så med andra ord kan vi inte lita på vad gubben säger? Då blir det nog enklare att reda ut soppan.
Självklart både kan vi och inte kan vi det. Han är ju dement. Om han pratar om sin barndom eller jobbet som ingenjör så kan du nog det. Men ju yngre kunskaper är, ju sämre sitter den fast.

Fun fact. När de som är födda runt 2000 kommer att bli gamla och dementa, förväntas man kunna använda mycket mer digitala hjälpmedel. De här haft tillgång till datorer etc hela livet. Så så kommer det att vara gammal kunskap för dom och falla sig naturligt att använda långt fram i demensen.

Men ångra sig kan man nog lita på att Esbjörn har gjort. Det är förankrat i hans känslor. Han har själv utryckt att det är det sista han har kvar.

Men om du frågar honom om datum, detaljer, förre eller efter, då kan du nog inte lita på honom.

Jag förstår inte hur du tänker att detta gör saker lättare. För mig är det det som komplicerar det. Om du hade sålt iväg ditt eget hus till Ebba, och fått 700k under taxieringsvärdet. Och sedan ångrat dig 2 veckor senare. Då hade jag tyckt att du fått sto ditt kast och hejat på Ebba.

Men ingen misstänker väll att du har demens.
2021-03-23, 22:01
Medlem
Citat:
Fun fact. När de som är födda runt 2000 kommer att bli gamla och dementa, förväntas man kunna använda mycket mer digitala hjälpmedel. De här haft tillgång till datorer etc hela livet. Så så kommer det att vara gammal kunskap för dom och falla sig naturligt att använda långt fram i demensen.
Fast nu har du nog helt missta vad demens är..
Du har ingen nytta av din datorkunskap om du har demens - för du vet inte vad du ska ha den till.
Det är ju själva grejen med demens, att du inte minns, och det du minns vet du inte alltid vad det fyller för syfte.
Dit resonemang är ungefär som att en kock som blir dement är fortfarande världens bästa kock för han har lagat mat länge... Det du inte fattar är att när han blir dement glömmer han bort hur man lagar mat, precis som din datorvana (som ju inte är något att skryta med då du inte ens kan googla dig till de enklaste saker) kommer vara som bortblåst. Du kommer bara minnas doften av malkula och hårvatten - två saker du är för ung för att veta vad det är.
2021-03-23, 22:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Självklart både kan vi och inte kan vi det. Han är ju dement. Om han pratar om sin barndom eller jobbet som ingenjör så kan du nog det. Men ju yngre kunskaper är, ju sämre sitter den fast.

Är det så att vi kan lita på den demente gubben när du känner för det?
2021-03-23, 22:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Men ångra sig kan man nog lita på att Esbjörn har gjort. Det är förankrat i hans känslor. Han har själv utryckt att det är det sista han har kvar.

Men om du frågar honom om datum, detaljer, förre eller efter, då kan du nog inte lita på honom.

Jag förstår inte hur du tänker att detta gör saker lättare. För mig är det det som komplicerar det. Om du hade sålt iväg ditt eget hus till Ebba, och fått 700k under taxieringsvärdet. Och sedan ångrat dig 2 veckor senare. Då hade jag tyckt att du fått sto ditt kast och hejat på Ebba.

Men ingen misstänker väll att du har demens.

du ljuger som vanligt vart är din källa på det fetade?
2021-03-23, 22:25
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Brännvinsgubbarna ligger väl i var sin soffa med en flaska rödtjut i ena näven och telefonen i andra och snackar febrilt om Binninges nästa steg..Så snubblar dom och Brännström springer före..

Bara väntar på Expressens ursäkt till Ebba Busch och Brännström sparkas ,igen
Nej nej! du har helt fel! de har Binninges favoritvodka för 700 kr flaskan i näven.
Harpyorna får väl segla in och dricka dyr Cognac eller likör.
Esbjörn, har massor av pengar som kan slösas!
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-03-23 kl. 22:44.
2021-03-23, 22:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Överens.
...
...
Igen!
Det är allt en välsignad kväll 😉😂
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Majkgård bjöd 2 och EB köpte för 3.9 så det var i stort sett samma ökning på utgångspriset.
På vilket sätt är det samma sak? Österlens rucklet kar värderat av en mäklare. Han säger :

’Huset låg 13 dagar på nätet, hade 171 357 besök på Hemnet, och jag hade 478 anmälda spekulanter samt 34 bud’
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du är bara lite småkär i en
Du skojar. Titta vad roligt det är när mottagaren förstår skoj och inte brusar upp i ett härsket svar.
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Ja, precis.

Så lät drevet i början när sossestollarna såg chansen, sen såg det ut så här;

Ebba Busch står på sig, och jag beundrar henne för det // Åsa Linderborg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnqav5/ebba-busch-star-pa-sig-och-jag-beundrar-henne-for-det

Sen blev det tyst.
Det har väl varit lite tyst om det i media ett tag överhuvudtaget. Men det kommer att skrivas ingen nu runt den 30/3 det är jag tämligen säker på.

Men jag hoppas du skojar när du säger att en kolumnist spalt står för vad Aftonbladet som tidning tycker.
2021-03-23, 22:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det är allt en välsignad kväll 😉😂
---
Men jag hoppas du skojar när du säger att en kolumnist spalt står för vad Aftonbladet som tidning tycker.
Visst är det!
Stämmer, Anders Lindberg uttryckte sig nyligen som så, att ledarsidan har ofta åsikter medan nyheterna skall försöka vara opartiska.

Kolumnister, kan nog vara lite både och, men de bör vara någorlunda oberoende.

Vi är återigen överens.
2021-03-23, 22:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Klart det är sant, vissa av oss har faktist alla våra indianer i kanoten. Titta vad en enkel googling kan ge svar på....

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/bostadspriserna-rusar-pa-boom-av-historiskt-matt/

Nä men.... det var som fan. Det var alltså Marielund som var sveriges hetaste område.
Jag har förvisso aldrig påstått att Marielund är hetast i Sverige. Det var du som tolkade det så. Jag har skrivet att renoverings objekt är heta. Något som bevisas av Ruklet som såldes på Österlen i sommras. För mer än dubbelt vad det var värderat till och hade 34 budgivare.
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fast nu har du nog helt missta vad demens är..
Du har ingen nytta av din datorkunskap om du har demens - för du vet inte vad du ska ha den till.
Det är ju själva grejen med demens, att du inte minns, och det du minns vet du inte alltid vad det fyller för syfte.
Dit resonemang är ungefär som att en kock som blir dement är fortfarande världens bästa kock för han har lagat mat länge... Det du inte fattar är att när han blir dement glömmer han bort hur man lagar mat, precis som din datorvana (som ju inte är något att skryta med då du inte ens kan googla dig till de enklaste saker) kommer vara som bortblåst. Du kommer bara minnas doften av malkula och hårvatten - två saker du är för ung för att veta vad det är.
Det är du som missar vad demens är. Jag som trodde jag var så tydlig när jag förklarade. I slutskedet på en demens det vill säga innan du dör, så kan du inte göra något av det du säger. Men demens kan vara en långvarig sjukdom och med mediciner och hjälpmedel kan du skjuta upp förloppet.
Att gammal kunskap sitter kvar längs går inte att ifrågasätta det om något är ett faktum. Läs gärna lite om ämnet.
Citat:
Är det så att vi kan lita på den demente gubben när du känner för det?
självklart är det inte mig du ska lita på. Varför i herrans namn skulle något jag kände påverka hur man kan lite på Esbjörn.

Men kanske det skulle kunna vara någon demensläkare med som vittne. Som kan säga vad hos Esbjörn som beror på demensen. Demens är ju en mätbar förändring i hjärnan, så att en sjukdom påverkar och utvecklas på ett visst sätt är ju verkligen inget konstigt.

Läs lite om demens så ska du se att det klarnar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in