2021-03-23, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Han har ljugit inför domstolen angående god man.

Han har ljugit inför domstolen om när besiktningen av Esbjörns hus skulle genomföras.

Han har ljugit om att Esbjörn har ett nytt ombud.

Bara för att ta tre exempel.

Ja, han har tveklöst ljugit om Esbjörns "bud" i förlikningen. Det som sades klart och tydligt i samband MUFen var att Esbjörns bud var att stå för Ebbas rättegångskostnader. Sedan i efterhand så kommer Binninge med flummiga uttalanden och avslutar med "så att säga".
Jag har för mig att han har pratat om ett läkarintyg som visade att Esbjörn inte förstår begrepp som äganderätt eller att man kan sälja saker man äger. Det är nog svårare att komma på något som Binninge har sagt som skulle kunna vara sant....
2021-03-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har för mig att han har pratat om ett läkarintyg som visade att Esbjörn inte förstår begrepp som äganderätt eller att man kan sälja saker man äger. Det är nog svårare att komma på något som Binninge har sagt som skulle kunna vara sant....
Var det inte nåt med 39 sidor läkarintyg som blev nåt kring 26 från psykolog? Eller var det vad du tänkte på?
2021-03-23, 20:06
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den 30 mars ska Esbjörn lämna in underlag för att det korrekt utformade och påskrivna avtalet inte ska anses som giltigt.
Hittills har de inte visat att priset är fel eller att han inte är förmögen att fatta beslut att sälja fastigheten
Vi får se vad som händer, om nåt händer. Det är de som har kravet på sig att visa underlag för att bryta avtalet. Ingen annan enligt MUF.

Esbjörn behöver inte lämna in något överhuvudtaget.

Han har förklarat i intervju med TV4 att han har ångrat försäljningen och rivit kontraktet, och att om Ebba ej förstår detta så är det hennes problem.

Esbjörn är hur lugn som helst. Det är Ebba som verkar vara på gränsen till panik.
Senast redigerad av wedonthavetime 2021-03-23 kl. 20:08.
2021-03-23, 20:09
Medlem
Citat:
Var det inte nåt med 39 sidor läkarintyg som blev nåt kring 26 från psykolog? Eller var det vad du tänkte på?
Så var det nog. Sedan ljög han till polisen om avverkningen på tomten, eller han glömde i alla fall fråga Esbjörn om han hade gett lov till detta.

För någon skadegörelse var det ju inte tal om eftersom det fanns tillstånd. Det borde väl iofs inte klassas som lögn utan falsk angivelse eller falsk tillvitelse.

Det är ett brott med samma straffskala som grovt förtal. Det vore egentligen klokt av EB att göra en anmälan om detta eftersom syftet var att misskreditera henne som en del i fastighetstvisten.

Om Binninge visste om att Esbjörn gett tillstånd till avverkningen så är polisanmälan ett solklart fall av falsk tillvitelse med enda syfte att misskreditera EB.

Det kan hända att det var för att Binninge är medveten om sitt brott som han även ljög att han inte kände till att Esbjörn varit på förhör i ärendet. Det hade varit ett erkännande om att han gjort en falsk anmälan.

Men att han ens gör en polisanmälan utan att stämma av om det fanns tillstånd från Esbjörn till avverkningen är faktiskt ett brott och något som ett ombud i en tvist absolut inte borde syssla med.
2021-03-23, 20:12
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Den 30 mars ska Esbjörn lämna in underlag för att det korrekt utformade och påskrivna avtalet inte ska anses som giltigt.
Hittills har de inte visat att priset är fel eller att han inte är förmögen att fatta beslut att sälja fastigheten
Vi får se vad som händer, om nåt händer. Det är de som har kravet på sig att visa underlag för att bryta avtalet. Ingen annan enligt MUF.
De lämnar det väl så klart sista dagen, vem gör inte det?
2021-03-23, 20:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Jag är tvärsäker, kan spå i Tarokort.
Nej, klart att det är en gissning, en gissning baserad på fakta och de slutsatser jag dra utifrån dessa.
Andra får dra andra slutsatser, men jag står för mina.
Och jag står för mina, som jag faktiskt oxå bygger på fakta, prognoser och slutsattser.
Jag tvivlar dock på att vi får svar på mycket länge.
Vare sig vem som får huset så behåller de nog det.
2021-03-23, 20:16
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Esbjörn behöver inte lämna in något överhuvudtaget.

Han har förklarat i intervju med TV4 att han har ångrat försäljningen och rivit kontraktet, och att om Ebba ej förstår detta så är det hennes problem.

Esbjörn är hur lugn som helst. Det är Ebba som verkar vara på gränsen till panik.
Stämmer! Esbjörn kommer att segla in och läxa upp tingsrätten.
2021-03-23, 20:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Den som vill få saken ur världen så att hen kan frånträda som ombud, som t.ex. en pedofil som inte längre vill vara med för att hen blev sur över att andra behandlade hen som hen behandlar andra. Bara för att ta ett exempel.

Men pedofiler är väl överlag inte så smarta.
2021-03-23, 20:17
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/inrikes/954768-81-aringen-tackar-nej-rattegang-vantar-ebba-bush

81-åringens bud kvarstår
Esbjörn erbjöd sig att stå för Buschs juridiska kostnader och ytterligare en summa för att hon skulle dra tillbaka sitt krav på huset.

I och med dagens nej lutar det mesta åt att det blir rättegång i höst.

Girigheten visar sitt tryne.

Grattis, braattha! Du har nästan lyckats komma upp i 2000 inlägg i denna tråd och du fortsätter att ifrågasätta enkla fakta som tar två minuter att googla själv. En bedrift ändå på nåt sätt.

Nå och handpenningen på 390.000:- då, ska Esbjörn betala henne med hennes egna pengar?
Nej, hade däremot erbjudandet varit som det står i JB redan på 1700 talet köparen ska hållas helt skadeslös så kanske Ebba accepterat och nytt avtal skrivits om detta.
Men Esbjörn själv ville ju inte ångra sig och skriva hävningsavtal, då när chansen fanns innan det lämnades in någon stämning, han vände ju istället i dörröppningen och mötet inställdes.

Sen vet vi inte vad som var erbjudandet egentligen då det är Binningejuristens uttalande, Ebbas jurist däremot håller på sekretessen och har inte uttalat sig då förhandling pågår.
2021-03-23, 20:17
Medlem
Citat:
Kommer det nåt så blir det nog så.
Strax innan rätten stänger för dagen med en kopia till Brännström några timmar innan dess. Åtminstone har det varit så hittills.
2021-03-23, 20:18
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men att han ens gör en polisanmälan utan att stämma av om det fanns tillstånd från Esbjörn till avverkningen är faktiskt ett brott och något som ett ombud i en tvist absolut inte borde syssla med.

Esbjörn har dåligt minne och kunde förmodligen inte ge ett bra svar till Binninge. I och med att Binninge gjorde en polisanmälan så fick polisens expertutredare möjlighet att intervjua Esbjörn och få fram sanningen.

Det är barnsligt att tro att Binninge kan göra samma noggranna jobb att få fram sanningen som polisens expertutredare som jobbar med sådant här dagligen.

Nu fick polisen fram att Esbjörn hade gett tillstånd och avskrev därmed anmälan.

Vad är problemet?

Fler personer borde ta tillvara på möjligheten att nyttja polisens resurser istället för att starta livslånga släkt-bråk. Det är inte heller ovanligt att olösta konflikter kan leda till mord. Så att använda polisen i förebyggande syfte är mer än rimligt.
2021-03-23, 20:19
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Och jag står för mina, som jag faktiskt oxå bygger på fakta, prognoser och slutsattser.
Jag tvivlar dock på att vi får svar på mycket länge.
Vare sig vem som får huset så behåller de nog det.
Får Esbjörn huset behåller han nog det, får Ebba det behåller hon nog också det, där är vi överens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in