2021-03-23, 20:20
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Kommer det nåt så blir det nog så.
Strax innan rätten stänger för dagen med en kopia till Brännström några timmar innan dess. Åtminstone har det varit så hittills.

Utom den gången de glömde skicka in det till domstolen, och Brännström det klantarslet skrev att domstolen fått det. Där avslöjade dom sig

Men vid något tillfälla så har Binninge inkommit med inlagor någon eller några dagar tidigare.

Det mest spännande denna gång skall bli att se om de kommer in med något alls, och om det då är Binninge som gör det.
2021-03-23, 20:22
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Esbjörn behöver inte lämna in något överhuvudtaget.

Han har förklarat i intervju med TV4 att han har ångrat försäljningen och rivit kontraktet, och att om Ebba ej förstår detta så är det hennes problem.

Esbjörn är hur lugn som helst. Det är Ebba som verkar vara på gränsen till panik.

Jag tänkte köra samma sak med mina avtal om el, telefoni och bredband. Inte mitt problem om de inte fattar att jag rivit avtalen.
2021-03-23, 20:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Här är ytterligare en artikel om det dyraste av husen i din länk. Jämför gärna med Esbjörns hus och konstatera att det inte finns en chans att Esbjörns ruckel skulle hamna på några 5-7 miljoner. Det är rena fantasierna.

https://www.expressen.se/leva-och-bo/hemma-hos-5/hemnet/herrgardsrucklet-pa-osterlen-saldes-for-mer-an-dubbla-priset/
Shit ute för 1,8 såld för 3,7. Det är en ganska saftig procentuell ökning på utgångspriset, typ dubbelt om värderat värde.

Det skulle ju bil att huset i Marielund skulle gå för mellan 8,4-9,2. Så dyrt tror jag inte det blir. Då kanske det stämmer som någon sa att Skåne är hetas på marknaden.
2021-03-23, 20:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Esbjörn har dåligt minne och kunde förmodligen inte ge ett bra svar till Binninge. I och med att Binninge gjorde en polisanmälan så fick polisens expertutredare möjlighet att intervjua Esbjörn och få fram sanningen.

Det är barnsligt att tro att Binninge kan göra samma noggranna jobb att få fram sanningen som polisens expertutredare som jobbar med sådant här dagligen.

Nu fick polisen fram att Esbjörn hade gett tillstånd och avskrev därmed anmälan.

Vad är problemet?

Fler personer borde ta tillvara på möjligheten att nyttja polisens resurser istället för att starta livslånga släkt-bråk. Det är inte heller ovanligt att olösta konflikter kan leda till mord. Så att använda polisen i förebyggande syfte är mer än rimligt.

Så med andra ord, vet vi inte om gubben minns någonting och kanske har förstått det hela felaktigt? Hans uttalanden kan vara totalt fel på grund av att han inte minns.
2021-03-23, 20:33
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag tänkte köra samma sak med mina avtal om el, telefoni och bredband. Inte mitt problem om de inte fattar att jag rivit avtalen.
Det kan du. Det kommer att kosta dig en del om du har valt att binda elen och telen. Men du kan köpa dig ur de avtalen
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så med andra ord, vet vi inte om gubben minns någonting och kanske har förstått det hela felaktigt? Hans uttalanden kan vara totalt fel på grund av att han inte minns.
Precis! Det är ju det jag sagt hela tiden. Vi vet inte om Esbjörn är tillräcklig.

Tänk överens med både dig och Knut-Anne om vissa saker. Det var väl en välsignad kväll måste jag säga.
2021-03-23, 20:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det kan du. Det kommer att kosta dig en del om du har valt att binda elen och telen. Men du kan köpa dig ur de avtalen
Precis! Det är ju det jag sagt hela tiden. Vi vet inte om Esbjörn är tillräcklig.

Tänk överens med både dig och Knut-Anne om vissa saker. Det var väl en välsignad kväll måste jag säga.

Så med andra ord kan vi inte lita på vad gubben säger? Då blir det nog enklare att reda ut soppan.
2021-03-23, 20:45
Medlem
Citat:
Shit ute för 1,8 såld för 3,7. Det är en ganska saftig procentuell ökning på utgångspriset, typ dubbelt om värderat värde.

Det skulle ju bil att huset i Marielund skulle gå för mellan 8,4-9,2. Så dyrt tror jag inte det blir. Då kanske det stämmer som någon sa att Skåne är hetas på marknaden.
Majkgård bjöd 2 och EB köpte för 3.9 så det var i stort sett samma ökning på utgångspriset.
2021-03-23, 20:48
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det har du rätt i, jag kan nog inte komma på något.

Han företräder officiellt Esbjörn.
2021-03-23, 20:57
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Varför googlar du inte bara?

Det var det jag gjorde, varför gjorde inte du?

Citat:
– Förutom villorna är det främst de större lägenheterna där vi ser den största efterfrågan. Det är en ”coronaeffekt”. Fler människor jobbar mer hemifrån vilket lett till förändrade behov.
Villor, stora lägenheter och fritidshus lockar

Det håller AnnaSara Sundqvist Wolf på Mäklarhuset med om
2021-03-23, 21:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
https://www.google.com/amp/s/nyheter24.se/amp/nyheter/inrikes/954768-81-aringen-tackar-nej-rattegang-vantar-ebba-bush

81-åringens bud kvarstår
Esbjörn erbjöd sig att stå för Buschs juridiska kostnader och ytterligare en summa för att hon skulle dra tillbaka sitt krav på huset.

I och med dagens nej lutar det mesta åt att det blir rättegång i höst.

Girigheten visar sitt tryne.

Grattis, braattha! Du har nästan lyckats komma upp i 2000 inlägg i denna tråd och du fortsätter att ifrågasätta enkla fakta som tar två minuter att googla själv. En bedrift ändå på nåt sätt.

Du ljuger som vanligt NEJ jag har inte snart 2000 inlägg och det vet du och vad har mina antal inlägg att göra med detta?

Hur skulle det bli ekonomisk vins för henne du vet ju inget om summan eller hennes utlägg
Senast redigerad av braattha 2021-03-23 kl. 21:15.
2021-03-23, 21:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han företräder officiellt Esbjörn.

Fast själv hävdar han faktiskt motsatsen ... så inte ens på den punkten kan man lita på honom
2021-03-23, 21:28
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Aftonbladet? Sedan när då? Jag tycker att de varit ganska kritiska till Ebbas husaffär. Ebba smiter från coronaansvaret och Ebba viste om Esbjörns funktionsnedsättning. Är några av rubrikerna jag läser.
I en ledare hittar jag denna sanning:
’Ju mer hon stretar emot 81-åriga, funktionsnedsatta Esbjörn, desto mer handlar allt bara om detta’ hoppas Ebba läser den.

Stackar Ebba har hon investerat tid i det här. Men kanske hon kan stämma den gamla dementa man (kommande diagnos, vänta bara).

Det var 10 år sedan Esbjörn fock sin diagnos kognitiv funktionsnedsättning. Vi vet att nästan alla som får den diagnosen utvecklar en demens.

Tidiga tecken på demens kan vara:
• Svårt att minnas datum och tider.
• Upprepar sig.
• Hittar sämre, även i välkända miljöer.
• Kommer inte på ord.
• Klarar inte att koncentrera sig en
längre stund.
• Svårt att tänka ut, planera och
genomföra en aktivitet.

Jag tycker mig sätt på intervjuer att Wresbjörn får kämpa med orden. Det är ibland som han vill säga något annat, men istället upprepar han sig och muttrar.

Ja, precis.

Så lät drevet i början när sossestollarna såg chansen, sen såg det ut så här;

Ebba Busch står på sig, och jag beundrar henne för det // Åsa Linderborg

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bnqav5/ebba-busch-star-pa-sig-och-jag-beundrar-henne-for-det

Sen blev det tyst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in