2021-03-23, 18:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Sedan skall tilläggas att det var inte EA som anmälde GL för våldtäkt det var någon annan som lämnade in anmälan . Och nej jag försöker inte försvara kvinnan men i just detta fallet är det fortfarande ord mot ord som råder och vad hon gjort innan denna händelsen skall ha noll betydelse rent rättsligt.

Hon begår ändå ett brott när hon lämnar falska sagor till polisen och när hon manipulerar bevismaterial vilket hennes fakriksåterställning av mobilen indikerar. Detta är som sagt heller ingen engångsföreteelse utan hon har satt detta i system. 10 års fängelse + 5 miljoner i böter för henne vore en rimlig dom.
Citera
2021-03-23, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Här har du nakenbilder på henne:
https://lennartmsjoberg.se/htm.php?img=Fan/Elvira/1.html

Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Har du möjlighet att ta en dump på bilderna? Kommer fan inte in på länken
Det är väl denna som avses misstänkter jag.

https://archive.is/fEM6P
Citera
2021-03-23, 18:32
Medlem
Citat:
Sedan skall tilläggas att det var inte EA som anmälde GL för våldtäkt det var någon annan som lämnade in anmälan . Och nej jag försöker inte försvara kvinnan men i just detta fallet är det fortfarande ord mot ord som råder och vad hon gjort innan denna händelsen skall ha noll betydelse rent rättsligt.

Men om hon har 10 olika anmälningar om våldtäkt mot 10 olika män vid 10 olika tillfällen så torde väl rättsväsendet börja ana ugglor i mossen? Och dom bör väl agera emot det? Och varför just 10? När ska man börja höja på ögonbrynen?

Det ska absolut inte vara fritt fram för kvinnor att helt sonika anmäla män för våldtäkt utan god anledning för det. Att använda som ett utpressningsvapen emot män, eller kanske till och med att det faller ner i åldrarna och används av små flickor emot små pojkar.

Och jag tror faktiskt att om man tog våldtäktsanmälningarna som invandrare har gjort emot kvinnor på större allvar så hade man inte varit så benägen att misstänkliggöra mannen vid minsta kvinnligt påstående.
Citera
2021-03-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Nu borde man få skriva ut hennes namn för nu är hon anmäld av Göran Lambertz. Det han har på henne kommer få denna tråd att gå i spinn.
Hennes namn kommer väl om inte annat att skrivas ut ifall hon blir dömd i förtalsmålet.
Citera
2021-03-23, 18:33
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon begår ändå ett brott när hon lämnar falska sagor till polisen och när hon manipulerar bevismaterial vilket hennes fakriksåterställning av mobilen indikerar. Detta är som sagt heller ingen engångsföreteelse utan hon har satt detta i system. 10 års fängelse + 5 miljoner i böter för henne vore en rimlig dom.

Vem säger att det är falska sagor? Om det är ord mot ord som råder?
Citera
2021-03-23, 18:34
Medlem
Det räcker för mig att ludret figurerat och anmält två andra+Lambertz och inte fått någon fälld, som jag förstår det. Jag vet att enkom 3% som går till rättegång blir fällda, men har du hamnat TRE gånger i situationer som slutat i ev. våldtäkter så är det troligtvis kvinnan i det här fallet som är den felande punkten. Slik "otur" har du inte - dåligt omdöme, ja det får du ha, men du får inte anmäla x antal personer och sedan inte få dem dömda utan att det reser x antal frågor kring kvinnans mentala status...
Citera
2021-03-23, 18:34
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Tydligen ska han stämma henne:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ76KJ/goran-lambertz-ska-stamma-staten-efter-haktningen

"Göran Lambertz har också polisanmält kvinnan som anmälde honom för våldtäkt."
Min elaka teori: Lambertz får ett saftigt skadestånd av staten, den problematiska kvinnan får en månad villkorligt för hon är ju kvinna, sedan delar de glatt på stålarna. Ungefär som i filmen Wild Things
Citera
2021-03-23, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elegwyn
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g

Bilderna i slutet har nog ingen visat tidigare. Hittade dem undangömda på exmakens hemsida

Går inte att öppna?
Citera
2021-03-23, 18:36
Medlem
Citat:

Hennes 4 tidigare våldtäktsanmälningar? Det var väl mot 4 olika män också? Det är inte längre ord mot ord när någon har en sådan där historik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Lyssna på den här åklagaren. Alltså inget förtroende för denna klantarsel till åklagare. Denne kommer vi inte se mer i några profilerade fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/goran-lambertz-slapps-ur-haktet

Jag fattar inte, hon är obegriplig? För att frihetsberöva Lambertz i två veckor räcker det med att kvinnan sagt att hon fanns i en utsatt situation. Sen kollar dom lite på fallet och det finns noll bevis och låg trovärdighet. Så då släpps han för man har bedömt ”om det ska räcka till åtal”???

Kan hålla med Lambertz om att detta inte duger. Naturligtvis bör en rejäl sanitycheck och utredning göras innan man burar in någon och drar dennes namn i smutsen för evig framtid. Speciellt när den misstänkte inte bedöms fly landet eller nåt sånt. De bör ju kolla om det kan tänkas räcka till domstol innan och ha på fötterna FÖRST.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Så tidningar och media nu försöker gräva detta under mattan för är det inte förtal som kvinnan nu begår när man drar ut någon i domstol på det här viset?

Är det inte ett brott i sig?

Varför nämner inte median om detta?

”Gräva under mattan” :-)

Nej det är inte förtal att anmäla ett brott - det kan möjligen vara falsk tillvitelse och det hela är uppdiktat men jag tvivlar på att GL vill ge sig på att försöka bevisa det - det är ju inte automatiskt så pga att utredningen lagts ned.

Media mörkar verkligen ingenting i denna historia ,de frossar ju i den...

Se inte konspirationer i allt som händer i världen
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Inte med fyra anmälningar i rad och bevis på att hon har klippt i ljudfilerna tidigare och försökt dölja det genom att radera originalfilen från mobilen och sedan fabriksåterställt den vilket hon också gjort nu. Det är överväldigande bevisning mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in