2021-03-23, 18:21
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Är det ett psykfall så är det. Men det är typiskt en sån sak som nu gjorde att man la ner det. Radera massa SMS & andra meddelanden. Säkerhetskopiera, fabriksåterställa och sen säkerhetskopia tillbaka.

Skulle inte förvåna mig om det stämmer.

Från Dagens Juridik:

"

Det är ju Lambertz man måste tro på.

Måste man? Jag är mer än tveksam oaktat vad som skrivs och sägs om kvinnan.
Citera
2021-03-23, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Jag skrev om häkten inte om detta fallet, vad pratar du om.

Du skrev bara 15 dagar vilket jag anser inte har betydelse utan det handlar om att låsa in och isolera på svaga grunder.
Citera
2021-03-23, 18:22
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du skrev bara 15 dagar vilket jag anser inte har betydelse utan det handlar om att låsa in och isolera på svaga grunder.
Ja men, min kommentar var ett svar på någon som skrev om hur det är på häktena, inte om hur länga han satt och varför. Utan det jag sa handlade om att det tar oftast längre än 15 dagar att bli knäpp av isolering.
Citera
2021-03-23, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaggig
Räcker att du anmäler någon och namnger denne person för att de ska bli ett brott,behöver inte gå till åtal ens.
Men får väl ändra till falsk tillvitelse,ja tror båda är ganska rätt.
Ja, det heter falsk tillvitelse - inte falskt åtal
Citera
2021-03-23, 18:23
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja och det tyckte även tingsrätten , det är inte åklagaren som dömer eller häktar någon.

Tingsrätten undersöker dock inte MÄs bakgrund men det ska åklagaren göra. Att åklagaren backar nu beror bara på att MÄs bakgrund har grävts fram av Stoppa Pressarna, åklagaren hoppades väl på att kunna mörka detta för att få till en fällande dom.

Hade en vanlig svensson blivit utsatt för EA skulle han sannolikt blivit dömd till fängelse på denna svaga och fabricerade bevisning. Vi saknar rättssäkerhet för män i sexualmål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Ja men, min kommentar var ett svar på någon som skrev om hur det är på häktena, inte om hur länga han satt och varför. Utan det jag sa handlade om att det tar oftast längre än 15 dagar att bli knäpp av isolering.

Ja ja häng inte upp dig mer på det. Jag svarade bara att 15 dagar är inte lite för att låsa in och isolera på svaga grunder.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Tydligen ska han stämma henne:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JJ76KJ/goran-lambertz-ska-stamma-staten-efter-haktningen

"Göran Lambertz har också polisanmält kvinnan som anmälde honom för våldtäkt."
Citera
2021-03-23, 18:24
Medlem
Ksenia74s avatar
Sedan skall tilläggas att det var inte EA som anmälde GL för våldtäkt det var någon annan som lämnade in anmälan . Och nej jag försöker inte försvara kvinnan men i just detta fallet är det fortfarande ord mot ord som råder och vad hon gjort innan denna händelsen skall ha noll betydelse rent rättsligt.
Citera
2021-03-23, 18:24
Medlem
Har Svt tagit bort den längre pressträffen? hittar inte, har någon länk?
Citera
2021-03-23, 18:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Finns längre på svtplay. https://www.svtplay.se/video/30614476/nyheter-direkt/lambertz-om-den-nedlagda-utredningen?modalId=jnEpQ33
Kung e han, så jävla cool o manlig i sitt agerande på den press träffen, kung
Citera
2021-03-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon har haft tre månader på sig att undersöka MÄs bakgrund och hon har som åklagare skyldighet att göra det. Tror det framkom tidigare också att hon kände till hennes bakgrund med tidigare anmälningar.
Det sas tidigt att de tidigare anmälningarna inte skulle spela roll i detta fallet, och att det inte ska ligga henne till last vilket jag anser är väldigt fel då det tyder på att rättssystemet inte är objektivt, att de bara ser till det misstänkta offrets fördel.
Citera
2021-03-23, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamelektriker
Har Svt tagit bort den längre pressträffen? hittar inte, har någon länk?

Presskonferensen blev inte som SVT tänkt sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in