2021-03-23, 17:37
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Mäktigt, modigt personligt framträdande av GL. Något av det tuffaste jag sett.
Sant, o han behöver inte skämmas ett skit!

Befriande att stämningsansökan mot kvinnan är inlämnad o en ny bok på g från Göran, det går bra nu !
Citera
2021-03-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Detta har hon gjort i tidigare fall, har hon alltså gjort det även nu i detta fallet? Då är det extremt och hon borde förstås åtalas och dömas.

Ja enligt Lambertz hade hon i februari gett bevis men raderat flera messenger mess samt fabriksåterställt twlefonen, och detta visste polisen om men fortsatte endå, säger han. Han va tydlig
med att hon är en lögnerska och att det var planerat. Hon hade tydligen spelat in han på julafton och spelat in han på juldagen utan hans vetskap. före och efter händelsen
Citera
2021-03-23, 17:39
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jaså, han var otrogen?

"Lögnerska och bedragerska" kallar han henne i alla fall...
Vem har han ett förhållande med? Hans fru dog häromåret.

Han går "all in" och stämmer svenska staten.

– Jag är mest arg och besviken på vårt rättssystem, sa Lambertz som meddelade att han skickat in en stämningansökan till Stockholms tingsrätt om oskyldigt frihetsberövande.

Han anser att han och målsägande inte behandlats likvärdigt under utredningen – och det är därför han nu stämmer staten.

– Jag har blivit lurad och jag skäms för att jag var lättlurad. Jag har stämt staten för att rättssystemet får inte vara så lättlurat som det varit i det här fallet, säger han.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/goran-lambertz-haller-presskonferens-om-nedlagda-fallet

Rättshaverist är bara förnamnet.
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-23 kl. 17:48.
Citera
2021-03-23, 17:39
Medlem
SVT:s klipp från presskonferensen avbryter efter några frågor. Någon som vet något ställe där man kan se hela presskonferensen?
Citera
2021-03-23, 17:41
Medlem
Ksenia74s avatar
Kladd-Göran får vi kalla han för nu
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons-Bokalen
Jag har inte sett någon sådan länk?

Här har du nakenbilder på henne:
https://lennartmsjoberg.se/htm.php?img=Fan/Elvira/1.html
Citera
Medlem
Larasofts avatar
GL känner sig relevant nu: Bland unga kvinnor, i media, i rättssalen, bland äldre män. Suger på karamellen.
Citera
2021-03-23, 17:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Detta har hon gjort i tidigare fall, har hon alltså gjort det även nu i detta fallet? Då är det extremt och hon borde förstås åtalas och dömas.
Enligt min mening bör hon dömas till vård. Hade detta varit innan psykiatrireformen så hade hon redan varit inlagd.

Tänk så mycket lidande som har orsakats av en enda spelfilm: Gökboet.
Citera
2021-03-23, 17:42
Medlem
Citat:
Citat:
”Hon är en lögnerska”
Om kvinnan säger han:
– Hon är en lögnerska, hon ljög rakt upp och ner.
Han medger dock att han hade sex med kvinnan.
– Jag skäms för det, att jag var otrogen mot min kvinna, och för att jag lät mig luras.

Han har nu, säger han, stämt staten, och skickat in stämningsansökan.
– Rättssystemet får inte vara så lättlurat.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/goran-lambertz-det-har-varit-en-speciell-upplevelse-for-mig/

Han har påbörjat en bok om häktningen och vi kan förvänta oss en diskussion i ämnet målsägande och misstänkt. Där alltså det inte är rättvist gällande den misstänkte och häktade kontra målsägande.
Nu kommer alltså häktningar och polisens samt åklagarens förundersökningar vara under lupp.
Citera
2021-03-23, 17:43
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
GL känner sig relevant nu: Bland unga kvinnor, i media, i rättssalen, bland äldre män. Suger på karamellen.

Ja givetvis, det fungerar nog som en väldigt bra kontaktannons, många yngre kvinnor blir nog sugen på honom nu.
Citera
2021-03-23, 17:44
Medlem
Citat:
Jag blev lite kladdig”
Han berättar att han och kvinnan blev berusad, och att han blev lite ”kladdig”.
– Hon avvisade det, men så blev det framåt midnatt så att vi hamnade i kökssoffan och hon blev lite klängig.
– Jag tänkte att hon kanske ville något vi inte borde, och jag var svag i köttet och i anden.

Sedan gick de upp till sovrummet och hade samlag, säger Lambertz.
– Det var hon som var lite drivande, menar han.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/goran-lambertz-det-har-varit-en-speciell-upplevelse-for-mig/

Enligt Lambertz gick det till så här.
Citera
2021-03-23, 17:45
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ja givetvis, det fungerar nog som en väldigt bra kontaktannons, många yngre kvinnor blir nog sugen på honom nu.

Det tror jag däremot inte. Han utstrålar inte tillräckligt med kraft och mystik för det. Han gör ett pladdrigt och pojkaktigt intryck på "pressträffen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in