2021-03-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Det blir jobbigt för feministerna då. Det är feministerna, genom sina påtryckningar som har skapat dessa nya lagar som underlättar att män blir oskyldigt häktade OCH till och med oskyldigt dömda.
Precis.

Man tar statistiken att endast 5% döms i alla våldtäktsmål och man säger då att beviskraven måste sänkas. Ingen sympati för alla män som har/kommer dömas oskyldigt till ett av de mest stigmatiserande brotten som finns.

Kvinnor hittar på sånt här hela tiden. Har man läst evolutions samt beteende psykologi förstår man varför. De kommer aldrig erkänna det dock.
Citera
2021-03-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaschbacks
Det blir jobbigt för feministerna då. Det är feministerna, genom sina påtryckningar som har skapat dessa nya lagar som underlättar att män blir oskyldigt häktade OCH till och med oskyldigt dömda.

Vet någon ett forum där man kan läsa feministernas kommentarer? Vanligtvis wallins IG men inte nu. Ngn facebook eller nåt? Är intresserad av att se hur han döms av dessa kvinnor efter frisläppandet.
Citera
2021-03-23, 18:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Hans sexliv verkar inte vara en privatsak. Antingen dras det i rätten eller på "pressträff".

Hans otrohet är hans ensak, läs det jag skrev.
Citera
Medlem
Lyssna på den här åklagaren. Alltså inget förtroende för denna klantarsel till åklagare. Denne kommer vi inte se mer i några profilerade fall.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/goran-lambertz-slapps-ur-haktet
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majkenofdoom
Vem vet, hon kanske bara fabriksåterställer sin telefon betydligt oftare än gemene man?

Dock märkligt, de kom ju fram till att hon fabriksåterställt förra gången varför försöka med samma grej igen?

Det verkar ingå i hennes modus operandi, när hon sätter dit killar för våldtäkt.
Citera
2021-03-23, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Missade pk och nu ligger endast 53 sekunder ute på svt. Någon som sparade? Verkade varit något episkt.

Då har dom klippt ned den ytterligare. Först klippte dom bort där han sa hennes namn. Tippar att ”lögnare och bedragerska” är bortklippt nu?
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ok det finns ingen bevisning för en fällande dom mot GL det köper jag . Men vem fan vet om det han sitter och säger i direktsänd tv är den faktiska sanningen? Jag tycker det är absurt .

Han har förstås rätt att ge sin bild av detta när fittan EA fått ljuga och sprida sin bild offentligt.
Citera
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Varför tycker du det?

Jag har inte kunnat titta på det direkt än.
Men sett lite på när han pladdrar på. Jag är lite förvånad över att han är så glättig. Häktena har ju fått kritik om att vara så omänskliga.
Han verkar ju vara i god vigör.
Men kanske förhållandena förbättrats nu på häktena?
Udda.

Han satt ju bara 15 dagar, det är ju skillnad om man sitter flera månader eller år. Plus att det är svårt att få sjukvård om man har sjukdomar. Sen tror jag kriminalvårdarna har respekt för honom för dom vet att han känner till sina rättigheter och om han blir illa behandlad kan han berätta om det i media eftersom han är känd.
Citera
2021-03-23, 18:15
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Lyssna på den här åklagaren. Alltså inget förtroende för denna klantarsel till åklagare. Denne kommer vi inte se mer i några profilerade fall.

Hon kände väl inte till kvinnans bakgrund från början. Men man kan ju ändå undra hur dom har tänkt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ok det finns ingen bevisning för en fällande dom mot GL det köper jag . Men vem fan vet om det han sitter och säger i direktsänd tv är den faktiska sanningen? Jag tycker det är absurt .

Du är bara sur för att han är oskyldig. Du får helt enkelt lita på det rättsväsendet säger.
Hata lite på den där falska kvinnan istället, skurken i dramat!
Citera
Medlem
Förstår att detta blir väldigt spekulativt men jag försöker verkligen förstå nyttan av att falskanmäla. Kan det bara handla om skadeståndet? Måste ju vara ngt annat som driver MÄ att dra igång flera processer? Borde vara extremt vara påfrestande att vara på förhör, bevisning som ska lämnas in, etc etc, 3-4 ggr på ca 4 år. Iofs kanske detta förklaras av hennes psykologiska tillstånd (mot bakgrund till LPT-domen mot henne).
Citera
2021-03-23, 18:16
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Hon är ju totalt inkompetent. Det hon hävdade var sannolika skäl för att Lambertz var skyldig och inte att kvinnan var i en utsatt situation. Sparka fittan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in