2021-03-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Äntligen!
Som jag väntat på att denna högsta domstolen-pajas, som inte begriper att en frikänd ska ses som oskyldig åker på eget rättshaveri.

Ja just det - där var han ju också och gjorde ordentliga pajaskonster. Var det efter att Quick hade frikänts?

Alltså han har gjort så många bisarra utspel...

/Johan
Citera
2021-03-12, 11:56
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Ja det verkar vara populärt efemtef "metoo" att anmäla månader eller år efter.
Det är möjligt, men vad har det för bäring på detta fall?
Citera
2021-03-12, 11:57
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Äntligen!
Som jag väntat på att denna högsta domstolen-pajas, som inte begriper att en frikänd ska ses som oskyldig åker på eget rättshaveri.
Långsökt, men kan det handla om någon form av konspiration? Några som vill ge honom en rejäl näsbränna?
Citera
2021-03-12, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nämen det räcker ju med att det överklagas till HD, så MÅSTE det ju prövas av HD för att se om prövningstillstånd skall beviljas eller ej.

Dessutom deklarerade Lambertz/advokaten igår att häktningen skulle överklagas till Hovrätten. Är man inte nöjd efter Hovrättens utslag, så skulle det ju teoretiskt sätt vara möjligt att överklaga häktningen till Högsta Domstolen. Så jävsfrågan kring HD skulle ju kunna bli aktuell redan om några dagar...
Finns ju inte en chans i helvete att HD skulle pröva denna häktningsdom som isf först fallit i tingsrätten sedan fallit i hovrätten.
Citera
2021-03-12, 11:59
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Finnes det egen tråd om dessa perversa herrar ?
(FB) Porr-Lasse, Bernadottebarnens vän. Info/skvaller om Lars Axelsson
Citera
2021-03-12, 12:00
Medlem
Citat:
Hon knullande honom för att kanske få jobb eller nåt när det inte blev så anmälde hon "våldtäkt" 😔
Så gör många kvinnor. Helt rätt.
Citera
2021-03-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Finns ju inte en chans i helvete att HD skulle pröva denna häktningsdom som isf först fallit i tingsrätten sedan fallit i hovrätten.
Tja, häktningsförhandlingen tog 3,5 timme. Det ska normalt avgöras på cirka en halvtimme. Så i den här processen kan vi nog vänta oss fler överraskningar.
Citera
2021-03-12, 12:03
Avslutad
Citat:
Ja det verkar vara populärt efemtef "metoo" att anmäla månader eller år efter.
Detta anmäldes ju mest troligt redan dagen efter eller ivf max någon dag efter själva händelsen så det är väl inte alls relevant för ärendet?
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Långsökt, men kan det handla om någon form av konspiration? Några som vill ge honom en rejäl näsbränna?

Säkert. GL må vara en helt bisarr person men tänk om han sitter på info så känslig att man nu plockar honom för ngt för att rikta allmänhetens uppmärksamhet på nåt annat... som någon skrev här. Just GL skulle jag kunna tänka mig vet en massa som alla, inkl GW, är mycket ängsliga ska komma ut.
Kanske GL började hysa åsikter som inte accepterades i maktens korridorer?
Efter Quick-skandalen kanske han har känt att han inte har ngt att förlora? En outsider man måste få tyst på?
Citera
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Ja just det - där var han ju också och gjorde ordentliga pajaskonster. Var det efter att Quick hade frikänts?

Alltså han har gjort så många bisarra utspel...

/Johan
Same guy!

Oh, the irony!

Älskar karma, när den är så direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
Beslutet lär ju utan tvekan överklagas. Börjar fundera lite på hur HD skulle hantera en eventuell prövning. Hur många justitieråd finns det som inte är jäviga? GL känner ju samtliga och lär ha arbetat med nästan alla.

Göran Lambertz slutade på Högsta Domstolen 2009 och endast 3 av 16 justitieråd är kvar från den tiden
(Gudmund Toijer, Ann-Christine Lindblad och Kerstin Calissendorff). Därutöver finns det två justitieråd som arbetar tillsammans med Lambertz i Lagrådet (Petter Asp och Stefan Johansson).

Så utifrån det finns det 11 justitieråd som inte har en direkt koppling till Lambertz via HD eller Lagrådet. Men sedan kan dom ju "känna varandra" på annat sätt inom branschen.
Citera
2021-03-12, 12:04
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Hon knullande honom för att kanske få jobb eller nåt när det inte blev så anmälde hon "våldtäkt" 😔

Var det inte en studerande kvinna som sägs blivit våldtagen? Då ville hon säkert att han skulle hjälpa henne med B-, C- eller D-uppsatser. Eller kanske ordna någon praktikplats? Kanske låta henne hjälpa till i sin juridiska verksamhet?

För att nå sina mål tummade säkert kvinnan på sin moral. Hela samhället är fullt med kvinnor som är beredda att offra lite för sin karriär, förmögenhet eller livsstil. De ser det som en naturlig överenskommelse, de tänker att jag gör detta för dig och du gör något för mig. De flesta tror nog inte expresident Trump hade fått komma ens i närheten av sin nuvarande fru Melania, än mindre "bli intim" med henne om han hade istället kört taxi i New York. Jag kan på rakt arm räkna upp många kvinnor som är beredda till mycket, mer än många tror, för att slippa arbeta och oroa sig för pengar. De värdesätter att i ett varmt klimat kunna åka i sin cab till golfbanan varje förmiddag för en runda med väninnorna. För att uppnå detta kan det vara värt att släppa till "tvåan".

Jag tror BO i detta fall tyckte att hon inte fick nog utdelning på sina insatser. Inga löften om skrivna uppsatser, inget arbete. Hon kanske därför tyckte att hon släppt till för mycket....

Hon beklagade sig därför för sin väninna, men vände lite på historien och kallade det våldtäkt. Det låter säkert bättre än att säga att "Jag släppte till och fick inget för det...".

Sedan satte rättsapparaten igång som ett självspelande piano. Åklagaren såg sin chans att bli berömd och synas i TV i 15 sekunder genom att lyckas fälla ett högdjur, likt den första Liberace-liknande åklagaren i åtalet mot rapartisten som handgripligen gav afghaner det de skall ha häromåret.

Men nu när rättsväsendet har GL i säkert förvar kanske de skall köra upp honom till Säter. TQ gamla rum är nog ledigt. "Psykiatrikerna" och "låtsas-utredarna" i Polisen har nu chansen att göra rent bord med alla cold-case våldtäkter. Ge GL lite goa piller så kommer han nog ihåg dem. Har de tur löser de nog också Palme-mordet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in