2021-03-22, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, ja då visste ju P...

Det tog lite tid innan du fick reda på att Eva hade mördats, du läste det i tidningen. Hur kommer det sig?

Även Gudfadern lär ha stött på Eva när hon gick hemåt med Laban på kvällarna. Kanske hade dom ett gemensamt hundintresse.
Gudfadern hade väl en kamphund. Kanske hade han tekniken att kunna locka till sig Laban, dom kanske hade träffats flera gånger där i dungen då Laban rastades.
Citera
2021-03-22, 23:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Även Gudfadern lär ha stött på Eva när hon gick hemåt med Laban på kvällarna. Kanske hade dom ett gemensamt hundintresse.
Gudfadern hade väl en kamphund. Kanske hade han tekniken att kunna locka till sig Laban, dom kanske hade träffats flera gånger där i dungen då Laban rastades.

Om GN också hade hund under 80-talet bör dom ju ha stött på varandra ibland med tanke på att dom bodde i samma område. Men om GN hade förmågan att kunna locka till sig Laban är omöjligt att veta.
Om man ska lita blint på "Svenska Fall för FBI" så var det väl i stort sett bara Mr P som hade den förmågan och Anneli då givetvis. Men med tanke på hur många fel Mark och Bosse hade är nog osvuret bäst, duon utelämnade ju t.o.m. "hundvittnet" helt.
Citera
2021-03-23, 00:15
Avslutad
Citat:
Om GN också hade hund under 80-talet bör dom ju ha stött på varandra ibland med tanke på att dom bodde i samma område. Men om GN hade förmågan att kunna locka till sig Laban är omöjligt att veta.
Om man ska lita blint på "Svenska Fall för FBI" så var det väl i stort sett bara Mr P som hade den förmågan och Anneli då givetvis. Men med tanke på hur många fel Mark och Bosse hade är nog osvuret bäst, duon utelämnade ju t.o.m. "hundvittnet" helt.

Varför blev MR P så utpekad i SFFBI?
Alla kunde med arslet räkna ut vem Mr P var. Man jobbade inte heller särskilt neutralt utan pekade mer eller mindre ut en mördare baserat på en person berättelse.
Man verkar inte heller ha kollat närområdet, vilka fanns i den absoluta närheten till mordplatsen och vilka kufar som fanns där. Det är dock nästan alltid pojkvännen som är skyldig när en kvinna dör.
Jag tror det finns två möjliga kandidater.
Citera
2021-03-23, 05:56
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-03-23, 00:15 länk
BerraSWE
Jag tror det finns två möjliga kandidater.
Själv tror jag att det finns minst fyra möjliga kandidater; glöm inte bort att räkna in brudarna AS och PG.

PG är MYCKET intressant nu pga hennes uppvisade mentala sönderfall; dissociativa identitetsstörning.

Dissociativ identitetsstörning beskriver ett tillstånd där en enskild individ uppvisar distinkta multipla personligheter (kallade alter egon, latin för "ett andra jag"), där varje alter ego har olika mönster vad gäller uppfattningar och interaktion med sin omgivning.
Där sa du nåt. Motivet skulle kunna vara svartsjuka eftersom hon verkar helt besatt av Mr P. Kanske han hade dumpat henne till förmån för Eva och nu vill hon hämnas genom att kasta skit på honom därför att det indirekt skulle vara hans fel alltihop.
Tur det finns många alias😂😂😂😂
Tala för dig själv du
DID beskrivs som en psykologisk försvarsmekanism där personen i fråga använder dissociation för att kunna hantera ett allvarligt trauma, och på så sätt utvecklar en eller flera olika personligheter (delidentiteter) för att hantera upplevelserna.

Termen schizofreni har ofta använts felaktigt för att beskriva detta tillstånd. Ett exempel inom populärkultur är filmen Mina jag & Irene, en komedi där Jim Carrey spelar en polis som växlar identitet mellan den snälle Charlie Baileygates och den tuffe Hank Evans. Det första dokumenterade fallet av detta missförstånd är i en artikel från 1933 av poeten T.S. Eliot.[4]

Motivet till mordet på Eva
”Motivet skulle kunna vara svartsjuka eftersom PG verkar helt besatt av Mr P. Kanske han hade dumpat PG till förmån för Eva och nu vill PG hämnas genom att kasta skit på honom därför att det indirekt skulle vara hans fel alltihop.”
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-23 kl. 06:46.
Citera
2021-03-23, 11:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
a
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
P tömde lgh, tog hennes bil, tog hand om familjen, han var så tillmötesgående, han sörjde varken då eller senare, alltid långärmade kläder. Anneli med Fam var totalt förlamade, de hade nog inte sett något vare sig de såg eller inte. P hakade fast Anneli i några år, tills hon förstod vad han gjort och poff så var han borta. De hade Eva gemensamt i en fruktansvärd tragedi och han gömde sig för henne när han förstod att hon visste.

Ok, men hudavskrapet som återfanns under Eva's naglar kommer med största sannolikhet från GM's ansikte, hals eller händer. Har svårt att tänka mig att GM endast bar kortärmat vid överfallet.

Det är möjligt att rivmärkena inte var så stora men dom måste ha varit fullt synliga för vem som helst att se såvida GM inte dolde dom.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-23 kl. 11:55.
Citera
2021-03-23, 12:51
Medlem
Citat:
a

Ok, men hudavskrapet som återfanns under Eva's naglar kommer med största sannolikhet från GM's ansikte, hals eller händer. Har svårt att tänka mig att GM endast bar kortärmat vid överfallet.

Det är möjligt att rivmärkena inte var så stora men dom måste ha varit fullt synliga för vem som helst att se såvida GM inte dolde dom.
Ja, den som hade rivmärken efter det lär nog ha dolt med väl.
Citera
2021-03-23, 14:26
Avslutad
Citat:
Ja, den som hade rivmärken efter det lär nog ha dolt med väl.

Kanske man har dolt rivmärkena med någon tatuering, det skulle iaf kunna vara ett sätt, eller att man skaffar skägg.
Citera
2021-03-23, 14:29
Medlem
Citat:
Kanske man har dolt rivmärkena med någon tatuering, det skulle iaf kunna vara ett sätt, eller att man skaffar skägg.
Ja inte omöjligt.
Citera
2021-03-23, 14:38
Avslutad
Citat:
Handfatstrallaren, det känns lite svårt att nå dig på ett personligt plan för diskussion men jag uppskattar ditt hängivna arbete och flitiga länkande som på ett mycket trovärdigt sätt pekar ut GN som GM.

Är du själv idagsläget övertygad om att det var Gö*an No*din som mördade Eva?

Det ser helt klart ut som gudfadern har ett ärr från ögat och nedåt, kolla vänster öga(höger i bilden)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152026859694081&set=a.10150559469 894081&type=3

Personligen tror jag gudfadern är kapabel att göra det mesta.

Han verkar ju ha åkt in på psyket strax efter detta:
https://www.facebook.com/goran.nordin.1957/videos/10156432493194081

Tydligen polishatare och kvinnohatare ?
Senast redigerad av BerraSWE 2021-03-23 kl. 15:20.
Citera
2021-03-23, 16:02
Medlem
Citat:
Det ser helt klart ut som gudfadern har ett ärr från ögat och nedåt, kolla vänster öga(höger i bilden)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152026859694081&set=a.10150559469 894081&type=3

Personligen tror jag gudfadern är kapabel att göra det mesta.

Han verkar ju ha åkt in på psyket strax efter detta:
https://www.facebook.com/goran.nordin.1957/videos/10156432493194081

Tydligen polishatare och kvinnohatare ?
P är också polis o kvinnohatare.
Citera
2021-03-23, 18:14
Avslutad
Citat:
P är också polis o kvinnohatare.

Ja det finns helt klart några kufar i Evas närområde och umgängeskrets.
Poliserna måste ha varit korkade på den tiden.
Citera
2021-03-23, 18:43
Medlem
Citat:
Ja det finns helt klart några kufar i Evas närområde och umgängeskrets.
Poliserna måste ha varit korkade på den tiden.
Ja kannor instämma i det sista iaf. I Evas umgängeskrets fanns nog bara en galning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in