2019-04-18, 17:02
Medlem
För att veta om dumma trion behöver man inte tillgång till hemlighets klassat material. Det är ju bara att hänga med i nyhetssändningarna, prata med dem.... lyssna och kolla upp hur de skötte utredningen så behöver ni inte fundera mera.
Seriemördare, ja, han skulle kunna göra om samma sak igen. En kvinna som skulle nobba honom .... ojojoj, då skulle det hända saker...på det sätt som Eva gjorde..... hon ville inte ha honom....
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Här du fått tillgång den hemligstämplade förundersökningen eller vad är det frågan om?
Du går ju på som om du hade alla fakta på bordet.
Har du inte läst förundersökningen så borde du kanske ta och lugna ner dig lite?

Men allvarligt talat - vad vet du om den saken?
Påstår du t o.m. att PAJ är en potentiell seriemördare?
Och OM han nu mördade Eva så kan han väl mycket väl ångra det? Hur det ligger till med den saken vet du inget om. Du uttalar dig vitt och brett om en massa saker som du egentligen inte vet något om.

Det vore mer klädsamt om du kunde ta och tona ner dig själv lite och istället försöka hjälpa till med att svara på mina och 'Kramiklon's' frågor om SE.
Citera
2019-04-18, 17:14
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Har du fått tillgång den hemligstämplade förundersökningen eller vad är det frågan om?
Har du inte läst förundersökningen så borde du kanske ta och lugna ner dig lite?

Men allvarligt talat - vad vet du om den saken? Påstår du t o.m. att PAJ är en potentiell seriemördare?
Och OM han mördade Eva så kan han mycket väl ångra det. Hur det ligger till med den saken vet du inget om. Du uttalar dig vitt och brett om en massa saker som du egentligen inte vet något om.

Det vore mer klädsamt om du kunde ta och tona ner dig själv lite och istället försöka hjälpa till med att svara på mina och 'Kramiklon's' frågor om SE.
Har du fått tillgång den hemligstämplade förundersökningen eller vad är det frågan om?
Kan bara säga samma sak till dig
Det var väldigt vad du går på andra hårt när du får mothugg och sen gnäller du när andra går på dig och ger dig mothugg

Du har inte tillgång till mer än någon annan här... eller snarare du har mindre än andra.
Vissa har känt PAJ sedan barnsben och det uppfattar jag inte att du har gjort. Det kanske är du som ska ta och tona ner dig lite.
Andra har umgåtts även med PAJ i vuxen ålder och kan beskriva hans beteende, det kan inte du!

Det finns mer info som du inte har. Vad vet du om polisen i Kramfors som var vän med PAJ?
Ja han finns och PAJ sprang ofta på polisstationen och fick säkert info om vad som pågick.
Jag har info om honom och andra med i tråden. Han finns med på denna bilden.
https://minfil.com/q8T132f5n8/Kramfo...bild_83-84_JPG
Känner du igen någon? I dag är han riktigt fet och skulle nog behöva halva raden själv.
Han ingick i PAJ:s barndomskompisgäng och utbildade sig till polis och sen till mc-polis.
Dom är vänner på facebook nu med... Lång vänskap det där...
Från hans facebook.
Introduktion
Har jobbat på Polisen Västernorrland

1984 bodde han i Sthlm men våren 1987 var han tillbaka i Kramfors.
Han började i trafiken Härnösand troligen -89 där var han till nån gång 03-04.
Kom tillbaka till Kramfors efter det.
Han bytte även efternamn, han hette xxx tidigare men xxx redan 1984.

Han klättrade på karriärstegen.
xxx som är ordförande i Polisförbundet i Västernorrland har inget positivt att säga om xxx ledarskap.

Han jobbade så sent som 2013 som polis men står nu som pensionär på facebook.
22 oktober 2013 var xxx stationsbefäl i Kramfors i alla fall.
Han bor kvar i trakten, numera i Lunde.

Och vad i helvete har PAJ:s eventuella ånger över mordet med saken att göra
Har han uttryckt ånger till dig? Skulle hans ånger förlåta honom för mordet menar du?

Du skriver själv att PAJ är till 98% skyldig till mordet och 2% på någon annan.
Ligger det 98% på PAJ så är det honom man vänder ut och in på och där finns massor att ifrågasätta. Men så fort det kommer något om det som är misstänkt och underligt med PAJ:s beteende går du helt bananas för det vill du inte höra. Frågan är varför? Väldigt underligt
Citera
2019-04-18, 17:19
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Själv är jag av den åsikten att även om PAJ är, låt säga misstänkt till 98% så MÅSTE ändå dom 2 återstående %-en "tillåtas" att kollas upp. Jag förstår inte vad 'boanchga' och även 'Timeout' har att förlora på att ytterligare en Kramforsbo synas i sömmarna?
De återstående 2% skyddas inte av PAJ till 98%.

Istället går PAJ all in.

100%.

Gammal kärlek rostar inte - ens efter 32 år!
Citera
2019-04-18, 17:20
Medlem
Han bor i Strömnäs. Jag har känt PAJ väääldigt länge så, jag behöver inte tillgång till förundersökning eller någon annan info. Ledsen att ni blir så upprörda över min ståndpunkt men ni kan fortsätta att diskutera Staffan om ni vill, jag tycker bara synd om honom det är precis som med Sture. Bara för att man inte är som alla andra...?
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Det var väldigt vad du går på andra hårt när du får mothugg och sen gnäller du när andra går på dig och ger dig mothugg

Du har inte tillgång till mer än någon annan här... eller snarare du har mindre än andra.
Vissa har känt PAJ sedan barnsben och det uppfattar jag inte att du har gjort. Det kanske är du som ska ta och tona ner dig lite.
Andra har umgåtts även med PAJ i vuxen ålder och kan beskriva hans beteende, det kan inte du!

Det finns mer info som du inte har. Vad vet du om polisen i Kramfors som var vän med PAJ?
Ja han finns och PAJ sprang ofta på polisstationen och fick säkert info om vad som pågick.
Känner du igen någon? I dag är han riktigt fet och skulle nog behöva halva raden själv.
Han ingick i PAJ:s barndomskompisgäng och utbildade sig till polis och sen till mc-polis.
Från hans facebook.
Introduktion

xxx som är ordförande i Polisförbundet i Västernorrland har inget positivt att säga om xxx ledarskap.

Har han uttryckt ånger till dig? Skulle hans ånger förlåta honom för mordet menar du?

Ligger det 98% på PAJ så är det honom man vänder ut och in på och där finns massor att ifrågasätta. Men så fort det kommer något om det som är misstänkt och underligt med PAJ:s beteende går du helt bananas för det vill du inte höra. Frågan är varför? Väldigt underligt
Citera
2019-04-18, 17:32
Medlem
Vad menar du med att han mycket väl kan ha ångrat det? Det är bland det mest idiotiska jag hört.....då hade han erkänt men det vägrar han OCH ångra eller inte...EVA får inte livet tillbaka för det
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
För att veta om dumma trion behöver man inte tillgång till hemlighets klassat material. Det är ju bara att hänga med i nyhetssändningarna, prata med dem.... lyssna och kolla upp hur de skötte utredningen så behöver ni inte fundera mera.
Seriemördare, ja, han skulle kunna göra om samma sak igen. En kvinna som skulle nobba honom .... ojojoj, då skulle det hända saker...på det sätt som Eva gjorde..... hon ville inte ha honom....
Citera
2019-04-18, 18:03
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Vad menar du med att han mycket väl kan ha ångrat det? Det är bland det mest idiotiska jag hört.....då hade han erkänt men det vägrar han OCH ångra eller inte...EVA får inte livet tillbaka för det
Ja det var ett riktigt bottennapp i tråden. Ska PAJ förlåtas för att han ångrar mordet

Paj ska ju ha erkänt mordet för flera på fyllan men dom har väl tagit det som fyllesurr eller så vågar eller vill dom inte prata om det när han är nykter.
PAJ har ju uppfattats som hotfull när han blir trängd så kanske inte så lyckat att tränga in honom i ett hörn där han inte vet vad han ska säga. Erkänna i nyktert tillstånd gör han nog inte med mindre än att man torterar honom. Fan också att det är straffbart att tortera folk

Det sket sig med PAJ:s vittne som han påstod att han skjutsade hem från Kramm med.
Fanns kanske en anledning till att PAJ uppgav att det var just den här personen som han skjutsade hem. Den här killen var alltid den som va fullast av alla. Han mindes ju inget...
Citera
2019-04-18, 18:22
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:

Förundersökningen är unik i varje enskilt fall och den som gäller mordet på Eva Söderström har du inte läst.

Varför lever PAJ's ex om han nu är en potentiell seriemördare?

Ok, så när Eva inte var intresserad av PAJ så mördade han henne enligt dig.

Det låter Intressant, hade PAJ aldrig blivit nobbad tidigare menar du?

Var det inte Anneli som gjorde slut med PAJ efter deras 3 åriga förhållande?
Hur kommer det sig att hon lever i sådant fall?

Ex frun skiljde dig från PAJ men hon lever också, hur kan det komma sig?
Du skrev ju att han skulle göra om det, men det kanske bara var förtal?
Citera
2019-04-18, 18:32
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ja det var ett riktigt bottennapp i tråden. Ska PAJ förlåtas för att han ångrar mordet

Nej, vem har sagt att PAJ ska förlåtas om han nu är skyldig och ångrar mordet på Eva?
Vart står det?
Förvräng inte saker som skrivs för att sedan använda det som slagträ utan håll dig till sanningen.
Du är väl ändå kapabel att läsa innantill hoppas jag?

Citat:
Det sket sig med PAJ:s vittne som han påstod att han skjutsade hem från Kramm med.
Fanns kanske en anledning till att PAJ uppgav att det var just den här personen som han skjutsade hem. Den här killen var alltid den som va fullast av alla. Han mindes ju inget...

Vad har du hört det här någonstans, är det ytterligare en skröna?
Citera
2019-04-18, 18:47
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:

Från hans facebook.
Introduktion

Men herregud vad är det här för fjanterier?

Jag har absolut inget emot PAJ som GM. Tvärtom! jag blir väldigt nöjd om ett DNA-test kan få honom fälld och dömd för mordet om han nu är skyldig.

Men just nu i dagsläget, medans vi väntar på det så här jag valt att försöka se om det kan finnas någon alternativ GM och jag hittade SE som jag tycker är intressant av många anledningar.

Att du och 'boanchga' är 100% tvärsäkra på PAJ's skuld och därför anser att SE är helt ointressant struntar jag fullständigt i. Det är upp till er. Själv är jag inte säker 100% på PAJ förrän jag har fått det bekräftat med en DNA-träff.

Sen den där Kramfors-polisen som du yrar om (jag känner till xx och allt du skriver om honom) men han har inte skyddat PAJ, det är knappast p.g.a. honom som P inte har åkt dit.
Nej OM nu PAJ är skyldig men ändå har lyckats undkomma rättvisan så beror det på ett uruselt polisarbete och inget annat.
Det har garanterat inget att göra med den här gamla feta MC- polisen... snacka om dåligt manus till en kriminalroman, eller förresten det där är nog snarare fantasy/ fiction.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 18:58.
Citera
2019-04-18, 18:54
Medlem
Om vi börjar med det här (ett enda inlägg) så kan man ju undra vad du skriver i dag. Du måste va politiker!! Finns ju massor som du skrivit tidigare som inte stämmer överens med det du skriver idag. Helt plötsligt har du vänt kappan efter vinden, de ä fan i mig skrattretande. Försök att få admin att ta bort alla dina tidigare inlägg.
Citat:
Ja visst stämmer det in på en "stalker". En av de sjukligaste sakerna var att han inte ville att det skulle komma ut att det var slut mellan han och Anneli, så resonerar väl ingen normal människa?

Ja jag får i alla fall den känslan, jag tycker att det känns uppenbart att PAJ ville att just Anneli skulle hitta henne eftersom han ringde upp henne 06:30 och bad henne ge sig ut för att leta.

VARFÖR uppmanade han annars inte även Eva's kompis ("Marpet1" här i tråden) att ge sig ut och leta efter Eva när dom möttes upp vid hästhagen, endast någon timme efter samtalet till Anneli samma morgon? Då valde alltså PAJ istället att inte ens nämna att Eva var försvunnen! Och det fanns GIVETVIS en plan, en anledning till varför han inte sa något till Marpet1 - han ville inte riskera att hon eller någon annan skulle hitta Eva och Laban innan Anneli gjorde det. Det finns ingen annan logisk förklaring till hans beteende.

Ja det här tycker jag är ytterligare en detalj som pekar mot att PAJ hade för avsikt att just Anneli skulle vara den som hittade Eva och Laban brutalt mördade. Det finns en uppenbar och sjuk symbolik i att Anneli skulle tvingas hitta de hon älskade mest i livet döda men ändå "fint" placerade tätt intill varandra. Att man från polisens sida valde att kalla det för "rituellt" måste ju ha varit för att man varken kunde förstå anledningen till mordet eller den makabra riggningen av mordplatsen, det fanns så mycket som var motsägelsefullt. Eva hade utsatts för ett enormt övervåld men ändå stod skorna prydligt uppställda intill hennes kropp. Underdelen var naken men även byxor och trosor låg där i en prydlig hög. Det hela såg ut som ett sexmord men enligt obduktionen fanns det inget som talade för detta. Man kunde inte hitta ett motiv, Eva hade inga fiender osv.
Ingen har ju någonsin förstått det här märkliga agerandet från mördaren, som t.ex. att hunden Laban lades alldeles intill Eva's kropp men om man utgår från att det är Anneli som måltavlan så blir allting plötsligt förståligt. Vidare hade en helt okänd, random mördare som "bara dök upp" vid Långbacken i ett senare skede inte kunnat locka hunden till sig och för det andra skulle GM givetvis även ha lämnat kvar hunden på platsen där den togs av daga och inte bemödat sig med att bära den bort till Eva's kropp. Nej, det här bevisar att mördaren kände sitt offer väl.
Citera
2019-04-18, 19:10
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2016-11-09, 23:52
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
80% av gärningsmännen har en relation till mordoffret rent statistisk,då borde du utifrån det beräkna antal potentiella mördare
2016-11-10, 00:09
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det stämmer men hur många av dessa potentiella gärningsmän som hade en relation till Eva hade även ett motiv?.
Svar: Endast en. Mr P.
Svar: Två. Glöm inte ANNELI.

Hennes motiv var svartsjuka!
Citera
2019-04-18, 19:13
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Om vi börjar med det här (ett enda inlägg) så kan man ju undra vad du skriver i dag. Du måste va politiker!! Finns ju massor som du skrivit tidigare som inte stämmer överens med det du skriver idag. Helt plötsligt har du vänt kappan efter vinden, de ä fan i mig skrattretande. Försök att få admin att ta bort alla dina tidigare inlägg.

Man är väl inte sämre än att man kan ändra sig?
När man såg "Svenska Fall för FBI" så var det ju självklart att PAJ var GM, man var 100% övertygad dom tittare efter att ha sett programmet.
Men idagsläget är jag inte helt övertygad, i alla fall inte 100% säker.

Så Vidje:
Har jag rätt till den här nya åsikten?
Får jag tänka i andra banor eller är det du och dina gelikar som avgör vad som är rätt och fel i den här tråden?

Varför uppmanar du admin att ta bort mina tidigare inlägg, jag vidgar ju endast vyerna?
Vad är du för en cencurerande blodröd Ådals kommunist? Endast det som passar DIG ska alltså stå i tråden, ska andra åsikter inte få existera? Vilket avskyvärt tänk du har. Det värsta är att Sverige idag styrs av såna som dig, dvs en liten klick som inbillar sig att dom har dom rätta åsikterna och att dom är bättre och för mer än andra.
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-18 kl. 19:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in