2016-11-07, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Vem tog hennes dagbok?

Polisen. De förhörde människor utifrån den iallafall.
Citera
2016-11-07, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Dagboken hittades aldrig. Vem tog den i hennes lägenhet? Den är verkligen sökt. Vem tömde lägenheten?
Citera
2016-11-07, 00:14
Medlem
Citat:
Dagboken hittades aldrig. Vem tog den i hennes lägenhet? Den är verkligen sökt. Vem tömde lägenheten?
Ja och så var det det här med pekare och häxor. Styrnässpelen sysslade väl med det och där var ju den utpekade med.
Citera
2016-11-07, 00:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Mr P var på begravningen. Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt. Det är jag dessutom 100% säker på. Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om. Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.

Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Om nu P*a G var vän med systern och hon och systern är säkra på att det är P - varför sitter han inte inne? Varför tilläts han vara med på begravningen som ändå var en rätt sluten tillställning?

Att sitta i TV och vara säker på en annan människas skuld är dåligt tycker jag. Om P*a G hade haft något på fötterna borde polisen ha tagit det på allvar. Hennes egen man till exempel är ju själv polis vad jag förstår om man googlar på hans namn och deras adress. Finns det fler i släkten som är poliser? Är det polisiärt smart att stoltsera med en så hämndlysten fru? Och nog borde väl hon fått gehör för sina idéer med dessa känningar inom kåren? Vad är haken? Är hon inte trovärdig nog?

"Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt" skriver du, vad är det för Kalle Anka polisarbete? Han skulle givetvis ha tagits in dagen efter mordet och kroppsberiktigats, för att se om det fanns tecken på strid, rivmärken etc.
Citera
2016-11-07, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
"Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt" skriver du, vad är det för Kalle Anka polisarbete? Han skulle givetvis ha tagits in dagen efter mordet och kroppsberiktigats, för att se om det fanns tecken på strid, rivmärken etc.
Absolut. Men Studsen har ju förstahandsinfo då vet han ju allt. Lol
Citera
2016-11-07, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Han hade ju utnämnt sig själv till hennes sörjande pojkvän, klart han måste vara på begravningen. Han är slug.
Men inte slug nog för att bete sig underligt efter begravningen.
OM han nu ville ses som Evas pojkvän varför hade han ingen kontakt med hennes familj efter begravningen? Luktar skit det här lång väg...
Citat:
Luktar lite skumt här. Enkelt uttryckt. Mark och Bosse tillsammans med en rad experter slog hål på alibi och en massa lögner som den utpekade inte vill svara på utan lägligt nog tappade han minnet. Säg mig, om din syster blir mördad och så kallade självutnämnde pojkvännen inte kan svara på frågor, tar aldrig kontakt med systerns familj igen, undviker allt som har med den mördades familj att göra och dessutom glömmer, antagligen, det mest traumatiska som hänt honom. Ja, då har ni svaret själva. Dessutom sa han ju bort sig rejält när han på dagen såg mannen med hunden, som i själva verket var ute på natten, han höll ju på att köra över honom med cykeln. Låt säga att den utpekade även gillar att leka krig med 10-15 år yngre pojkar, gå i militärkläder, gillar vapen, dolkar..ja inte så konstigt att folket redan är säker och inte så konstigt att Bosse och Mark såg igenom allt, ni kan ju inte på fullt allvar tro att proffisonella står i rikstv och pekar ut en människa om de inte är hundra säker...folket i Kramfors har redan bilden klar, han kan lika gärna erkänna, ingen kommer att behandla honom värdigt efter detta. Och, med all rätt...
Citera
2016-11-07, 00:30
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Precis som många andra här har jag en teori om varför hunden Laban dödades. Vilket skall sägas är extremt ovanligt att ett djur dödas tillsammans med själva offret. Jag menar att hunden Laban kan ju knappast ha varit ett hot och än mindre målet.

Varför mördas då Laban?

Av den enkla anledningen att mördaren:
1. inte vill ha en springandes hund som skäller och väcker grannarna mitt i natten. Notera att det finns ett hus/gård alldeles i närheten. Detta gör att Laban kunde ha påkallat uppmärksamheten på det som hände Eva mycket tidigare etc.

2. som jag säger det här är rena spekulationer, men i och med att Laban är undanröjd så får/kan gm i "lugn och ro" skapa sig ett alibi för resten av natten. Fast å andra sidan...kan man ju se det här att han dödade Laban som ett misstag med tanke på hur man har profilerat hunden även om det finns olika uppgifter om det också som så mycket annat här. Men om man skall gå på de uppgifter att gm kunde komma nära Eva utan att Laban försvarade matte (Eva), så talar bara det för att detta måste ha varit en person som hunden kände igen. Kan även se det som att en okänd gärningsman ogärna går fram till en person som har en skällandes hund bredvid sig.

Alla gärningsmän gör ett misstag och i det är fallet av det mycket ovanliga slaget...dvs att döda hunden.

Ja Laban dödades av exakt de orsakerna, vilket även har nämnts vid ett flertal tillfällen tidigare i denna tråd.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-07 kl. 00:34.
Citera
2016-11-07, 00:35
Medlem
JSelwyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja Laban dödades av exakt de orsakerna, vilket även har nämnts vid ett flertal tillfällen tidigare i denna tråd.

Mm säkert och repetition är kunskapens moder ;-)
Citera
2016-11-07, 00:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Saidas-Kula
Se där. Intressant inlägg.
Anmärkningsvärt att mr P var på begravningen. Vad hade han där att göra (om det nu var han som mulade Eva)?
Vet du vilka i övrigt som var på Eva Söderströms begravning? Vill du nämna alla du känner till som var där?

Men herregud, är det första gången du hör att en mördare går på sin "flickväns" begravning och låtsas vara sörjande, dags att vakna upp ur Törnsosasömnen i sådant fall! Ja vad hade han där att göra om det nu var han som mulade Eva?... och varför skrev han en sån fin personlig dikt som han lade på blomsterkransen?... mycket att fundera över Al-Saida...
Citera
2016-11-07, 00:44
Medlem
Citat:
Vill du inte svara på vem som tömde lägenheten, hade all kontakt utåt när de anhöriga inte orkade, och, vart tog dagboken vägen?
Citera
2016-11-07, 01:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vill du inte svara på vem som tömde lägenheten, hade all kontakt utåt när de anhöriga inte orkade, och, vart tog dagboken vägen?

Jag gissar på... hmm... låt mig få tänka lite nu... jo PAJ!
Citera
2016-11-07, 01:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Självklart var P där varför ens ifrågasätta det? Och nej, jag vill inte namnge någon av de andra som sörjde Eva. Som någon skrev tidigare så fanns både polis och reportrar utanför kapellet och polisen fotade och dokumenterade noga vilka som deltog och förhörde säkert alla deltagare.

(Får man verkligen namnge personer här på Flashback? Tänker på den stackars utpekade Lampan.)

Studsen, du verkar veta exakt vilka som var på begravningen, du skriver: "Och nej, jag vill inte namnge någon av de andra som sörjde Eva". "Någon av de andra" vilket uttalande... Hur kan du veta vilka andra som var på begravningen? Var du själv på begravningen?

Jag avslutar med att citera Mark Safarik ur Svenska fall för FBI, del 1 Mordet på Eva Söderberg: "Något vi ofta märker hos gärningmän är att en sida av dem vill berätta en del av sanningen. Vi kallar detta fenomen för "läckage", de läcker viss information till en, men inte all. Det är det vi ser hända här".

Det passar mycket bra in på ovanstående text, det läcks viss information, men inte all...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2016-11-07 kl. 01:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in