2021-03-17, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
"Vet inte, men han hade väl nyligen blivit tvångsvårdad?"

Guran tvångsvårdas nu...
Tror faktiskt att det dröjer innan han kommer ut.

Hur kan du veta detta ?
Nära bekant ?
Är det något han är öppen med ?
En tvångsvårdad kan vad jag vet inte erkänna brott då det inte går att erkänna brott om man inte är vid sina sinnens fulla bruk.
Så om han skulle erkänna mordet nu så skulle han alltså inte kunna åtalas för det.
Rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-03-17, 19:42
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2021-03-16, 23:20 länk
sanninggerfrihet
Guran tvångsvårdas nu...
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Hur kan du veta detta ?
Nära bekant ?
Är det något han är öppen med ?
En tvångsvårdad kan vad jag vet inte erkänna brott då det inte går att erkänna brott om man inte är vid sina sinnens fulla bruk.
Så om han skulle erkänna mordet nu så skulle han alltså inte kunna åtalas för det.

Redan den 15/2-21 skrev Handfatstrallaren i tråden att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

2021-02-15, 00:32 länk
Handfatstrallaren
Påföljden blev att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

”Av den rättspsykiatriska undersökningen och utlåtandet som följt efter den
framgår att Göran Nordin begått gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk
störning och att han alltjämt lider av en allvarlig psykisk störning. Vidare framgår
att han har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och
annat tvång och att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i
brott av allvarligt slag.
”
DOM B2194-18

Datum domslut:
2019-06-12

Domstol:
Ångermanlands

DOMSLUT

Påföljd m.m.
Den tilltalade ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2021-03-17, 22:16
Medlem
2021-03-16, 21:37 länk
Pudelfrillan
Det är något som är väldigt obehagligt med GN, det är som att han ventilerar något via sin Instagram o Facebook, via bilder, han insinuerar, kan det här beteendet rent av vara det Mark Safarik kallade för "leakage", det tror jag...
2021-03-16, 16:56 länk
MamaGris
På GNs instagram finns en bibelsida uppslagen som visar sidan 665, 666.
gudfaderen Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

Texten är svårtydd:

... här är en läsbar LÄNK:1 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

... här är en läsbar LÄNK:2 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

... här är en läsbar LÄNK:3 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.
Shimei benådas

De skyndade till Jordan före kungen 18 och gick över vid vadstället för att föra över kungens familj och göra allt efter hans önskemål.

Shimei, Gerars son, föll ner inför kungen när han skulle ta sig över Jordan. 19 Han sade till kungen: ”Herre, tillräkna mig inte min missgärning och tänk inte på hur illa din tjänare gjorde den dag då min herre kungen drog ut från Jerusalem. Må kungen inte lägga det på hjärtat. 20 För jag, din tjänare, vet att jag har syndat. Därför har jag i dag som den förste i hela Josefs hus kommit hit ner för att möta min herre kungen.”

21 Då sade Abishaj, Serujas son: ”Borde inte Shimei mista livet när han har förbannat Herrens smorde?” 22 Men David svarade: ”Vad har jag med er att göra, ni Serujas söner? Är ni mina motståndare i dag? Skulle i dag någon dödas i Israel? Jag vet att i dag är det jag som är kung i Israel.” 23 Och kungen sade till Shimei: ”Du ska inte dö.” Kungen gav honom sin ed på det.

Mefiboshet

24 Mefiboshet, Sauls son, kom också ner för att möta kungen. Han hade varken ansat fötter eller skägg eller tvättat sina kläder* från dagen då kungen drog bort till dagen då han kom välbehållen tillbaka. 25 När han kom från Jerusalem för att möta kungen, sade kungen till honom: ”Varför följde du inte med mig, Mefiboshet?”

26 Han svarade: ”Min herre kung, min tjänare* bedrog mig, för din tjänare sade till honom: Låt sadla min åsna, jag vill rida på den och följa med kungen eftersom din tjänare är halt. 27 Han förtalade din tjänare hos min herre kungen. Men min herre kungen är som Guds ängel, så gör vad som är gott i dina ögon. 28 Hela min fars hus förtjänade inget annat än döden inför min herre kungen, ändå lät du din tjänare sitta bland dem som får äta vid ditt bord. Vilken rätt har jag då mer att vädja inför kungen?” 29 Kungen sade till honom: ”Varför tala mer om saken? Jag har bestämt att du och Siba ska dela marken.” 30 Då sade Mefiboshet till kungen: ”Han får gärna ta alltsammans, när nu min herre och kung har kommit välbehållen hem.”

Barsillaj

31 Gileaditen Barsillaj hade kommit ner från Rogelim och gick med kungen till Jordan för att ledsaga honom över. 32 Barsillaj var nu mycket gammal, åttio år. Han hade sörjt för kungens behov medan denne var i Mahanajim, för han var en mycket rik man. 33 Kungen sade till Barsillaj: ”Du ska följa med mig, så ska jag sörja för dina behov hemma hos mig i Jerusalem.”

34 Men Barsillaj svarade kungen: ”Hur många år har jag kvar att leva, så att jag skulle följa med kungen upp till Jerusalem? 35 Jag är nu åttio år gammal. Kan jag skilja mellan vad som är gott eller dåligt? Eller kan din tjänare känna smaken på vad han äter eller dricker? Eller kan jag ännu höra sångare och sångerskor sjunga? Varför skulle då din tjänare bli ytterligare en börda för min herre kungen? 36 Din tjänare ska bara gå med kungen över Jordan ett kort stycke. Varför skulle kungen ge mig en sådan belöning? 37 Låt din tjänare få vända tillbaka så att jag får dö i min egen stad, nära min fars och mors grav. Här är din tjänare Kimham, låt honom få följa med min herre kungen. Gör för honom vad som är gott i dina ögon.” 38 Då sade kungen: ”Kimham ska följa med mig, och jag ska göra för honom vad som är gott i dina ögon. Allt du begär av mig ska jag göra för dig.”

39 Och hela hären gick över Jordan, och sedan kungen hade gått över kysste han Barsillaj och välsignade honom. Sedan vände Barsillaj tillbaka hem igen.

Grälet om kungen

40 Kungen drog nu till Gilgal och Kimham följde med honom. Hela Juda tillsammans med hälften av Israels folk förde kungen dit.

41 Men då kom alla Israels män till kungen och sade till honom: ”Varför fick våra bröder, Juda män, stjäla dig och föra kungen och hans familj över Jordan tillsammans med Davids män?” 42 Alla Juda män svarade Israels män: ”Kungen står oss närmast. Varför blir ni upprörda över det? Har vi levt på kungen eller skaffat oss fördelar genom honom?” 43 Men Israels män svarade Juda män: ”Vi har tio gånger större del i kungen, alltså även i David. Varför har ni föraktat oss? Var det inte vi som först talade om att hämta hem vår kung?” Men Juda män använde ännu hårdare ord än Israels män.
Fotnoter

19:13 Amasa Betyder ”Herren bär”. Systerson till kung David (17:25 ), senare mördad (20:8f ).
19:8 porten Platsen där samhällets beslut fattades och kungen kunde möta folket (1 Kung 22:10 ).
19:24 varken ansat fötter eller skägg eller tvättat sina kläder Uttryck för sorg och fasta (jfr 12:20 , Matt 6:17 ).
19:26 min tjänare Dvs Siba (se 16:1 ).

Parallellställen

19:4 2 Sam 18:33.
19:8 2 Sam 15:2 18:17.
19:13 2 Sam 17:25 1 Krön 2:16f.
19:17 2 Sam 9:2 10 16:1f.
19:19 2 Sam 16:5f.
19:21 2 Sam 16:9.
19:22 1 Sam 11:13 2 Sam 16:10.
19:23 1 Kung 2:8f 36f.
19:27 2 Sam 14:17 20 16:1f.
19:28 2 Sam 9:10f.
19:29 2 Sam 16:4.
19:31 2 Sam 17:27f.
19:32 1 Kung 2:7.
19:43 2 Sam 5:1f.

Vad är andemeningen med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-17 kl. 22:49.
Citera
2021-03-17, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-03-16, 21:37 länk
Pudelfrillan
Det är något som är väldigt obehagligt med GN, det är som att han ventilerar något via sin Instagram o Facebook, via bilder, han insinuerar, kan det här beteendet rent av vara det Mark Safarik kallade för "leakage", det tror jag...
2021-03-16, 16:56 länk
MamaGris
På GNs instagram finns en bibelsida uppslagen som visar sidan 665, 666.
gudfaderen Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

Texten är svårtydd:

... här är en läsbar LÄNK:1 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

... här är en läsbar LÄNK:2 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.

... här är en läsbar LÄNK:3 med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen.
Shimei benådas

De skyndade till Jordan före kungen 18 och gick över vid vadstället för att föra över kungens familj och göra allt efter hans önskemål.

Shimei, Gerars son, föll ner inför kungen när han skulle ta sig över Jordan. 19 Han sade till kungen: ”Herre, tillräkna mig inte min missgärning och tänk inte på hur illa din tjänare gjorde den dag då min herre kungen drog ut från Jerusalem. Må kungen inte lägga det på hjärtat. 20 För jag, din tjänare, vet att jag har syndat. Därför har jag i dag som den förste i hela Josefs hus kommit hit ner för att möta min herre kungen.”

21 Då sade Abishaj, Serujas son: ”Borde inte Shimei mista livet när han har förbannat Herrens smorde?” 22 Men David svarade: ”Vad har jag med er att göra, ni Serujas söner? Är ni mina motståndare i dag? Skulle i dag någon dödas i Israel? Jag vet att i dag är det jag som är kung i Israel.” 23 Och kungen sade till Shimei: ”Du ska inte dö.” Kungen gav honom sin ed på det.

Mefiboshet

24 Mefiboshet, Sauls son, kom också ner för att möta kungen. Han hade varken ansat fötter eller skägg eller tvättat sina kläder* från dagen då kungen drog bort till dagen då han kom välbehållen tillbaka. 25 När han kom från Jerusalem för att möta kungen, sade kungen till honom: ”Varför följde du inte med mig, Mefiboshet?”

26 Han svarade: ”Min herre kung, min tjänare* bedrog mig, för din tjänare sade till honom: Låt sadla min åsna, jag vill rida på den och följa med kungen eftersom din tjänare är halt. 27 Han förtalade din tjänare hos min herre kungen. Men min herre kungen är som Guds ängel, så gör vad som är gott i dina ögon. 28 Hela min fars hus förtjänade inget annat än döden inför min herre kungen, ändå lät du din tjänare sitta bland dem som får äta vid ditt bord. Vilken rätt har jag då mer att vädja inför kungen?” 29 Kungen sade till honom: ”Varför tala mer om saken? Jag har bestämt att du och Siba ska dela marken.” 30 Då sade Mefiboshet till kungen: ”Han får gärna ta alltsammans, när nu min herre och kung har kommit välbehållen hem.”

Barsillaj

31 Gileaditen Barsillaj hade kommit ner från Rogelim och gick med kungen till Jordan för att ledsaga honom över. 32 Barsillaj var nu mycket gammal, åttio år. Han hade sörjt för kungens behov medan denne var i Mahanajim, för han var en mycket rik man. 33 Kungen sade till Barsillaj: ”Du ska följa med mig, så ska jag sörja för dina behov hemma hos mig i Jerusalem.”

34 Men Barsillaj svarade kungen: ”Hur många år har jag kvar att leva, så att jag skulle följa med kungen upp till Jerusalem? 35 Jag är nu åttio år gammal. Kan jag skilja mellan vad som är gott eller dåligt? Eller kan din tjänare känna smaken på vad han äter eller dricker? Eller kan jag ännu höra sångare och sångerskor sjunga? Varför skulle då din tjänare bli ytterligare en börda för min herre kungen? 36 Din tjänare ska bara gå med kungen över Jordan ett kort stycke. Varför skulle kungen ge mig en sådan belöning? 37 Låt din tjänare få vända tillbaka så att jag får dö i min egen stad, nära min fars och mors grav. Här är din tjänare Kimham, låt honom få följa med min herre kungen. Gör för honom vad som är gott i dina ögon.” 38 Då sade kungen: ”Kimham ska följa med mig, och jag ska göra för honom vad som är gott i dina ögon. Allt du begär av mig ska jag göra för dig.”

39 Och hela hären gick över Jordan, och sedan kungen hade gått över kysste han Barsillaj och välsignade honom. Sedan vände Barsillaj tillbaka hem igen.

Grälet om kungen

40 Kungen drog nu till Gilgal och Kimham följde med honom. Hela Juda tillsammans med hälften av Israels folk förde kungen dit.

41 Men då kom alla Israels män till kungen och sade till honom: ”Varför fick våra bröder, Juda män, stjäla dig och föra kungen och hans familj över Jordan tillsammans med Davids män?” 42 Alla Juda män svarade Israels män: ”Kungen står oss närmast. Varför blir ni upprörda över det? Har vi levt på kungen eller skaffat oss fördelar genom honom?” 43 Men Israels män svarade Juda män: ”Vi har tio gånger större del i kungen, alltså även i David. Varför har ni föraktat oss? Var det inte vi som först talade om att hämta hem vår kung?” Men Juda män använde ännu hårdare ord än Israels män.
Fotnoter

19:13 Amasa Betyder ”Herren bär”. Systerson till kung David (17:25 ), senare mördad (20:8f ).
19:8 porten Platsen där samhällets beslut fattades och kungen kunde möta folket (1 Kung 22:10 ).
19:24 varken ansat fötter eller skägg eller tvättat sina kläder Uttryck för sorg och fasta (jfr 12:20 , Matt 6:17 ).
19:26 min tjänare Dvs Siba (se 16:1 ).

Parallellställen

19:4 2 Sam 18:33.
19:8 2 Sam 15:2 18:17.
19:13 2 Sam 17:25 1 Krön 2:16f.
19:17 2 Sam 9:2 10 16:1f.
19:19 2 Sam 16:5f.
19:21 2 Sam 16:9.
19:22 1 Sam 11:13 2 Sam 16:10.
19:23 1 Kung 2:8f 36f.
19:27 2 Sam 14:17 20 16:1f.
19:28 2 Sam 9:10f.
19:29 2 Sam 16:4.
19:31 2 Sam 17:27f.
19:32 1 Kung 2:7.
19:43 2 Sam 5:1f.

Vad är andemeningen med Samuels bok. Andra kapitlet. 18 versen. Till och med 43 versen?

Jag tror dock att inte att mannen läst hela boken fram till sidan 666 för att fastna vid just det här, utan han tog nog bara sitt "turnummer" och så hamnade han där mitt I någon händelse där någon bekänner sina synder och därför slipper dom dö. Så det blev ju en riktig fullpoängare där
Citera
2021-03-17, 23:19
Medlem
2021-03-16, 18:27 länk
BerraSWE
Straff eller vård?
- om brottspåföljder för psykiskt störda lagöverträdare

Examensarbete 30 högskolepoäng

Sammanfattning

Uppsatsens övergripande syfte är att ge en sammanfattande bild av hur påföljdssystemet för psykiskt störda lagöverträdare är utformat i Sverige. Uppsatsen omfattar såväl ett historiskt perspektiv som ett försök att blicka in i framtiden. I fokus står emellertid den nuvarande ordningen och de problem den ger upphov till.

Psykiskt störda lagöverträdare har troligen alltid behandlats annorlunda i straffrättsligt hänseende. Gällande regler gör skillnad mellan psykiskt störda och allvarligt psykiskt störda lagöverträdare. Den som har begått brott under påverkan av en allvarlig psykisk störning får i regel inte dömas till fängelse. Om en allvarlig psykisk störning föreligger vid domstillfället får domstolen i stället överlämna den tilltalade till rättspsykiatrisk vård. Detta sker i ungefär 380 fall per år. Vilken påföljd som väljs beror på om domstolen bedömer att den tilltalade är tillräckligt sjuk för att kunna dömas till rättspsykiatrisk vård i stället för till fängelse. Nuvarande ordning innebär att den lagöverträdare som inte riktigt når upp till begreppet allvarlig psykisk störning kan dömas till ett långt fängelsestraff medan den som bedöms lida av en allvarlig psykisk störning normalt inte får dömas till fängelse. Frågan har betydelse bl.a. eftersom de som döms till rättspsykiatrisk vård har väsentligt bättre möjligheter att få psykiatrisk vård än de som döms till fängelse, men som kan ha ett lika stort vårdbehov. Bedömningar som görs av den tilltalades psykiska tillstånd har således långtgående verkningar. Skillnaden mellan en psykisk störning och en allvarlig psykisk störning kan emellertid vara ganska liten och gränsen häremellan har upplevts som hårfin.

Den nuvarande ordningen ger upphov till flera problem. Problematiken har att göra med etiska konflikter i den rättspsykiatriska vården och svårigheter att tillgodose psykiskt störda lagöverträdares behov av psykiatrisk vård i fängelse. Det nuvarande systemet medför vidare att domstolen vid dom till rättspsykiatrisk vård måste ta ställning till risken för återfall i brott. Sådana riskbedömningar har emellertid visat sig vara osäkra och möjligheterna att bedöma risk för återfall är begränsade. Inte minst har problematiken att göra med att begreppet allvarlig psykisk störning, som utgör brännpunkten i den nuvarande ordningen, har upplevts som svårt att avgränsa och tillämpa. Rättspraxis belyser den senare problematiken tämligen väl. Behovet av en reform har framhållits av flera utredningar men har ännu inte lett till någon helt ny lagstiftning på området.

Psykansvarskommittén har i betänkandet Psykisk störning, brott och ansvar (SOU 2002:3) lämnat förslag till genomgripande förändringar vad gäller den straffrättsliga hanteringen av psykiskt störda lagöverträdare för att komma till rätta med problemen. Förslaget innebär bl.a. att alla som har begått brott ska kunna dömas till en påföljd inom kriminalvården, med undantag för de som varit så påverkade av sin psykiska störning att de inte bedöms kunna bära straffrättsligt ansvar (otillräkneliga). En reformerad ordning ska därför kunna tillgodose vårdbehovet oberoende av vilken straffrättslig reaktion som följer på brottet. Ett sådant system främjar befogade krav på förutsebarhet, likabehandling och proportionalitet. De lagöverträdare som döms till fängelse men har behov av psykiatrisk vård ska enligt förslaget ges sådan vård under verkställigheten av straffet, antingen i frivillig form eller genom rättspsykiatrisk vård. Reformen ska vidare syfta till att psykiatrin inte ska behöva bära ansvar för behovet av samhällsskydd under längre tid än som motiveras av ett vårdbehov.

En framtida ordning kan komma att medföra mer tillfredsställande lösningar på vissa av de problem som förknippas med dagens system. Samtidigt kan en sådan ordning möta andra slags svårigheter. En perfekt ordning för hur psykiskt störda lagöverträdare ska behandlas kommer förmodligen aldrig att införas. Svårigheter och upprörande enskilda fall kommer att förekomma vilken ordning som än tillämpas. Frågan om behandlingen av psykiskt störda lagöverträdare är minst sagt komplicerad och det är svårt att finna en ordning som samtidigt kan tillgodose alla de krav på rättvisa, humanitet och samhällsskydd som gör sig gällande. Inte desto mindre är det av stor vikt att fortlöpande ifrågasätta och utvärdera den rådande ordningen för att finna bättre och mer adekvata lösningar för framtiden.
Citera
2021-03-18, 00:31
Medlem
2021-03-16, 14:09 länk
BerraSWE
Personen lär ha varit kroppsbyggare och antagligen ha gått på droger eller anabola steroider där man kan bli personlighetsförändrad.
gudfaderen Kunde jag återvända till en enda tid i mitt liv vore det exakt den tidpunkten. 29 år

Inte behövde GN bygga upp sin kropp 1986 (1987)

2021-03-11, 23:03 länk
flashmax666
Ingen kan ha undgått att lägga märke till honom när han styrt gräsklipparen iklädd endast tighta, rosa, tanga!
Eller snickra iklädd endast tighta, svarta, tanga!

På instagrambilden står det en stark MAN med ett högrest svart paket i skrevet, ... (och en hammare i höger näve).

Sedan hände det något med GN ...

BRÖLLOPSFOTOGRAFIET 1988 (1989)!

På Facebookbilden sitter det en svag man med ett plågat tärt ansiktsuttryck i fejjan ... (i en alldeles för stor kostym).

Vad hände med GN emellan åren 1986 (1987) och 1988 (1989)?

Vad fick GN att gå från MAN till man?
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-18 kl. 00:39.
Citera
2021-03-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Jag tror dock att inte att mannen läst hela boken fram till sidan 666 för att fastna vid just det här, utan han tog nog bara sitt "turnummer" och så hamnade han där mitt I någon händelse där någon bekänner sina synder och därför slipper dom dö. Så det blev ju en riktig fullpoängare där
Jag fick det till att GN bekände sina synder ... (mordet på Eva)!
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-18 kl. 01:17.
Citera
2021-03-18, 06:19
Medlem
Citat:
Jag fick det till att GN bekände sina synder ... (mordet på Eva)!

Ja det kan man ju inte utesluta förstås... "Herren tillräkna mig icke min missgärning" står det ju där från början. Vad det nu är för missgärning som åsyftas.
Citera
2021-03-18, 08:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
På instagrambilden står det en stark MAN med ett högrest svart paket i skrevet, ... (och en hammare i höger näve).

Sedan hände det något med GN ...

BRÖLLOPSFOTOGRAFIET 1988 (1989)!

På Facebookbilden sitter det en svag man med ett plågat tärt ansiktsuttryck i fejjan ... (i en alldeles för stor kostym).

Vad hände med GN emellan åren 1986 (1987) och 1988 (1989)?

Vad fick GN att gå från MAN till man?

Handfatstrallaren, det känns lite svårt att nå dig på ett personligt plan för diskussion men jag uppskattar ditt hängivna arbete och flitiga länkande som på ett mycket trovärdigt sätt pekar ut GN som GM.

Är du själv idagsläget övertygad om att det var Gö*an No*din som mördade Eva?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-18 kl. 08:44.
Citera
2021-03-18, 09:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2021-03-16, 23:20 länk
sanninggerfrihet
Guran tvångsvårdas nu...
Redan den 15/2-21 skrev Handfatstrallaren i tråden att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

2021-02-15, 00:32 länk
Handfatstrallaren
Påföljden blev att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

”Av den rättspsykiatriska undersökningen och utlåtandet som följt efter den
framgår att Göran Nordin begått gärningarna under påverkan av en allvarlig psykisk
störning och att han alltjämt lider av en allvarlig psykisk störning. Vidare framgår
att han har behov av psykiatrisk vård som är förenad med frihetsberövande och
annat tvång och att det till följd av den psykiska störningen finns risk för återfall i
brott av allvarligt slag.
”
DOM B2194-18

Datum domslut:
2019-06-12

Domstol:
Ångermanlands

DOMSLUT

Påföljd m.m.
Den tilltalade ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Noterade även en liten märklig detalj här ovan:
Varför skriver du om dig själv i andra person när du berättar att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning?
Varför inte bara skriva:
"Redan den 15/2 21 skrev jag i tråden att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning". I stället skriver du att Handfatstrallaren skrev det. Det låter lite kluvet... nåja bara en tanke..

Hur kommer det sig förresten att du har domstolsbeslutet om Gö*ran No*din's tvångsvård och att du vet så mycket om detta? Har du hämtat uppgiften från Lexbase?

Hur kom du just honom på spåren när det gäller mordmisstankarna?
Har du tidigare haft kontakt med Gö*an eller känner du honom personligen?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-03-18 kl. 09:26.
Citera
2021-03-18, 10:07
Medlem
2021-03-18, 08:41 länk
Pudelfrillan
Handfatstrallaren, det känns lite svårt att nå dig på ett personligt plan för diskussion men jag uppskattar ditt hängivna arbete och flitiga länkande som på ett mycket trovärdigt sätt pekar ut GN som GM.
Det uppskattas!
Är du själv idagsläget övertygad om att det var Gö*an No*din som mördade Eva?
Ja, mer GN än PAJ iallafall.

2021-03-18, 09:10 länk
Pudelfrillan
Noterade även en liten märklig detalj här ovan:
Varför skriver du om dig själv i andra person när du berättar att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning?
Varför inte bara skriva:
"Redan den 15/2 21 skrev jag i tråden att GN ska överlämnas till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning". I stället skriver du att Handfatstrallaren skrev det. Det låter lite kluvet... nåja bara en tanke..
Handfatstral..... Jag noterade också det, märkligt.
Hur kommer det sig förresten att du har domstolsbeslutet om Gö*ran No*din's tvångsvård och att du vet så mycket om detta? Har du hämtat uppgiften från Lexbase?
Ja.
Hur kom du just honom på spåren när det gäller mordmisstankarna?
Närheten till händelseförloppet.
Har du tidigare haft kontakt med Gö*an eller känner du honom personligen?
Nej, inte mer än andra ”åskådare” runt omkring honom.

2021-03-11, 22:17 länk
Sanninggerfrihet
Anledningen till att han sade som han sade var att han alltid vill synas, höras eller ta plats.
Vi som har bott i Kramfors vet att han alltid ville synas, höras eller ta plats.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2021-03-18 kl. 10:31.
Citera
2021-03-18, 11:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanninggerfrihet
"Vet inte, men han hade väl nyligen blivit tvångsvårdad?"

Guran tvångsvårdas nu...

Ok, enligt domstolsuppgiften dömdes GN till tvångsvård 2019-06-12 menar du att han har tvångsvårdats sedan dess eller har han "åkt in" på nytt?

Du som har koll på Guran, vet du vart han tvångsvårdas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in