Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Ja nog skulle man vilja veta lite mer om henne. Hon kanske inte är född av någon kvinna. Storken kom väl med henne nere i Skåne kanske. Varsågoda, här kommer xxx. Var det så att storken kom genom en skorsten förr i tiden? Jag har för mig att man fick höra det.
Jag säger det samma om L*mbertz. Kom han med storken, eller är han en utomjording som invaderat rättsväsendet? Man måste här bortse från allt som framkommit om personerna och börja med att se på vad som skett, och fokusera på gärningen.
Det handlar om två personer som har personlighetsstörningar eller andra störningar som nu är en katastrof för båda två när de möts. De är gränslösa båda två, likt de personer som lever i kriminella miljöer där rättsväsendet inte existerar. Det som är mest bestickande är bristen på konsekvenstänk och självbevarelsedrift som de har gemensamt, där vem som helst kan i efterhand förstå att det skulle sluta illa när de möts.
Jag tycker man kan ställa högre krav på vett hos L*mbertz då han borde veta bättre än henne, ha mer vett än det han visar upp. Han är justitieråd, med ansvar för rättstillämpningen, där han borde ända in i ryggmärgen ha förstått mer än tjejen, om det mesta i livet, som kan sluta illa med att det man gör kan vara en lagöverträdelse.
Att relativisera sin egen roll i det som sker, genom att peka på att någon annan är ännu mer klandervärd låter bekant när maktens hantlangare åker dit med fingrar som hamnar i fel syltburkar.
I belysning av den debatt vi haft om våldtäkter, måste en man i L*mbertz ställning, som hamnar i denna situation vara mer än lovligt korkad.