2021-03-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det perfekta brottsoffret för en predator som vill leka doktor på julafton. Hade han tomteluva på sig, undrar jag.

Han är en gammal man som kanske ville få sig ett sista skjut innan graven. Och ja kom han in i sovrummet och såg denne tjej ligga där, så kanske han trodde tomten gett honom en julklapp.
Citera
2021-03-23, 10:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
EA har borderline och hon kommer alltid att ha det och det kan jag med egen erfarenhet säga att leva med en som har borderline det är i stort sett helt omöjligt . Det kan till och med vara fara för ens liv.

Okej, men _vet_ vi att hon har borderline, alltså finns det dokumenterat, eller är det något som vi _tror_ baserat på hur hon tycks uppföra sig? Jag kan hålla med om att det inte skulle vara speciellt förvånande, men är det något vi faktiskt vet?

När det sedan gäller personer med borderline så visst, absolut inte de lättaste människorna att leva med, men hur "allvarlig borderline" någon har varierar väl även från fall till fall?
Citera
2021-03-23, 10:44
Medlem
vem är den kände krogprofilen,,,? någon som vet??
Citera
2021-03-23, 10:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
vem är den kände krogprofilen,,,? någon som vet??

Ursäkta om jag inte hängt med i svängarna, men var nämns denne "krogprofil"?
Citera
2021-03-23, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Oops sakta i backarna nu, en sak i taget, det där är väl GLs advokats egna ord, inte GLs. Eller släppte de in tidningens murvlar på häktet nu också ?
Rättsrötan gräver sig allt djupare ser det ut som i så fall.

Plus att TQ fick ju alla de narkotikaklassade mediciner som han ville, och ju mer tillmötesgående han var att berätta om nya mord, desto flitigare blev läkarna att plocka fram receptblocket.

Denna typ av patienter finns faktiskt men de är verkligen inte många av dem.
Alltså sådana som "simulerar", för att få medicin, typ.

Jag tycker att ni är orättvisa mot GL i fråga om TQ. GL hade inget att göra med TQs behandling, förhörsmetoder, fängelsevistelse mm. GL visste nog lika lite som allmänheten om hur förhörsprotokollen hade upprättats och kommit till innan Hannes Råstam började rota i det.

GL har bara drivit tesen att utifrån det som var känt då när TQs rättegångar var aktuella att domsluten var korrekta då. Att sedan en murvel råkar få nys på hur manipulerad TQ var och att han också manipulerade psykologerna själv, var det väl ingen i den här soppan som kunde räkna ut.
GL har väl aldrig ens träffat TQ själv, eller ? Tex på Säter ?
GL kom ju sent in i matchen med målen mot TQ, eller hur ?
Hur fan skulle GL kunnat genomskåda allt material kring TQ ?
GL hade väl inte de befogenheterna vad jag förstår. GL hade bara till uppgift att väga åklagare Kwastens "bevisning" ? Inte starta egna utredningar, det hade GL inte makt att göra själv, precis...
Det var likadan hybris kring de "apatiska flyktingbarnen", att ingen vågade ifrågasätta konsensusnormen som gällde då.

Att GL verkar vilja försvara sin hållning i fallet TQ har ju att göra med att GLs hela livsgärning och juridiska karriär verkar ha fastnat i folks medvetande helt och hållet kring mytomanen TQ och hans "hittepåmord".
Inte så roligt alltså, att bli så missbedömd på målsnöret när GL gått i pension.

Men ingen i Regeringen Röfvén och hans anhang vill ha några pensionärer vid liv, så Mållgan & Röfvén skrockar förtjust när pensionärerna blir blåsta på sin ålderdom, och för dem är väl GL ingenting värd nu ändå.

Fast det är ju knappast en sexuell predators MO att bjuda hem dem på julaftonen i sitt eget hem. Nej, så brukar inte sådana bete sig. Nej, vad fan som har hänt, det vet vi nog inte, och lär inte få veta. Två vuxna människor som möts för att fira julafton, är det egentligen så konstigt ?
Klart som fan att det måste ha blivit väldigt tomt i GLs liv när hustrun gick bort år 2018.
Och hustrun dog i en mycket grym sjukdom, samma som Steve Jobs dog i.
Måste rimligtvis varit ytterst påfrestande för GL själv, kanske därför som GL skrev dumheter om fallet TQ ?
Jag vet ej hur länge de var gifta, de hade väl planerat ett lugnt pensionärsliv ihop verkar det som.
Vi ser många likheter mellan Assange-fallet och EA/GL där smsen hade stor betydelse. Och som tydligen var den enda handfasta bevisningen

Ger mig fan på att imorgon kommer Expressen ut med ett tillkännagivande att feministmaffian lämnat in flera dussin med trasiga DNA-fria kondomer till Polisen, och att alla anklagar GL. Så är hela cirkusen igång igen.

GL måste rymma in på Afghanistans ambassad och hålla sig gömd där. Alltmedans den feministiska åklagaren sitter och filar naglarna

Fast tråden har fortfarande inte fått besök av de allerstädes närvarande konspirationsteoretikerna men de dyker väl snart upp här också med påståenden om att illuminati och den feministiska "judebolsjevikkonspirationen" styr och ställer med de feministiska åklagarna och den svenska rättstatens principer, som vilar på en alltmer vacklande "värdegrund"

Den feministiska hatsvansen med feministåklagarna i spetsen, de har fått ett delikat ärende rakt i knäet, som om hur de än gör, så blir det fel ur något perspektiv ändå.
Jag tycker att du skriver bra alltihop. Man kan ju tillägga det också att TQs bror har ju trätt fram och sagt att
mycket av det som TQ berättat om sina jobbiga barndomsupplevelser i hemmet är bara påhitt. Om jag kommer ihåg rätt. Vad bra att du försvarar GL lite också. Om man förstått saken rätt så var det väl så att EA sökte upp GL för att få hjälp med sina personliga problem. Jag tror ju inte att GL har ringt till någon eskortfirma för att få sällskap på julafton.
Citera
2021-03-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Ursäkta om jag inte hängt med i svängarna, men var nämns denne "krogprofil"?

Anklagad 2017: P*tric And*rsson (*=a,e)
Citera
2021-03-23, 10:50
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men _vet_ vi att hon har borderline, alltså finns det dokumenterat, eller är det något som vi _tror_ baserat på hur hon tycks uppföra sig? Jag kan hålla med om att det inte skulle vara speciellt förvånande, men är det något vi faktiskt vet?

När det sedan gäller personer med borderline så visst, absolut inte de lättaste människorna att leva med, men hur "allvarlig borderline" någon har varierar väl även från fall till fall?
Nej det vet vi inte. Hennes exman har skrivit om "alla hennes diagnoser" och beskrivit beteende som passar in med borderline, men det är ju å andra sidan bara hans uppgifter. Finns från stoppa pressarna fler exempel på sådant beteende.
Exmannena inlägg:
https://lennartmsjoberg.blogg.se/2017/september/tva-ar-i-frihet-2.html
Citera
2021-03-23, 10:51
Medlem
ulliperssons avatar
Nu har man häktat GL och att ägna så stor del av tråden att misstänkliggöra offret känns inte bra. Även om hon historiskt ev tagit tokiga val eller haft en historia kan inte frånta henne rätten över sin kropp.
Citera
2021-03-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
En hypotes är alltså att EA sätter i system att se till att män blir anmälda för våldtäkt av henne, i något syfte som inte har att göra med att hon i själva verket blivit våldtagen. Att tex tjäna pengar, gissar en del skribenter här.

Om jag förstått rätt springer hypotesen av att detta är den fjärde gången, efter tre kända misslyckade fall.

Jag kommer att tänka på följande:

Jag funderar på, och har personliga rena spekulationer om någon av följande är rätt:
  • EA hör till de där stackars personerna som drabbas flera gånger :-(
  • EA inte direkt är någon Einstein... "Kanske fungerar det om jag försöker en fjärde gång?"
  • Det finns ett flertal andra fall där hon "lyckats". Fall som inte nått vår kännedom, och som förändrat hennes sannolikhetskalkyl före/under/efter denna händelse.
Alla tre alternativen är sorgliga och beklagansvärda på olika sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Du avfärdar det svenska rättsväsendet. Ja det får man göra. Samtidigt kallar du Lambertz för Våldtäktsman utan bevis eller rättegång . Du är med andra ord motsägelsefull. Vad gör dig bättre än det svenska rättsväsendet då?
Lambertz har visat vägen hur han vill förekomma rättegången genom att berätta offentligt om brottsoffrets tidigare anmälningar om våldtäkt. Manipulation där han söker skydd i offentligheten, likt alla andra som saknar förtroende för rättsväsendet.

Av de uppgifter som framkommit om tjejen, skulle vem som helt med en gnutta vett inte inlåta sig med henne så som Lambertz gjort. Att hoppa på henne sexuellt när hon intagit alkohol, sover och inte kan ge sitt samtycker direkt korkat.

L*mbertz var som en "pappa" och visste mer om henne, än en random man som träffar henne och oförskyllt får en chock. Kan man ha mer dåligt omdöme än att inlåta sig med en kvinna som har dessa problem man känner till och ha sex med henne?

Min slutsats är att L*mbertz än en gång visat sin personlighetsstörning där han tycker att han själv är speciell.
Citera
2021-03-23, 10:53
Medlem
Mer.info.007s avatar
MÄ är psykist sjuk som försöker vara frisk, jag tycker det är läskigare än friska som spelar psyksjuka.
Citera
2021-03-23, 10:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
Nu har man häktat GL och att ägna så stor del av tråden att misstänkliggöra offret känns inte bra. Även om hon historiskt ev tagit tokiga val eller haft en historia kan inte frånta henne rätten över sin kropp.
Ingen har heller argumenterat för att hon inte skulle ha "rätt till sin kropp".
Citera
2021-03-23, 10:55
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson

Vem säger att EA är offret här? Det kan ju lika gärna vara GL som är offret som gått i EA:s honungsfälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in