Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Har du någon gång gjort eller haft fel?
Alltså vi pratar generellt. Utanför Flashback och denna diskussion.
Kan du dra dig till minnes ett sånt tillfälle?
Ja, massor av tillfällen. Jag är dessutom inte helt obekant med att här på FB lägga in en disclaimer som klargör att
jag kan ha fel i de fall jag inte är helt säker eller redogör för en åsikt.
En enkel sökning ger vid handen att jag sagt det 77 gånger (med reservation för att grammatik ställt till det och invaliderat sökresultatet).
https://www.flashback.org/sok/?query=kan+ha+fel&userid=684840&search_post=1&sp=1 &date_from=2000-01-01&date_to=2021-03-23&so=weight
Däremot blir det ju lite lustigt när jag refererar till officiell statistik och får höra att jag har fel. Det är inte heller helt ovanligt att skribenter här faktiskt är så urbota blåsta att de viktar sin egen åsikt som tyngre än officiell statistik och sedan deklarerar att de haft rätt. Du tillhör ju tyvärr också den patetiska skaran.
Här t.ex. ett meningsutbyte när du fått för dig att jag skulle haft FEL i påståendet att London är mer tätbefolkat än Stockholm
Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Nej. Jag tänker inte diskutera mer med dig. Du debatterar oärligt och kan aldrig backa från något.
När någon visar felaktigheter i dina argument eller data så försöker du bara glida undan till något nytt ämne eller gå in djupare på någon annan detalj.
Du hade ju helt uppenbarligen fel om befolkningstätheten i London.
Det är väl endast en idiot som skulle få för sig att hävda att Stockholm är mer tätbefolkat än London. Men att därifrån gå till att hävda att den som refererar till officiell statistik dessutom hade fel tar ju saken till en skämskuddenivå som är minst sagt ofattbar.
Mitt tips är att du gör som jag:
Hänvisa konsekvent till officiell statistik och information, länka till den information du refererar till och påtala hela tiden att du KAN ha fel i de situationer du talar i termer som åsikt eller personlig uppfattning. Då slipper du göra dig själv till det bottenlöst djupa åtlöje - som du gör nu.