2020-01-22, 20:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
WHO pressis om ca 10 min.

https://www.pscp.tv/w/1zqKVEdwzqmxB

Verkar börja nu.
Citera
2020-01-22, 20:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det finns väll varken antivirus eller vaccin än mot denna smitta. Min fråga är ganska desperat, då jag fruktar det värsta den här gången. Finns där några mediciner som ökar chansen att undvika att bli smittad från början eller som skulle kunna öka chanserna för överlevnad?

Det finns antivirala läkemedel som inte är virusspecifika, som hjälper mer eller mindre mot alla virus' utveckling och förökning.
Citera
2020-01-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det finns antivirala läkemedel som inte är virusspecifika, som hjälper mer eller mindre mot alla virus' utveckling och förökning.
Tyvärr är Sverige extremt återhållna med dessa medan i många länder kan du köpa dem över disk på apotek.
Vet du möjligtvis varför?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Jag tycker det är klokt av kinesiska myndigheter att agera så här starkt. Det räddar förmodligen hela den kinesiska befolkningen från smittan och det ebbar ut
Men om smittan redan är utanför karantänen? Jag är tämligen säker på att en av dessa farsoter kommer att få jackpot framöver, vi kan inte konstant ha samma flyt där vi duckar kula efter kula utan att veta varför. Den tvångsmässiga globaliseringen och absolut fri rörlighet i kapitalets tjänst innebär att en smittspridare hinner ta sig till en annan kontinent innan den första nysningen inträffar. I vårt fall blir det extra knepigt eftersom vi låter kreti och pleti blåsa över gränsen och leva papperslösa i skuggsamhället dit våra myndigheter inte har insyn. Att sätta städer i karantän är dyrt (för att inte tala om nationer), man kan inte isolera länder utan att kapitalisthelvetena börjar gny om förlorade inkomster, bara att ta fram ett vaccin kommer att fördröjas tills någon nyttig idiot till statsminister lovar att ta notan. Pengar trumfar människor, förr eller senare blir det billigare att låta folk dö.
Citera
Medlem
CpPraktikantens avatar
Världen borde fira! Kineserna förstör allt de rör. Hoppas det sprider sig som satan och att så många som möjligt försvinner bort från jordens yta. Sedan får viruset gärna härja runt lite i Indien också. Skräpland precis som Kina. Alla tjänar på detta.
Citera
2020-01-22, 20:58
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakaxel
Om skiten träffar fläkten även här och det börjar sprida sig rekommenderar jag alla att börja dricka grönt te.

I. Watanabe, S. Kuriyama, M. Kakizaki, T. Sone, K. Ohmori-Matsuda, N. Nakaya, A. Hozawa, and I. Tsuji. Green tea and death from pneumonia in Japan: the Ohsaki cohort study. Am. J. Clin. Nutr., 90(3):672-679, 2009.

http://www.ajcn.org/content/90/3/672.long

Enligt denna studie halveras risken att dö från lunginflammation om man dricker tre koppar grönt te om dagen. Halverar!

Rekommenderar även att äta vitlök i all mat då anledningen att man får lökig andedräkt är för att antivirala ämnen i vitlök tas upp i blodet och utsöndras genom lungorna och är därmed otroligt effektivt mot lunginfektioner. Detta får någon annan leta fram studien på, för jag tycker det är drygt nog att skriva på telefonen.

Skulle nog tro att den lökiga andedräkten till mestadels kommer från vitlökens faktiska lukt.
Citera
2020-01-22, 20:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Utvecklade länder, som värnar och bryr sig om sin egen befolkning, har redan nu kontroller för inresande / ankommande / arrivals, på flygplatser, i hamnar, och vid sina övervakade och kontrollerade yttre gränser.

Sverige, landet där den värdegrunds-hjärntvättade Mede klassen stolt skanderar "inga gränser", vad har vi?

Nu så kommer välbeställda svenska internationalister, som stolt föredragit leva i Röda Kina att istället okontrollerat skynda hit, med möjlig smitta.

Vad väntar oss?

Pandemonium.

Vilka av vår redan på knäna sjukvårds fundament kommer enleverera oss ifrån smittan?

APO-dos-calypson:s Fyra Ryttare.

Arma Sverige.
Citera
2020-01-22, 21:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tyvärr är Sverige extremt återhållna med dessa medan i många länder kan du köpa dem över disk på apotek.
Vet du möjligtvis varför?

Nej, jag vet inte det, men det är konstigt - för vad jag förstår kan inte virusen bli resistenta mot dessa läkemedel (till skillnad från bakterier som kan bli resistenta mot antibiotika). På grund av att medlen verkar på någon grundläggande funktion, som virusen inte kan ändra. Antar att det är det vanliga: att Socialstyrelsen ska styra oss, och att de hellre vill styra oss till att vaccinera oss mot olika influensor t.ex.. De vill inte att vi ska börja tänka själva, avstå vaccin och i stället medicinera själva enbart vid behov.
Citera
2020-01-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Men om smittan redan är utanför karantänen? Jag är tämligen säker på att en av dessa farsoter kommer att få jackpot framöver, vi kan inte konstant ha samma flyt där vi duckar kula efter kula utan att veta varför. Den tvångsmässiga globaliseringen och absolut fri rörlighet i kapitalets tjänst innebär att en smittspridare hinner ta sig till en annan kontinent innan den första nysningen inträffar. I vårt fall blir det extra knepigt eftersom vi låter kreti och pleti blåsa över gränsen och leva papperslösa i skuggsamhället dit våra myndigheter inte har insyn. Att sätta städer i karantän är dyrt (för att inte tala om nationer), man kan inte isolera länder utan att kapitalisthelvetena börjar gny om förlorade inkomster, bara att ta fram ett vaccin kommer att fördröjas tills någon nyttig idiot till statsminister lovar att ta notan. Pengar trumfar människor, förr eller senare blir det billigare att låta folk dö.

Dysterkvist.
Men håller med om att detta är kapitalets o globaliseringens baksida.
Därför agerar Who så snabbt, det är ju de rika som far hit och dit.
Däremot bör man inte dras med i paniken, de agerar helt rätt nu
Citera
2020-01-22, 21:01
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpPraktikanten
Världen borde fira! Kineserna förstör allt de rör. Hoppas det sprider sig som satan och att så många som möjligt försvinner bort från jordens yta. Sedan får viruset gärna härja runt lite i Indien också. Skräpland precis som Kina. Alla tjänar på detta.

Det skulle ju bara funka, om viruset endast går på asiater. Och så är det med all sannolikhet inte.
Citera
2020-01-22, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, jag vet inte det, men det är konstigt - för vad jag förstår kan inte virusen bli resistenta mot dessa läkemedel (till skillnad från bakterier som kan bli resistenta mot antibiotika). På grund av att medlen verkar på någon grundläggande funktion, som virusen inte kan ändra. Antar att det är det vanliga: att Socialstyrelsen ska styra oss, och att de hellre vill styra oss till att vaccinera oss mot olika influensor t.ex.. De vill inte att vi ska börja tänka själva, avstå vaccin och i stället medicinera själva enbart vid behov.

Ja nåt skumt är det.,
Citera
2020-01-22, 21:04
Medlem
Thuriazs avatar
Fick precis en pling om att Wuhan satts i karantän. Kanske har någon länkat det redan. Men här har ni om ni vill ha. för egen del känns det som en ebola-fågelvirus-spridning. Det vill säga vi hade inte haft en aning om det ifall det inte vore för att media skriver om det konstant i 2-3 veckor sen är de tyst till nästa år eller året därpå, sen repeat.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7916223/US-forces-passengers-Wuhan-China-change-flights-screened-coronavirus.html?ico=pushly-notifcation-sma ll
Senast redigerad av Thuriaz 2020-01-22 kl. 21:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in